İzmir Narlıdere Metrosu 2022'nin son çeyreğinde açılacak!
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, dünyada bir ilke imza attı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Narlıdere Metro Hattı Projesi için AIIB ile hazine garantisiz 50 Milyon Euro’luk kredi sözleşmesi imzalandı. Metronun 2022'nin son çeyreğinde açılması planlanıyor...
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, dünyada bir ilke imza attı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Narlıdere Metro Hattı Projesi için Çin merkezli Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB) ile hazine garantisiz 50 Milyon Euro’luk kredi sözleşmesi imzalandı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin resmi sitesinde yer alan habere göre; AIIB, dünyada ilk kez bir belediyeye finansman kaynağı sunarken, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin itibarı ve güvenilirliği Batı’dan sonra Doğu’da da onaylandı.
Yapımı devam eden Narlıdere Metro Hattı Projesi için Çin merkezli Asya Altyapı Yatırım Bankası’ndan (AIIB) Hazine garantisiz 50 Milyon Euro tutarında finansman sunuldu. AIIB, dünyada ilk kez bir belediyeye kredi sağlarken, İzmir Büyükşehir Belediyesi de dış finansmana erişim ve finansal çeşitlilik ağını bir adım daha ilerletti.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin aldığı 50 milyon Euro'luk kredi, Euribor+3,20 faiz oranında iki yıl anapara geri ödemesiz toplam 10 yıla uzanan vade yapısında oldu.
İzmir’in rolü güçleniyor
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, dün çevrim içi gerçekleştirilen toplantıda Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB) Genel Müdürü Najeeb Haiden ile karşılıklı olarak kredi sözleşmesi imzaladı.
Başkan Soyer, "Gururla söylemeliyim ki belediyemizin yaptığı bu anlaşma, Hazine garantisiz ve uzun vadeli olmasının yanında Asya Altyapı Yatırım Bankası’nın dünyada bir belediyeyle imzaladığı ilk finansman kredisi olması nedeniyle büyük önem taşıyor” diye konuştu.
Anlaşmanın küresel çapta ekonominin yavaşladığı ve kredi bulmanın zor olduğu Kovid-19 salgını sürecinde imzalandığını vurgulayan Soyer, şunları kaydetti:
“Bu sözleşme, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin itibarını ve güvenilirliğini bir kez daha ortaya koydu. Biz de ilk defa Asya’dan bir uluslararası kalkınma kuruluşu ile çalışıyoruz. AIIB sadece bir banka değil, bizim için artık bir iş ortağıdır. Başlattığımız işbirliğini daha da ileriye taşımak istiyoruz. Türkiye Doğu ile Batı arasında bir köprüdür. Bu köprünün köşe taşı da İzmir’dir. Bu işbirliğiyle bu rolümüzü güçlendirmiş olmaktan mutluluk duyuyoruz.”
Asya yatırımlarının önü açıldı
İzmir-Asya arasındaki ikili ticareti daha ileri noktaya ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturmayı amaçladıklarını da belirten Soyer, “Bu anlaşmayla birlikte Çin firmalarının İzmir’e yatırım yapmasının önünün açıldığına inanıyorum. Uzun vadeli ve başarılı yeni işbirlikleri için bugünden çalışmaya başlıyoruz” dedi.
“Buca Metrosu için de destek olmak istiyoruz”
AIIB Başkan Yardımcısı Konstantin Limitovsky ise “AIIB için bu proje stratejik açıdan çok önemli. Bu, AIIB’in tarihinde bir belediye ile imzalanan ilk kredi sözleşmesi. Aynı zamanda ilk Euro bazlı proje. Bu krediyle AIIB görünür bir emsal oluşturuyor. Bu anlaşmanın Türkiye’deki yeni işbirlikleri için de ufuk açıcı olduğunu düşünüyorum. Buca Metrosu için de destek sağlamak istiyoruz” açıklamasında bulundu.
Toplam 205 milyon Euro
İzmir Büyükşehir Belediyesi, mevcut metro hattını Fahrettin Altay’dan Narlıdere’ye uzatacak proje kapsamında bugüne dek Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) 80 milyon Euro, Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası’ndan (BSTDB) 50 milyon Euro, EBRD B tipi sendikasyon kredisi olarak Société Générale’den 25 milyon Euro ve son olarak Asya Altyapı Yatırım Bankası’ndan 50 milyon Euro olmak üzere toplamda 205 milyon Euro finansman kaynağı aldı.
2022 yılının son çeyreğinde hizmete girecek
Uzunluğu 179 kilometreye ulaşan raylı sistem zincirinin yeni halkası F.Altay-Narlıdere hattı 7,2 kilometre uzunluğunda olacak. 2022'nin son çeyreğinde hizmete alınması hedeflenen ve tamamı yeraltından geçecek olan hatta Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Hastanesi, DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi, Narlıdere, Şehitlik ve Kaymakamlık istasyonları olacak.