İzmir'de kentkart krizi!
İzmir’de 16 yıldır elektronik temassız akıllı kart hizmeti sunan Kentkart şirketinin ocakta yapılan ihaleyi kaybetmesinin ardından merakla beklenen geçiş süreci sancılı başladı. İşte kentte yaşananlar...
İzmir’de 16 yıldır elektronik temassız akıllı kart hizmeti sunan Kentkart şirketinin ocakta yapılan ihaleyi kaybetmesinin ardından merakla beklenen geçiş süreci sancılı başladı. Sistemin, ihaleyi kazanan Kartek’in sorumluluğuna geçeceği ilk gün kriz yaşandı. Dün sabah erken saatlerde işine, okuluna gitmek için evden çıkan; otobüs, metro ve vapura binmek isteyen İzmirlilerin Kentkartlarını validatörler ya hiç okumadı ya da “Bakiye yetersiz” gerekçesiyle geçişe izin vermedi. Otomatik yükleme makinelerinde kartlara para da yüklenemedi.
ESHOT’ta sabahladı
Durumu gece geç saatlerde fark eden ESHOT yetkilileri, İZDENİZ ve İzmir Metro yetkileriyle bir araya geldi. Başkan Aziz Kocaoğlu ve bürokratlar ESHOT’ta sabahladı. Sabah saatlerinde, yaşanan ilk krizin ardından Büyükşehir yazılı bir açıklamayla toplu ulaşımda kullanılan elektronik ücret toplama sisteminin şifre ve kodlarını son gün değiştirerek devir işlemlerini ‘kilitlemeye’ çalışan Kentkart A.Ş. hakkında suç duyurusunda bulunduklarını açıkladı. Şifre ve kod değişikliğinin bağımsız uzman kişilerin yanı sıra Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Bürosu’nca da tespit edildiği bildirildi.
Bu durum vatandaşlara yaradı, birçok İzmirli ulaşım araçlarına ücretsiz bindi.
‘Asılsız’ açıklaması
Kentkart’tan öğle saatlerinde yapılan yazılı açıklamada ise şifre ve kodların değiştirildiği iddiası yalanlandı. Açıklamada şöyle denildi: “Şirketimiz 28-29 Mayıs’ta sistemle ilgili teknik detay ve şifreleri idare yetkililerine tutanakla teslim etmiştir. 1 Haziran itibariyle şehirde yaşanan ‘Şifrelerin Kentkart tarafından değiştirildiği’ iddiası tamamen yanlış ve asılsızdır. Şirketimiz sorumluluklarını ve görevlerini 31 Mayıs itibariyle tamamlamıştır. Şirketimiz aleyhine yapıldığı ifade edilen suç duyurusuyla beraber basına yapılan açıklamalar gerçeği yansıtmamaktadır. İftiradır. Yaşanan sorunların temel nedeni akıllı ulaşım sistemlerinde ücret toplama konusunda referansı ve deneyimi bulunmayan bir firmanın işi üstlenmesi ve ESHOT’un geçişe ilişkin süreci doğru yürütememesi kaynaklıdır. ESHOT iş bitirme referansı olmayan bu firmaya ihaleyi Kentkart’ın teklif ettiği bedelin yüksek olması nedeniyle değil, İzmirli bayilerin paylarını yüksek belirlediğimiz için vermiştir. Benzer iş deneyimi ve konuyla ilgili uzmanlığı olmayan bir firmanın iş konusundaki yetkin olmayışından kaynaklanan sorunlar ve şehirde yaşanan ulaşıma dair başarısızlıklar 16 yılı aşkın süredir başarıyla hizmet veren ve ulaşım konusunda marka olan firmamıza yüklenmeye çalışılmakta, hukuk ve vicdan zorlanarak haksız şekilde suçlanmaktadır. Kentkart olarak, tüm bu asılsız suçlamalara rağmen, çalışmalarımıza ve ulaşıma dair sorumluluklarımızı doğru, dürüst ve hızlı bir şekilde yerine getirmeye devam etmekteyiz. Yaşanan sıkıntıların aşılması için İzmir’in ve İzmirlinin yanında olduğumuzu ve üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmeye devam edeceğimizi saygıyla duyururuz.”
YENİ İSMİ İZMİRİM KART
Yeni basılacak kartlar artık ‘İzmirim Kart’ adıyla satışa sunulacak. Mevcut kartlar ve dolum yapan bayilerde herhangi bir değişiklik yaşanmayacak. 90 dakika aktarma sistemi de aynen devam edecek.
10 ÜLKE, 35 ŞEHİR
İhaleyi başka bir firmanın kazanması nedeniyle hizmet süresi 31 Mayıs itibariyle sona eren Kentkart, 10 ülke 35 şehirdeki hizmetlerini İzmir merkezli olarak sürdürecek.
Hürriyet Ege