09 / 10 / 2024

İzmir'in yeni banliyö hattı, 6 ayda 6 milyon yolcu taşıdı!

İzmir'in yeni banliyö hattı, 6 ayda 6 milyon yolcu taşıdı!

Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi olarak İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD işbirliğiyle yaşama geçiren Aliağa-Menderes Banliyö hatında dün itibariyle günlük sefer sayısı 126'dan 170'e yükseldi  




Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi olarak  İzmir  Büyükşehir Belediyesi ve TCDD işbirliğiyle yaşama geçiren Aliağa-Menderes Banliyö hatında dün itibariyle günlük sefer sayısı 126'dan 170'e yükseldi. Günlük sefer sayısındaki artışla birlikte sefer aralığı da 15 dakikadan 12 dakikaya indi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada geçtiğimiz Ocak ayından bu yana Aliağa-Cumovası arasındaki 80 kilometrelik hattın tamamında yolculu seferlerin yapıldığı ve pazar günü devlet töreniyle 'resmen' hizmete girecek olan Aliağa Menderes Banliyö Sistemi'nde günlük sefer sayışırım artışıyla birlikte, sefer saaderi de uzatıldığı bilgisi verildi. Cumaovası-Menemen arasında saat 22.00'ye kadar sefer sıklığı 15 dakikadan ortalama 12 dakikaya düştü. Daha önce 21.00'den sonra yarım saatte bir olan seferler de aynı sıklıkta 22.00'ye kadar yapılacak. Daha önce Aliağa'ya kadar gidecek olan son seferin Cumaovası'ndan kalkışı saat 20.00'den her saat başında yapılacak şekilde 22.00ye kadar uzatıldı. Böylece Aliağa'ya son tren varışı 23.37 oldu. Aliağa'dan son tren kalkışı da 20.15'ten 22.05'e kadar uzatıldı. Yolculu ön işletime başlanan 30 Ağustos 2011 tarihinde ilk hafta Cumaovası-Halkapmar arasında sadece 50 bin vatandaş yolculuk yaparken, yolcu sayısı her hafta artış göstererek 21 şžubat tarihinde haftada 559 bin 464'ü, bu hafta itibari ile de 600 bini buldu. 6 ayda toplam 6 milyon yolcu banliyö sistemini kullandı.

30 Ağustos'ta günlük 66 sefer ile start verilen hatta 3 Mart itibariyle sefer sayısı 170'e çıkarıldı. İstasyonlara göre yolcu sayısında yapılan istatistiklere göre, en çok Halkapınar, Karşıyaka, şžirinyer, çiğli ve Menemen istasyonlarından binişler gerçekleşti.

Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi Projesi, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ilk kez bir belediye ile bir kamu iktisadi teşekkülünün kurduğu ortaklık çerçevesinde yürütülüyor. Proje, TCDD'ye ait 1856 yılında inşa edilen demiryolu hattının modernize edilmesi, hemzemin geçiderin kaldırılarak, güzergahın önemli bölünılerinin alt ve üst geçitlerle, tünellerle kat edilmesi ve modern istasyonlar kurulması suretiyle, hızlı ve çağdaş bir banliyö sistemine dönüştürülmesi esasına dayanıyor. Sistemle günde 550 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Hattı, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD'nin yüzde 50 oranında ortaklığı ile kurulan İZBAN Aşž. işletiyor.

Dünya

 

 


 


Geri Dön