İzmit Körfez Geçiş Köprüsü 2015 yılına kadar tamamlanacak!
İzmir'i İstanbul'a bağlayacak Gebze-İzmir Otoyol Projesi'nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün inşaatı hızla ilerliyor. 1.5 milyar dolarlık maliyetle inşa edilen köprünün 1 yılda yaklaşık 870 milyon liralık tasarruf sağlanacak...
İzmir'i İstanbul'a bağlayacak Gebze-İzmir Otoyol Projesi'nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün inşaatı hızla ilerliyor. 1.5 milyar dolarlık maliyetle inşa edilen köprünün 1 yılda yaklaşık 870 milyon liralık tasarruf sağlanacak. Bin 700 metrelik köprü, gelecek yıl hizmete açılacak.
Dünyanın en büyük orta açıklıklı 4. asma köprüsünün inşa edildiği projede, asma köprü kule, tabiiye ve ana kablo çelik imalat çalışmaları iş programına uygun olarak devam ediyor. Samanlı Tüneli'nde 4 ayrı aynada çalışmalar da sürerken, toplamda 6 bin 582 metre (yüzde 94) mesafe kat edildi. Selçukgazi Tüneli'nde giriş ev çıkış aynalarında kazım imalatlarının tamamlanmasının ardından tünel kazı çalışmalarına başlanacak. Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde de toprak işleri çalışmaları yapılan projede, 12 köprü, 5 üst geçiş ve 117 küçük sanatyapısı bulunacak. 2015 yıl sonu itibarıyla İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, Gebze - Gemlik kesimi ve Kemalpaşa -İzmir kesimindeki yapım çalışmalarının tamamlanması hedefleniyor.
Dünyanın en uzun 2. köprüsü Dünyanın en uzun ikinci köprüsü olacak İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü de yapan Japon IHI şirketi inşa ediyor. 10 milyar TL'ye mal olması beklenen köprü, Otoyol Yatırım İşletme AŞ adı altında şirket kuran projenin yüklenicisi Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, IHI ile sözleşme imzalamıştı. Otoyol ihalesini alan ve temelini atan NurolÖzaltın- Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, köprü için dünya devi şirketlerden teklifler almıştı. Çin, Güney Kore ve Japonya'nın önde gelen inşaat firmaları Körfez Geçiş Köprüsü için teklifte bulunmuş, teklifleri değerlendiren ortak girişim grubu, Japon IHI firmasıyla anlaşmaya varmıştı. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'nin, inşaatı hızla süren ve en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün işletme süresi 15 yıl 4 ay olacak.
35 dolar geçiş ücreti Körfez köprüsü sayesinde karayoluyla 1 saat 10 dakika, feribotla 1 saat süren Gebze-Yalova arası 6 dakikaya düşecek. Köprüyü kullanan otomobiller 35 dolar geçiş ücreti ödeyecek. Kamyon ve otobüslerde bu rakam 50 dolara çıkacak. Otoyolda her kilometre başına da 0.05 dolar talep edilecek. Japon IHI şirketi, Türk şirketleriyle birlikte Ukrayna'da da birlikte çalışıyor. Ukrayna'nın Başkenti Kiev'deki Dinyeper Nehri'ne yapılan köprünün yapımına IHI destek verdi.
Meltem Gündüz/ Dünya Gazetesi