22 / 12 / 2024

Türkiye'nin 4. büyük asma köprüsü bu yıl hizmete girecek!

Türkiye'nin 4. büyük asma köprüsü bu yıl hizmete girecek!

Batman'ın Hasankeyf ilçesinde yapımı süren Türkiye'nin 4. büyük asma köprüsünde sona gelindi. Köprünün yıl sonunda hizmete girmesi planlanıyor. Köprü, 14 ayak üzerine inşa ediliyor.



Hasankeyf'te yapımı süren Türkiye'nin 4. büyük asma köprüsünün bu yıl hizmete girmesi planlanıyor.


Temeli, 2013'te Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Orman ve Su işleri Bakanı Veysel Eroğlu ve dönemin Maliye Bakanı olan Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek tarafından atılan köprü, 14 ayak üzerine inşa ediliyor.


Duble yoldan oluşan ve üzerinde yaya geçişi de olan köprünün ayakları 42 metre derinliğe kazılan fore kazıklar üzerinde yükseliyor. Üç yıldır aralıksız süren çalışmaların ardından 8 ayağı tamamlanan köprüde sona gelindi.


Hasankeyf-2 ismi verilen ve bin 80 metre uzunluğunda, 26 metre genişliğindeki köprü, 105 metre yüksekliğinde. Köprünün her bir kolonu, bin 800 ton demir ve 10 bin metreküp beton kullanılarak yapılıyor. Şu an 70 işçinin çalıştığı köprünün 2016 sonuna kadar bitirilerek hizmete sunulması planlanıyor.


"Köprünün tamamlanmasıyla bölgenin kaderi değişecek"

Hasankeyf Kaymakamı Faruk Bülent Baygüven, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Batman-Mardin-Habur sınır kapısını birbirine bağlayacak Hasankeyf Köprüsü'nün de İstanbul Boğaz Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü gibi çelik halatlarla havada duracağını ve tamamlanmasıyla Türkiye'nin dördüncü büyük asma köprüsü olacağını söyledi.


Baygüven, köprünün tamamlanmasından sonra Hasankeyf'in yanı sıra bölgenin de kaderinin değişeceğini belirtti.


Ilısu Barajı'nın tamamlanmasıyla köprünün öneminin daha da artacağına işaret eden Baygüven, Hasankeyf Köprüsü'nün aynı zamanda bölge turizmine de önemli katkı sağlayacağını dile getirdi.


Bu köprü, Ortadoğu'yu Türkiye'ye bağlayacak

Hasankeyf Kültür Derneği Başkanı Ahmet Akdeniz de "İnsanlar 'Devlet sizi kandırıyor, size köprü yapmıyor.' diyorlardı, işte eser karşımızda." ifadelerini kullandı.


Hasankeyf Köprüsü'nün, Mezopotamya'nın ve Ortadoğu'nun geçiş noktası olacağını belirten Akdeniz, şöyle konuştu:


"Hasankeyf için bu kadar büyük bir yatırımı yaptığı için devletimize, hükümetimize teşekkür ediyoruz. Bu köprü, Ortadoğu'yu Türkiye'ye bağlayacak, Mezopotamya'nın göz bebeği olacak Hasankeyf. Bu köprü bir geçiş noktasıdır. Batman'dan gelen bir kişi, Habur Sınır Kapısına da gidebilecek, Suriye'ye de gidebilecek, Mardin'e de gidebilecek."


AA




Bu haber Hürriyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Hasankeyf'te yapımı süren Türkiye'nin 4. büyük asma köprüsünün bu yıl hizmete girmesi planlanıyor.


Temeli, 2013'te Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Orman ve Su işleri Bakanı Veysel Eroğlu ve dönemin Maliye Bakanı olan Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek tarafından atılan köprü, 14 ayak üzerine inşa ediliyor. 

Duble yoldan oluşan ve üzerinde yaya geçişi de olan köprünün ayakları 42 metre derinliğe kazılan fore kazıklar üzerinde yükseliyor. Üç yıldır aralıksız süren çalışmaların ardından 8 ayağı tamamlanan köprüde sona gelindi. Hasankeyf-2 ismi verilen ve bin 80 metre uzunluğunda, 26 metre genişliğindeki köprü, 105 metre yüksekliğinde. Köprünün her bir kolonu, bin 800 ton demir ve 10 bin metreküp beton kullanılarak yapılıyor. Şu an 70 işçinin çalıştığı köprünün 2016 sonuna kadar bitirilerek hizmete sunulması planlanıyor. 


"KÖPRÜNÜN TAMAMLANMASIYLA BÖLGENİN KADERİ DEĞİŞECEK"

Hasankeyf Kaymakamı Faruk Bülent Baygüven, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Batman-Mardin-Habur sınır kapısını birbirine bağlayacak Hasankeyf Köprüsü'nün de İstanbul Boğaz Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü gibi çelik halatlarla havada duracağını ve tamamlanmasıyla Türkiye'nin dördüncü büyük asma köprüsü olacağını belirtti.


Baygüven, köprünün tamamlanmasından sonra Hasankeyf'in yanı sıra bölgenin de kaderinin değişeceğini söyledi. 

Ilısu Barajı'nın da tamamlanması ile köprünün öneminin daha da artacağına işaret eden Baygüven, Hasankeyf Köprüsü'nün aynı zamanda bölge turizmine de önemli katkı sağlayacağını dile getirdi. Kaymakam Baygüven, şöyle devam etti: 

"İnşallah bittiği zaman Türkiye'nin dördüncü büyük köprüsü olacak. Hasankeyf, Midyat-Batman-Mardin yolu arasında olduğu için özellikle de Ilısu Barajı'nın tamamlanması ile köprünün önemi daha da artacaktır. Bölgenin, turizm açısından da çok önemli bir noktaya gelmesini sağlayacak."


Hürriyet



Haber Yeni Akit'te şöyle yer aldı;

Hasankeyf'te yapımı süren Türkiye'nin 4. büyük asma köprüsünün bu yıl hizmete girmesi planlanıyor.Temeli, 2013'te Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Orman ve Su işleri Bakanı Veysel Eroğlu ve dönemin Maliye Bakanı olan Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek tarafından atılan köprü, 14 ayak üzerine inşa ediliyor. 

Duble yoldan oluşan ve üzerinde yaya geçişi de olan köprünün ayakları 42 metre derinliğe kazılan fore kazıklar üzerinde yükseliyor. Üç yıldır aralıksız süren çalışmaların ardından 8 ayağı tamamlanan köprüde sona gelindi. Hasankeyf-2 ismi verilen ve bin 80 metre uzunluğunda, 26 metre genişliğindeki köprü, 105 metre yüksekliğinde. Köprünün her bir kolonu, bin 800 ton demir ve 10 bin metreküp beton kullanılarak yapılıyor. Şu an 70 işçinin çalıştığı köprünün 2016 sonuna kadar bitirilerek hizmete sunulması planlanıyor. 


Yeni Akit


Geri Dön