21 / 05 / 2024

İzmit Körfez Köprüsü'nün 2 bin 600 tonluk viyadüğü yerleştirildi!

İzmit Körfez Köprüsü'nün 2 bin 600 tonluk viyadüğü yerleştirildi!

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi’nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nde dün 2 bin 600 tonluk Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün en büyük tabliyesi 57 metre yükseğe kaldırılıp yerine yerleştirildi.



İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi’nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nde dün rekor operasyonla 2 bin 600 tonluk Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün en büyük tabliyesi 57 metre yükseğe kaldırılıp yerine yerleştirildi.


‘Ağır kaldırma’ yöntemiyle yapılan işlem 11 saat sürdü. Güney Yaklaşım Viyadüğü en büyük parçasının yerleştirildiği törene Yalova Valisi Selim Cebiroğlu, Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, Nurol Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oğuz Çarmıklı ve şantiyedeki işçiler katıldı.


Stadyum büyüklüğünde


Mehmet Cahit Turhan, düzenlenen törende gazetecilere yaptığı açıklamada, Türkiye’nin en büyük ulaşım yatırımlarından Gebze-İzmir Otoyolu Projesi’nin önemli unsurlarından Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün güney ayağını otoyola bağladığını söyledi. Turhan,  viyadüğün 2 bin 600 tonluk stadyum büyüklüğündeki en büyük parçasının yerleştirilmeye başlandığını belirterek Körfez Köprüsü’ndeki çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü dile getirdi.


Viyadük değil başyapıt!


Yapımını Nurol İnşaat’ın üstlendiği 1123 metre ve 22 bin 500 ton ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme yöntemiyle oluşturulan viyadüğün tamamı, Türk işçiliğiyle gerçekleştirildi. Türkiye’nin en büyük ulaşım yatırımlarından Gebze-İzmir Otoyolu Projesi’nin önemli unsurlarından Güney Yaklaşım Viyadüğü, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün güney ayağını otoyola bağlıyor.



Star


Geri Dön