30 / 04 / 2024

İzmit Osman Gazi Köprüsü'nün geçiş ücreti 35 dolar + KDV!

İzmit Osman Gazi Köprüsü'nün geçiş ücreti 35 dolar + KDV!

Bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4′üncü asma köprüsü olan, 2 bin 682 metre uzunluğundaki Osman Gazi Köpürüsü Mayıs ayı sonunda ulaşıma açılacak. Köprünün geçiş fiyatı 35 dolar + KDV olarak belirlendi.



İzmit Osman Gazi Köpürüsü Mayıs ayı sonunda ulaşıma açılacak. Vatandaşlar köprüden geçmek için araç başı 120 Türk lirası ödeyecek. 35 dolar + KDV’lik fiyatı ile Osman Gazi Köprüsü, dünyanın en pahalıları arasına girmeye de aday gibi gözüküyor. 


İşte dünyanın en ünlü ve uzun köprülerinden bazılarının fiyatları;


Japonya’daki Akashi Kaikyō Köprüsü - 29 Dolar (1991 metre ile dünyanın orta açıklığı en uzun köprüsü)


ABD Golden Gate Köprüsü = Orta açıklığı 1200 metre, toplam uzunluğu 2700 metre… Hızlı geçiş= 6.5 dolar, plakadan 7.5 dolar, birden çok aksı olan araçlar için aks başına 7.5


Çin – Xihoumen Köprüsü = Orta açıklığı 1650 m. dahil olduğu otobanın fiyatı 1.5 dolar


Danimarka – Storebæltsforbindelsen = En uzun açıklık 1624 m. 2 köprü ve 1 tünelin birleşimi 9758 m standart araba = 35 dolar


Güney Kore – Yi Sun-sin Bridge = Orta açıklığı 1545 m. toplamda da 2260 m. = ücretsiz


Çin – Runyang Köprüsü = Ana açıklığı 1490m otoban ücretine dahil (ücretsiz)


Çin – Dördüncü Nanjing Yangtze Köprüsü = Ana açıklığı 1418 m. toplamda 5,437m = 2 dolar


İngiltere – Humber Bridge = Ana açıklığı 1410m toplamda 2.220m, (3 buçuk tona kadar 2.1 dolar)


Çin – Jiangyin köprüsü= Ana açıklığı 1385m toplamda 3km Araba 2,1 dolar Tır, kamyon = 17 dolar


Hong Kong – Tsing Ma Köprüsü = En uzun açlığı 1377m 3.8 dolar


Norveç Hardanger köprüsü = En uzun açıklığı 1310m 3.5 tona kadar 18 dolar


OSMAN GAZİ KÖPRÜSÜ’NÜN ALTERNATİFLERİ


İDO’nun Körfez’i geçen Eskihisar-Topçular arabalı vapur seferlerinde fiyatlar köprü fiyatının oldukça altında kalıyor. (Bu hatta özel araç içindeki yolculardan ücret ALINMAMAKTADIR)


İDO’nun fiyat tarifesi:


Feribotla geçilecek güzergah ve zaman: ( Ortalama 9 kilometre ve 28 dakika )


KARAYOLU İLE 25 – 30 LİRA ( Ortalama bir benzinli araç ile)


Eğer ücretli yol kullanmak istemiyor ve karayolu ile gitmeyi tercih ediyorsanız da yaklaşık 82 kilometre yol kat etmeniz gerekiyor. Bu kadar mesafe de kurşunsuz benzin kullanan ortalama bir araç ile 25 – 30 lira yakıt ücreti demek…




KÖPRÜNÜN AÇILIŞ TÖRENİNDEN NOTLAR


Törene, Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu, Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Başbakan Yardımcısı Lütfi Elvan, milletvekilleri katıldı.


Cumhurbaşakın Erdoğan törende yaptığı konuşmada köprünün adını açıklayarak, “Üzerinden geçeceğimiz, geçeceğiniz köprünün adı, istişaremizi yaptık, iştişarelerimiz neticesinde tahmin edin bakalım nedir? Bizler kutlu bir tarihin varisleriyiz. Bu kutlu tarihin mimarlarını geleceğe taşımak böyle bir neslin görevidir. Beraberce değerlendirdik, adını Osman Gazi Köprüsü koyalım dedik. Nasıl uygun mu, güzel mi? Buralar zaten bize Osman Gazi’den miras değil mi, Osman Gazi’den geç Orhangazi ile bütünleş. Ondan sonra orası burası. Hayırlı olsun. İnşallah açılışında da beraber olmak üzere” diyerek köprünün adını açıkladı.


Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi, Yüksel, Göçay ortak girişimi tarafından yap-işlet-devret modeli ile yapılan proje bedeli 10 milyar lira olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, İzmit Körfez Geçişi de dahil olmak üzere 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğa sahip olacak. Otoyol projesi ile güzergah 95 kilometre kısalacak. Proje, Gebze Köprülü Kavşağı mevkiinden başlayıp,  İzmir  Çevre Yolu üzerindeki Otogar Kavşağı’nda son bulacak. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun tamamlanmasıyla Marmara ile Ege bölgeleri kesintisiz bağlanmış olacak.


DÜNYANIN EN BÜYÜK ORTA AÇIKLIĞA SAHİP 4′ÜNCÜ KÖPRÜSÜ


İstanbul ile İzmir arasında 8-10 saat süren ulaşım 3,5 saate, İstanbul ile Bursa arasında 2,5-3 saat süren ulaşımı 1 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en büyük ayağını oluşturan 2 bin 682 metre uzunluğundaki İzmit Körfez Geçişi Köprüsü bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4′üncü köprüsü oldu. 7 Ocak tarihinde tabliyelerin montajına başlanırken, 35 metre 93 santim genişliğindeki 113 tabliyenin montajı sağlandı. Köprü, Kocaeli ve Yalova istikametlerine doğru 3′er şeritten oluşurken, bir de hizmet şeridi bulunacak. Asfalt çalışmalarının tamamlanmasının ardından köprü Mayıs ayı sonunda ulaşıma açılacak. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü ulaşıma açıldığında İzmit Körfezi’nin etrafını dolaşarak yapılan yaklaşık bir buçuk saat süren yolculuk ile feribotla yaklaşık 1 saat süren geçiş süresi bağlantı yolları ve köprü ile 12 kilometreyi bulan körfez geçişi 6 dakikaya inecek. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.



ALTINOVA-GEMLİK OTOYOLU


Köprü ile birlikte Altınova ile Gemlik arasındaki otoyolda açıldı. Altınova-Yalova-Gemlik arasındaki mevcut Devlet yolu 47 kilometre olurken, Altınova ile Gemlik arasındaki 40 kilometrelik otoyol kesiminin trafiğe açılması ile mesafe 7 kilometre kısalacak. 50 dakika süren ulaşım 20 dakikaya düşerken, Yalova ve Orhangazi şehir içindeki trafik de rahatlamış olacak.


TÜRKİYE’NİN TÜM ÖNEMLİ YOLLARIYLA BULUŞUYOR


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, tören alanında yaptığı konuşmada, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun Türkiye’nin tüm önemli yollarıyla buluştuğunu belirterek, “Bu otoyol sadece İstanbul, İzmir’in değil aynı zamanda Kocaeli, Yalova, Balıkesir ve Manisa’nın otoyoludur. Bu otoyol tüm Türkiye’nin otoyoludur. Neden? Trakya tarafından Edirne-Kınalı-İstanbul otoyolu ile, Ege tarafından İzmir-Aydın otoyoluyla, Marmara tarafından İstanbul-Ankara otoyolu ile birleşen bu proje, Türkiye’nin tüm önemli akslarıyla buluşuyor. İzmit Körfez Geçişi, körfezin etrafında yoğun zamanlarda 1-1,5 saat süren ulaşım süresini 6 dakikaya indirecek. Vakit nakittir demiş büyüklerimiz. Ekonomi bu. Ekonomiden anlamak budur. Vakiti nakde dönüştürüyoruz” dedi.


Projenin tamamının hizmete girdiğinde İstanbul’dan İzmir’e 3,5 saatte gidileceğini ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, şöyle konuştu:


“Milyonlarca vatandaşımız İzmit Körfezi’nden her geçişinde adım adım bu köprünün inşa süresini takip etti. En önemli bir esere şahitlik etmenin ayrıcalık olduğuna inanıyorum. Siz bu ayrıcalığı yaşıyorsunuz. Sizlerle sadece bir şeyi paylaşmanın faydalı olacağına inanıyorum. Bizler inanın 13-14 sene önce bu görevleri üstlendiğimizde çok inanmıştık. Türkiye’nin yüz akı, gurur kaynağı olacak projeleri ülkemize yakıştıramayanlar vardı. Biz bunları yapalım dedik. Yıkmak kolay yapmak zordur. Gençler bugün Türkiye yapıyor. İşte sizler bu inşada çalışan gençlersiniz. Sizler eli molotofla dolaşanlardan değilsiniz. Sizler elinizde laptopla dolaşan gençliksiniz. Elinde kitabı ile dolaşan gençlersiniz. Onun için sizi tebrik ediyorum. Asma köprüyü yapıyoruz, İstanbul İzmir otoyolunu yapıyoruz. 3. köprüyü 26 Ağustos’ta açacağız. Boğazın altına daha önce Marmaray’ı yapmıştık. Şu ana kadar 3 yılda 130 milyon vatandaşımız oradan geçti. Şimdi Avrasya tünelini yapıyoruz, oradan da araçlar geçecek. Nereden yine denizin altından”


Erdoğan, Türkiye’nin bu hizmetleri yapacak iradeye sahip olduğunu ifade ederek, “Bunların hayali bile ulaşamaz bizim yaptıklarımıza. İstanbul’a dünyanın en büyük havalimanını yapıyoruz. İnşallah bu havalimanı bittiği zaman ‘yapamazlar, edemezler’ diyenler, oradan ‘ne gerek vardı köprüye’ diyenlere bir cevap daha verecekler. Kanal İstanbul projesi için çalışmalar devam ediyor. Türkiye bu hizmetleri yapacak iradeye sahiptir. Türkiye dünyaya bir şey gösteriyor. Cumhurbaşkanı, başbakanı, kabinesiyle tüm kadrosuyla adım adım geleceği inşa ediliyor. Türkiye’nin bu yatırımları yapacak yetişmiş insan kaynağı var” diye konuştu.


Dün açılışı yapılan Osman Gazi Körfez Köprüsü'nün geçiş ücretine ilişkin detaylara Sözcü ulaştı.


İzmit Körfezi’nin gerdanlığı olarak nitelendirilen ve İzmir-İstanbul arasını 3,5 saate indirecek olan Osman Gazi Köprüsü’nün resmi açılışı dün Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından yapıldı. 1,1 milyar dolara mal olan ve 3 yılda inşa edilen köprüden geçiş fiyatları ise kafaları karıştırdı. İlk başta 35 dolar artı KDV olarak açıklanan geçiş ücretinin ayrıntılarına ise SÖZCÜ ulaştı.


35 doların ‘tek geçiş’ mi yoksa ‘gidiş-dönüş’ mü olduğu bu fiyata KDV’nin dahil olup olmadığı soru işaretlerine neden oldu. Sözcü’ye konuşan Ulaştırma Bakanlığı’nın yetkilileri ise köprüden tek geçiş fiyatının; 25 dolar artı KDV olduğunu (yaklaşık 80 lira) gidiş- dönüş köprü geçiş ücretinin ise 35 dolar + KDV (yaklaşık 110 lira) olduğunu açıkladı.


FİYATLAR DEĞİŞEBİLİR


Yetkililer “Ancak bu fiyatlar üzerinde uzmanlarımız halen çalışıyor. Ücretler nihai noktasına ulaşmadı” diyerek önümüzde süreçte değişiklik olabileceğine de dikkat çekti.


Sözcü



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İzmit Körfez geçiş köprüsünün son tabliyesi monte edildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu ve Ulaştırma Bakanı Yıldırım’ın somunları sıkmasıyla körfezin iki yakası birleşti


İzmit Körfezi’nin gerdanlığı olarak nitelendirilen köprüde son tabliyenin montajı törenle yapıldı. İzmit Körfez Geçişi Son Tabliye Yerleştirme ve İstanbul-İzmir Otoyolu Yalova Altınova-Bursa Gemlik bölümünün açılış törenine Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu katıldı. Törende Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Ahmet Davutoğlu ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile birlikte köprünün son tabliyesinde cıvataları sıkarak sembolik olarak iki tarafı birleştirdi.


İş kıyafetlerini giydiler


Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu, iş kıyafetlerini giydi ve baretleri takarak köprünün üzerine geldiler. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Erdoğan ve Davutoğlu’na bilgi verdi. Daha sonra Erdoğan ve Davutoğlu törenle vidaları sıktı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “Son tabliyenin vidalarını Başbakanımız ve Ulaştırma Bakanımız ile birlikte sıkacağız. Kaynağını görevli arkadaşlarımız ayrıca yapacaklar. Bugün farklı bir uygulama yapıyoruz. Gerçekten dünyada 4’üncü büyük özelliklere sahip bir köprüyle iftihar ediyoruz. Milletimiz için tüm insanlık için hayırlı olsun” diyerek besmele ile vidayı sıktı.


2 saatlik yol 6 dakika


İzmit Dilovası ile Yalova Altınova’yı birleştiren asma köprü sayesinde körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya düşecek. 2018’de proje tamamlandığında İstanbul-İzmir arası 3.5 saate inecek.Ekonomik etkisinin 27 milyar lirayı bulması beklenen Körfez köprüsü sayesinde bir çok sektör canlanacak. 15 bin kişinin istihdamına da katkı yapacak.


SAYILARLA GEBZE KÖPRÜSÜ


2.682


Temmuz 2012 tarihinde yapımına başlanan köprünün toplam uzunluğu 2.682 metre.


57


Asma köprünün deniz seviyesinden yüksekliği 57 metre.


6.400


Köprünün inşa edildiği Altınova kesiminde, köprü ayakları için denizde 6.400 metrekarelik dolgu alanı inşa edildi.


7.908


Projede aralarında Türkiye, Japonya, Almanya, Danimarka ve İtalyan uyruklu mühendis ve işçilerin bulunduğu toplam 7.908 personel ile birlikte 1568 iş makinesi çalışıyor.


235


Genişliği 35. 93 metre olan köprünün kule yüksekliği 235.43 metre.


300


Kullanılan her bir tabliyenin uzunluğu 25 metre, genişliği 35.93 metre. Ağırlıkları 285 ile 300 ton.


38 BİN


38 bin ton ağırlığı olan 42 metre uzunluğunda 2 ayak  yerleştirildi.


Altınova kadar beton harcandı


Köprü için 198 bin metreküp beton kullanıldı. Köprünün inşasında 25 bin nüfuslu Altınova’daki konutlar için kullanılan beton miktarı kadar beton harcandı. Köprü, 2 bin 475 yılda olacak bir depreme dayanıklı bir şekilde projelendirildi.


Gebze’de başlıyor İzmir Otogar’da bitiyor


Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Proje, Anadolu Otoyolu üzerindeki Gebze Köprülü Kavşağı’ndan  Ankara  yönüne yaklaşık 2,5 km sonra, köprülü kavşakla (2x5 şeritli) başlayıp İzmir Çevre Yolu üzerindeki mevcut Otogar Kavşağı’nda son buluyor.


6 şerit olacak


252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün iki kulesi arasındaki orta açıklığının 1550 metre olacağı, bu özelliği ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak.


35 dolar artı KDV


Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, halen körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.


12.911 milyar lira harcandı


Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 94, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 87, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise yüzde 84 olmak üzere projenin tamamında yüzde 67 oranında fiziksel gerçekleşme sağlandı. Toplam 7 bin 918 personel, bin 634 iş makinesinin çalıştığı projede bugüne kadar kamulaştırmalar dahil 12 bin 911 milyar TL harcandı.


Vatan


Geri Dön