22 / 11 / 2024
fuzul

Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda son durum!

Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda son durum!

Bağcılar ile Kabataş arasını 32 dakikaya indirecek olan Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro hattında sona yaklaşıldı. 2018 yılının son aylarında açılması planlanan metronun 4'te 3'lük bölümü tamamlandı.




İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro hattında Akşemsettin-Veysel Karani İstasyonu TBM çıkışı programına katıldı. TBM çıkış töreninde Başkan Topbaş'a, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Hasan Tahsin Usta, Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan,  Eyüp Belediye Başkanı Remzi Aydın ve çok sayıda davetli eşlik etti. Başkan Topbaş’ın telsizden verdiği talimatla harekete geçen TBM makinesi, kısa sürede Akşemsettin ile Veysel Karani istasyonu arasındaki tüneli açarak, iki istasyonu birbirine bağladı. 19 istasyondan oluşan ve 8 ilçeyi birbirine bağlayan metro hattının 2018 yılının son çeyreğinde tamamlanması hedefleniyor.



Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu nda son durum!


“ŞU ANDA İSTANBUL'DA 151 KİLOMETRE METRO HATTI İNŞAATI VAR”


Akşemsettin-Veysel Karani istasyonu TBM çıkış töreninde açıklamalarda bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “Şu anda yerin 35 metre altındayız. Bütün metro hatlarımızda on binlerce insan gayretle çalışıyor. Şuanda İstanbul'da 151 kilometre metro hattı inşaatı var. 149 kilometre faal vaziyette raylı sistemimiz var. Geldiğimiz zaman Aksaray tramvayı dahil olmak üzere 45 kilometreydi. İstanbul'un yerin altını demir ağlarla örüyoruz ve hedef olarak İstanbul raylı sistemlerde bin kilometreye erişecek. Rüzgar ne taraftan eserse essin başta FETÖ olmak üzere bütün terör örgütleri yandaşları veya destekçileri yurtiçi, yurtdışı nereden gelirse gelsin bu millet ve bu ülke hedefine erişecek. Önümüzde hiçbir engel evvel Allah tanımıyoruz” dedi.



Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu nda son durum!


“VATANDAŞLAR BAĞCILAR MAHMUTBEY'DEN KABATAŞ'A 31.5 DAKİKADA GİDEBİLECEK”


Belediye olarak çok büyük bir maddi yükün altına girdiklerini söyleyen Başkan Topbaş, “Dünyanın hiçbir belediyesinin kaldıramayacağı bir yükün altına girdik. Çok ciddi bir yatırımla bu hizmeti vermeye çalışıyoruz. Şuanda bulunduğumuz metro hattının maliyeti 3 milyar 700 milyon TL maliyeti var. 24 kilometrelik bu hat günde 1 milyon yolcu taşıyacak. Bağcılardan çıkan bir insan Kabataşa 31,5 dakika gibi bir sürede gelecek. İnsanlar randevularına zamanında gidebilecek” diye konuştu.


  “HEDEFİMİZ 11 MİLYON İNSAN KULLANABİLECEK METRO AĞI YAPMAKTAN BAHSEDİYORUZ”


İstanbul'da 3 milyona yakın vatandaşın metro kullandığını belirten Başkan Kadir Topbaş, “İstanbul biz görev geldiğimiz zaman 540 bin civarında insan raylı sistem kullanmaktaydı. Bugün 3 milyona yakın insan kullanıyor. Hedefimiz 11 milyon insan kullanabilecek bir metro ağı yapmaktan bahsediyoruz. Yani milyonlarca insan yer altında hareket halinde olacaklar ve zamanı çok doğru kullanmış olacaklar” şeklinde konuştu.



Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu nda son durum!


“KABATAŞ- MAHMUTBEY METRO HATTI ÇALIŞMASININ KAZILARININ YÜZDE 75'İ TAMAMLANDI”


İstanbul olarak teknolojileri yakından takip ettiklerini söyleyen Başkan Topbaş, “Bu metro çalışmasında yüzde 75 civarında kazı çalışması tamamlandı. Bu metro ağında 5 TBM dediğimiz dev matkap düşünün. Köstebek dediğimiz cihaz yerin altını kazarak ilerliyor. Bu TBM'lerden bir tanesinin görevi bitiyor buradan çıkış yapacak. İstanbul olarak bizler yenilenen bütün teknolojileri yakından takip ediyoruz. Daha önce yapılan metroların teknolojik ömürleri farklı. Burada 300 tane vagon olacak ve bu metrolar akıllı araçlar olacak. bu metrolar sürücüsü olmadan hareket edecek ve durağa gelerek yolcusunu alıp devam edecek. Yolcuların her türlü konforları düşünüldü, yolcular içeride internet kullanacak, telefonlarını şarj edebilecekler” ifadelerini kullandı.



Sözcü


Haber PR ajansı tarafından şu şekilde servis edildi


Bağcılar-Kabataş arası yolculuk süresini 31,5 dakikaya indirecek Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Hattın Akşemsettin-Veysel Karani İstasyonu TBM çıkışı, Esenler Belediye Başkanı Mehmet Tevfik Göksu'nun da katıldığı bir programla yapıldı.


TBM çıkış töreninde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a, Esenler Belediye Başkanı Mehmet Tevfik Göksu'nun yanı sıra Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, Eyüp Belediye Başkanı Remzi Aydın ve Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Hasan Tahsin Usta eşlik etti.


HEDEF: BİN KİLOMETRE RAYLI SİSTEM

Törende basın mensuplarına açıklamalarda bulunan İBB Başkanı Kadir Topbaş, “Şu anda yerin 35 metre altındayız. Bütün metro hatlarımızda on binlerce insan gayretle çalışıyor. Şuanda İstanbul’da 151 kilometre metro hattı inşaatı var. İstanbul’un yerin altını demir ağlarla örüyoruz ve hedef olarak İstanbul raylı sistemlerde bin kilometreye erişecek” dedi.


KAZILARININ YÜZDE 75’İ TAMAMLANDI

İstanbul olarak teknolojileri yakından takip ettiklerini söyleyen Başkan Topbaş, “Bu metro hattındaki kazı çalışmaları yüzde 75 civarında tamamlandı. Bu hatta 5 TBM, 'köstebek' dediğimiz cihaz yerin altını kazarak ilerliyor. Bu metro hattında 300 tane vagon olacak ve bunlar akıllı araçlar olacaklar. Sürücüsü olmadan hareket edecek ve durağa gelerek yolcusunu alıp devam edecek. Yolcuların her türlü konforları düşünüldü, yolcular içeride internet kullanacak, telefonlarını şarj edebilecekler”.


19 İSTASYONLA 8 İLÇE BİRBİRİNE BAĞLANACAK

Başkan Topbaş’ın telsizden verdiği talimatla harekete geçen TBM makinesi, kısa sürede Akşemsettin ile Veysel Karani istasyonu arasındaki tüneli açarak, iki istasyonu birbirine bağladı. 19 istasyondan oluşan ve 8 ilçeyi birbirine bağlayan metro hattının 2018 yılının son çeyreğinde tamamlanması hedefleniyor. Metro hattı tamamlandığında Esenler Tekstilkent'ten metroya binen bir yolcu Mecidiyeköy'e 22,5 dakika gibi kısa bir sürede gidebilecek.


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, günde 1 milyon yolcu taşıyacak kabataş - Mecidiyeköy- Mahmutbey metrosunun 2018 yılının 2. yarısında tamamlanacağını açıkladı.


GÜNLÜK 1 MİLYON YOLCU TAŞIYACAK


Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey metro hattında tünel çalışmalarının yüzde 75,5'İ tamamlandı. Mecidiyeköy’den Teksilkent’e uzanan tüneller Eyüp’te bulunan Veysel Karani durağında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı(İBB) Kadir Topbaş’ın katıldığı törenle birleşti.  Kabataş’tan Mecidiyeköy’e oradan Mahmutbey’e uzanan 2 etaptan oluşan hat hakkında bilgi veren Topbaş, “24.5 kilometrelik bu hat günde 1 milyon yolcu taşıyacak. Mahmutbey’den çıkan bir kişi Kabataş’a 31,5 dakikada ulaşacak” dedi.


HAT 8 İLÇEYİ BAĞLIYOR


Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, esenler, Bağcılar ilçelerinden geçen hattın 19 istasyondan oluşacağını belirten Topbaş, “Hattı iki etaplı olarak ihale ettik. Bu hattın maliyeti 3. 7 milyar TL “dedi. Çalışma kapsamında köstebek adı verilen 5 adet TBM aracının çalıştığını belirten Topbaş, projenin bitiş tarihine ilişkin “2018’in ikinci yarısında bitirilmesini hedefliyoruz. 2018 yılı sonunda günde 1 milyon yolcu taşıyan bir hat haline gelecek” dedi.


İŞÇİLER TÜRK BAYRAĞI AÇTI


Konuşmanın ardından 1 yıldan fazladır yeraltında çalışan ve Mecidiyeköy istasyonundan yeraltına giren tünel delme makinesi (TBM) duvarı delerek yüzeye çıktı. Alkışlar eşliğinde yapılan çalışma sonrasında işçiler TBM aracının üstünde Türk bayrağı açtı.


KABATAŞ-MECİDİYEKÖY-MAHMUTBEY METRO ENTEGRASYON NOKTALARI


Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu Kabataş istasyonunda Kabataş- Taksim füniküleri ve Eminönü-Kabataş tramvayı ile, Mecidiyeköy istasyonunda Yenikapı-Hacıosman metrosu ile, Karadeniz mahallesinde Topkapı- Sultançiftliği hattı ile, Mahmutbey istasyonunda Bağcılar(kirazlı)-Başakşehir hattı ile entegre olacak.


MAHMUTBEY-MECİDİYEKÖY 26 DAKİKA OLACAK


Entegrasyonun ardından ulaşım süreleri Beşiktaş-Mecidiyeköy 5.5  dakika, Mecidiyeköy-Alibeyköy 7.5  dakika, Çağlayan- Gaziosmanpaşa 13 dakika, Beşiktaş-Sarıyer Hacıosman 25.5  dakika Mahmutbey-Mecidiyeköy 26 dakika, Beşiktaş -Mahmutbey 31.5  dakika Mahmutbey-Yenikapı 39.5 dakika, Mahmutbey-Sarıyer Hacıosman 45 dakika, Mahmutbey-Üsküdar 48.5 dakika, Mahmutbey-Kadıköy 52 dakika, Mahmutbey-Sabiha Gökçen 95.5 dakika olacak.


SÜRÜCÜSÜZ 300 ARAÇ ÇALIŞACAK 


Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosunda Üsküdar-Ümraniye metro hattında olduğu gibi 300 adet sürücüsüz araç kullanılacak. Bu araçlarda durağa varış sürelerini ve güzergah haritalarını gösteren LCD ekranlar yer alacak. Engellilerin kullanımına uygun olarak tasarlanan araçlarda cep telefonu şarj üniteleri olacak. Öte yandan Mecidiyeköy Mahmutbey hattında kullanılacak metro vagonlarının yüzde 50’si milli üretim olacak.


Milliyet


Haber AA'da şu şekilde yer aldı


 İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 24,5 kilometrelik Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda Mecidiyeköy'den Tekstilkent'e kadar kazı çalışmasının tamamlandığını belirterek, "Toplam kazı çalışmasının ise yüzde 75,5'u tamamlandı. 2018 yılının sonuna doğru açmayı düşündüğümüz bu metro hattı tamamlandığında, insanlar Mahmutbey'den Kabataş'a kadar hızlı ve konforlu bir şekilde 31,5 dakikada ulaşabilecek. Günlük 1 milyon yolcu kapasiteli modern bir metro ortaya çıkacak." dedi. 


Topbaş, Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu Tünel Açma Makineleri (TBM) çıkışı tünel birleşmesi törenine katıldı. Eyüp Veysel Karani İstasyonu'nda gerçekleşen törende konuşan Topbaş, bugün tarihe tanıklık ettiklerini ifade ederek, İstanbul'a, tarihe ve geleceğe hizmet etmenin ulvi bir görev olduğunu söyledi. İstanbulluların erişim noktasında sıkıntı yaşamasını istemediklerini vurgulayan Topbaş, Cumhurbaşkanı'nın 1994 yılında belediye başkanlığında başladığı 'hizmet etmek anlayışı' ile çalışmaları sürdürdüklerini kaydetti.


Topbaş, hiçbir engeli tanımadıklarını dile getirerek, "Bugün burada İstanbul için çok önemli ulaşım akslarından biri olan Kabataş'tan başlayıp Mahmutbey'e kadar, daha sonra da Bahçeşehir'e kadar gidecek olan bir metro hattının TBM buluşmasında birlikteyiz. Şu anda yerin 35 metre altındayız." diye konuştu.


İstanbul'da halen 151 kilometre metro hattı inşaatı var olduğuna değinen Topbaş, 149 kilometre de faal vaziyette raylı sistem olduğunu söyledi. İstanbul'da yerin altını demir ağlarla ördüklerini belirten Topbaş, şöyle konuştu:


"İstanbul nihai hedeflerde raylı sistemlerde bin kilometreye erişecek. 'Her yerde metro, her yere metro' dedik. Şu demek ki bu; en fazla yarım saat yürüme mesafesine metro istasyonlarına erişebilen bir İstanbul. Dünyanın hiçbir belediyesinin kaldıramayacağı bir yükün altına girdik. Çok ciddi bir yatırımla bu hizmetleri vermeye çalışıyoruz. Şu anda bulunduğumuz bu metro hattının maliyeti TL bazında söylersek, eski parayla 3 katrilyon 700 milyon lira, şu an 3.7 milyar lira. Böyle bir rakam, sadece bir hatta." 


İstanbul'da bugün 3 milyona yakın insanın raylı sistemi kullandığını hatırlatan Topbaş, hedeflerinin 11 milyon insanın raylı sistemi kullanabilir hale gelmesi olduğunu aktardı. Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattıyla ilgili bilgi veren Topbaş, İstanbul'da ulaşım master planına uygun olarak yapılan hatlarda, öncelikle yoğunluk olan bölgeleri seçtiklerini söyledi.


Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda, 24,5 kilometrelik, Mecidiyeköy'den Tekstilkent'e kadar kazı çalışması tamamlandı. 2018 yılının sonuna doğru açmayı düşündüğümüz bu metro hattı tamamlandığında, insanlar Mahmutbey'den Kabataş'a kadar hızlı ve konforlu bir şekilde 31,5 dakikada ulaşabilecek. Günlük bir milyon yolcu kapasiteli modern bir metro ortaya çıkacak."


Basın mensuplarının sorularını da cevaplayan Topbaş, inşaatı devam eden Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu'nun Ümraniye'ye kadar olan kısmını da mayıs ayında açacaklarını, ağustos sonunda da Çekmeköy’e kadar olan kısmı açacaklarını belirtti. Topbaş, Dudullu-Bostancı Metrosu'nun da inşaatının devam ettiğini aktardı. 


Topbaş, çok önemli projelerinden biri olan Kabataş-Üsküdar Yürüme Tüneline de değinerek, "Kabataş'ta bunun istasyon inşaatı başladı. Üsküdar'dan vatandaşlar isterse yürüyerek, isterse bisikletle, isterse yürüyen bantla ve isterse elektrikli arabalarla Kabataş'a geçebilecek. İstanbul'a büyük bir konfor ve güzellik geliyor. İstiyoruz ki İstanbul, bütün dünya tarafından takdir edilen ve konuşulan bir şehir olsun. ‘Gidin, bakın, görün’ denilsin istiyoruz. Hedeflerimizi buna kilitledik." diye konuştu.  


Konuşmasından sonra Topbaş'ın telsizle bağlantı kurmasıyla, Tünel Açma Makineleri (TBM) çıkışı gerçekleşti. TBM ile kazı işleminin ardından, işçiler tarafından TBM üstünde Türk bayrağı açıldı. 


- Kabataş- Meci̇di̇yeköy - Mahmutbey Metrosu

Öte yandan İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada, Kabataş-Mahmutbey Metrosu entegrasyon noktalarıyla ilgili bilgi verildi. Yeni metro hattı Kabataş istasyonunda, Kabataş-Taksim Füniküleri ve Eminönü -Kabataş Tramvayı ile Mecidiyeköy istasyonunda, Yenikapı-Hacıosman Metrosu ile Karadeniz Mahallesinde, Topkapı- Sultançiftliği Hattı ile Mahmutbey istasyonunda, Bağcılar (Kirazlı)-Başakşehir Hattı ile entegre olacak. 


Entegrasyonun ardından ulaşım sürelerinin şöyle olması planlanıyor:

Beşiktaş-Mecidiyeköy 5,5 Dk 

Mecidiyeköy -Alibeyköy 7,5 Dk 

Çağlayan- Gaziosmanpaşa 13 Dk 

Beşiktaş -Sarıyer Hacıosman 25,5 Dk 

Mahmutbey-Mecidiyeköy 26 Dk 

Beşiktaş -Mahmutbey 31,5 Dk 

Mahmutbey-Yenikapı 39,5 Dk 

Mahmutbey-Sarıyer Hacıosman 45 Dk 

Mahmutbey-Üsküdar 48,5 Dk 

Mahmutbey-Kadıköy 52 Dk 

Mahmutbey-S. Gökçen 95,5 Dk 


Öte yandan bu yeni metro hattında 300 adet sürücüsüz araç hizmet verecek. Bu araçlarda yolcu kapılarında LCD aktif güzergah haritaları olacak. Engelli dostu olan araçlarda cep telefonu şarj üniteleri bulunacak.


 


AA



Haber Hürriyet'te şöyle yer aldı;

İSTANBUL Kabataş–Mecidiyeköy–Mahmutbey Metrosu’nun, Mecidiyeköy–Tekstilkent yönü tünel kazılarının yüzde 75.5’i tamamlandı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, dün Eyüp Veysel Karani İstasyonu’nda iki tünelin birbirine bağlanmasını yerinde izledi. “Yerin altını demir ağlarla örüyoruz” diyen Kadir Topbaş, 2018 yılının ikinci yarısında devreye girecek olan hatla ilgili bilgiler verip, İstanbul’da günde 14 milyon kişiyi metroyla buluşturacaklarını söyledi.


19 İSTASYON VAR

Kabataş–Mahmutbey arasını yarım saate indirecek olan ve toplam 19 istasyondan oluşan, günlük 1 milyon yolcu kapasiteli metro hattının Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçelerini birbirine bağlayacağını belirten Topbaş, Üsküdar–Çekmeköy Metro hattının Ümraniye’ye kadar olan bölümünü mayıs ayında hizmete açacaklarını söyledi. 2004’ten bu yana İstanbul’a yaptıkları yatırımların toplamının 98.5 milyar lira olduğunu ifade eden Topbaş, “Unkapanı Köprüsü’nün denizin altına alınması projemiz müthiş bir proje. Yine çok önemli projelerimizden biri Kabataş-Üsküdar Yürüme Tüneli. Kabataş’ta bunun istasyon inşaatı başladı. Üsküdar’dan vatandaşlar isterse yürüyerek, isterse bisikletle, isterse yürüyen bantla ve isterse elektrikli otomobillerle Kabataş’a geçebilecek. İstanbul’a büyük bir konfor ve güzellik geliyor. İstiyoruz ki İstanbul bütün dünya tarafından takdir edilen ve konuşulan bir şehir olsun. ‘Gidin, bakın, görün’ denilsin istiyoruz. Hedeflerimizi buna kilitledik” diye konuştu.


Beraberinde, hattın geçtiği ilçe başkanlarıyla, son kalan kayaları delerek iki tüneli birbirine bağlayan TİB operatörlerinin, yerin altında Türk bayrağıyla çıkışını izleyen Kadir Topbaş, iki operatöre bahşiş verdi.


YOLCULAR SÜREYİ BİLECEK

Topbaş, yeni hatla ilgili de şu bilgileri verdi: “Bu Hat, Kabataş İstasyonu’nda Kabataş–Taksim Finüküleri ve Eminönü–Kabataş Tramvayı ile, Mecidiyeköy İstasyonu’nda Yenikapı-Hacıosman Metrosu ile, Karadeniz Mahallesi’nde Topkapı–Sultançiftliği hattı ile, Mahmutbey istasyonunda ise Bağcılar–Başakşehir Hattı ile entegre olacak. Hatta 300 adet sürücüsüz araç hizmet verirken, ilk kez bu araçlarda yolcu kapılarında LCD aktif güzergah haritaları ile yolcular, hangi durağa kaç dakikada ulaşabileceklerini görecek. Engelli dostu araçlarda cep telefonu şarj üniteleri konulacak.” İstanbul’da 2004 yılında tramvaylar dahil raylı sistem uzunluğunun 45.1 kilometre, 11 ilçede 532 bin yolcu olduğunu hatırlatan Topbaş, bugün itibariyle raylı sistemin 149.95 kilometreye ulaştığını ve 23 ilçede 2.3 milyon yolcu taşıdığını söyleyip, “Ustalık dönemim” dediği üçüncü dönemi bitene kadarki hedeflerini şöyle açıkladı: “Amacımız 2019 yılında 489 kilometre, 2019 yılı sonrası da bin kilometrelik raylı sisteme ulaşmayı hedefliyoruz.”


METRO AÇILINCA NEREYE KAÇ DAKİKADA GİDİLECEK?


Beşiktaş–Mecidiyeköy: 5.5 dakika


Mecidiyeköy–Alibeyköy: 7.5 dakika


Çağlayan–Gaziosmanpaşa: 13 dakika


Beşiktaş–Sarıyer Hacıosman: 25 dakika


Mahmutbey–Mecidiyeköy: 26 dakika


Beşiktaş–Mahmutbey: 31.5 dakika


Mahmutbey–Yenikapı: 39.5 dakika


Mahmutbey-Hacıosman: 45 dakika


Mahmutbey–Üsküdar: 48.5 dakika


Mahmutbey–Kadıköy: 52 dakika


Mahmutbey–Sabiha Gökçen: 95.5 dakika


İSTANBUL’UN METRO HATLARI


İSTANBUL’da yapımı devam eden ve 71 kilometresini İBB, 79.9 kilometresini Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı toplam 151.6 kilometrelik hattın dağılımı şöyle:


İBB’nin yaptığı hatlar:


Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosu: 20 km


Kabataş-Mecidiyeköy–Mahmutbey: 24.5 km


Sefaköy–Basın Ekspres–İkitelli: 13 km


Dudullu-Bostancı: 14.2 km.


Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı hatlar:


Marmaray: 63.5 km


Bakırköy İDO-Kirazlı: 9 km


Sabiha Gökçen-Pendik: 7.4 km


Hürriyet 


Geri Dön