Kabataş Martı projesine yeni düzenlemeler!
Kabataş’taki “Martı Projesi”nin kara tarafıyla ilgili projeye Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul 2 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, yaptığı bazı düzenlemelerle onay verdi.
Hürriyet'ten Fatma Aksu'nun haberine göre; Deniz tarafındaki çalışmaları tamamlanan Kabataş’taki “Martı Projesi”hakkında yeni düzenlemeler yapıldı. Kara tarafıyla ilgili projeye Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul 2 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, yaptığı bazı düzenlemelerle onay verdi.
Kabataş Martı projesi için Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul 2 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, İstanbul Beyoğlu ilçesinde, Mimar Sinan Üniversitesi ile Dolmabahçe Camisi arasında kalan, Meclis-İ Mebusan Caddesi’ni de içine alan sahil bandının düzenlenmesini içeren ve kara, deniz ve raylı sistemleri birleştiren Türkiye’nin ilk entegrasyon merkezi özelliği taşıyan Kabataş Transfer Merkezi Projesi’ni yeniden analiz edip, bazı değişikliklere gitti.
12 Nisan 2018 tarihinde alınan kararla kurul arkeolog denetiminde kazı işlemine izin verdi. Kazılar açısından en önemli riskin deniz uyu ilerleme ihtimaline dikkat çekip, öncelikle sızdırmazlık duvarının yapılmasını istedi.
MEYDANDA BÜFE VE KAFE TERYA OLMAYACAK
Kurul projeyi değerledirerek 12 Nisan 2018 tarihinde ilgili kurumlara ilettiği kararında, meydanda bir cami alanı belirlenmesini isteyip, projede tasarlanan büfe ve kafeteryayı kaldırıp, Hekimoğlu Ali Paşa Çeşmesi’nin mevcut yerinde korunmasını uygun buldu. Ayrıca meydanda bir cami alanı ayrılması istendi.
TARİHİ ÇEŞME YERİNDE İHYA EDİLECEK
Kurul, Hekimoğlu Ali paşa Çeşmesi’nin yeni projeyle yeniden yerinin değiştirilmesini uygun bulmayıp, yerinde ihya edilmesini istedi.
PROJEDE NELER VAR?
Martı Projesi, İstanbul’da denizi karayla buluşturacak ilk proje olacak. Proje Kabataş - Bağcılar Tramvayı, Kabataş - Taksim Füniküleri, Kabataş Mahmutbey Metrosu’nu da birbirine bağlacayacak olan Transfer Merkezi Projesi tamamlandığında, deniz yoluyla gelen yolcular burada raylı sistemlere ve bodrum katta bulunan otobüs durakları ile özel araçlarına ya da taksiye aktarma yapabilecekler.
TRAMVAY DURAĞI GENİŞLETİLDİ
Tramvaydan inen yolcular Dentur İskelesi’ne 50 metre, Şehir Hatları’na 100 metre, İDO’ya 100 metre yürüyecek.