Kadıköy-Kartal Metro Hattı durakları!
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin "Her Yerde Metro, Her Yere Metro!" hedefi kapsamında; 2012 yılında hizmete açılan Kadıköy - Kartal Metro Hattı 16 duraktan meydana geliyor...
Kadıköy-Kartal Metro Hattı!
Yapımına 2008 yılında başlanan ve 2012 yılında hizmete giren Kadıköy-Kartal Metro Hattı, "Her Yerde Metro, Her Yere Metro!" hedefi doğrultusunda Tuzla'ya kadar uzatılıyor.
Kadıköy-Kartal arasında hizmet veren metronun uzunluğu yaklaşık 22,7 km olup 16 yolcu istasyonuna sahip.
Hat üzerinde Maltepe ve Huzurevi İstasyonları arasında ve anahattın sahil tarafında yer alan Maltepe Depo Sahası ve Bakım Atölyesi bulunuyor. Hattın tamamı Maltepe Depo Sahası ve Bakım Atölyesi dahil yüzde yüz yer altındadır.
Keşif artışı ile birlikte Kaynarca’ya kadar tüneller TBM’le açılmış olup, Kartal-Kaynarca ihalesi ile birlikte kalan inşaat ve elektromekanik işler yapılarak hattın uzunluğu 26,5 km’ye ve istasyon sayısı 19’a ulaşacaktır.
Aktarma İstasyonları:
Kadıköy İstasyonu – Şehir Hatları ve İDO Hattı
Kadıköy İstasyonu – Moda Nostaljik Tramvay Hattı
Ayrılık Çeşme – Marmaray Hattı
Ünalan İstasyonu – Metrobüs Hattı
Kadıköy-Kartal Metro Hattı durakları:
Kadıköy, Ayrılıkçeşme, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Maltepe, Huzurevi, Gülsuyu, Esenkent, Hastane/Adliye, Soğanlık, Kartal
Kadıköy-Kartal Metro Hattı:
İşletme Bilgileri:
Hat Uzunluğu: 22,7 Km
Toplam İstasyon Sayısı: 16
İlk aşamada yolcuya açılacak istasyon sayısı: 15 (Ayrılıkçeşme İstasyonu Marmaray’la birlikte Ekim 2013’te açılacaktır)
Vagon Sayısı: 144 (36 adet 4’lü tren)
Sefer Süresi: 29 dk
Tam tur süresi: 64 dk.dır.
Maksimum İşletme Hızı: 80km/sa
İşletme Saatleri: 06:00 & 24:00
Günlük Yolcu Taşıma kapasitesi: 70.000 Yolcu / saat (tasarım kapasitesi)
Minimum Sefer Sıklığı: 90 sn (teorik) 120 sn (pratik)
Sefer Sıklığı: Peak (zirve) saatte, 4 dk (başlangıçta uygulanacak sefer aralığı)
Kumanda Merkezi: Esenkent İstasyonu’nda
Hat Voltajı: 1500 V DC
Sürüş Modu: ATO
Kumanda Merkezi : Esenkent İstasyonunda yer alan ana kumanda merkezi (OCC), Trafik ve Depo, SCADA ve ECS, İletişim, ve Süpervizör oturumları içermektedir.
7/24 İşletim : Kumanda Merkezi, ağırlıklı olarak gündüzleri işletme, gece 01:00 – 05:00 saatleri arasında ise bakım personeline yardımcı olmak ve bir sonraki güne ait planları ve hazırlıkları yapma amacıyla 7/24 hizmettedir.
İşletme Modları : Sürücüsüz, Otomatik ve Manuel
Erişim Bilgileri
Toplam 52 Giriş
264 Adet yürüyen merpen
70 Adet Asansör
315 Adet Turnike (29 Engelli)
İstasyon Yapıları:
Tünelden bir görünümİstasyonlarda peron boyları 180 m olarak yapılmış ve bu haliyle 8’ li trenlere uygun olarak hazırlanmıştır. Bostancı İstasyonu’nda alternative servislere imkan tanımak ve yedek tren bekletme imkanı elde etmek için üçüncü bir orta peron bulunmaktadır. 4’lü tren boyu yaklaşık 90 mt olup, 4’lü trenlerle işletme yapıldığında trenler peronu ortalayarak durmaktadırlar.
İstasyon Yapısı : İstasyonların tümünde ikili (ayrı) peron kullanılmıştır.
Max. Derinlik : 40 mt. (Bostancı ve Huzurevi İstasyonları)
Min. Derinlik : 28 mt. (Ayrılıkçeşme ve Hastane - Adliye İstasyonları)
Cep Hatları : 3 Cep hattı, 1 orta peron (Bostancı) olmak üzere ana hatta toplam 4 noktada trenler için bekleme alanları oluşturulabilmektedir.
Tünel Yapıları
Tünel Metodu: Kadıköy – Kozyatağı ve Kartal - Kaynarca arası TBM Kozyatağı – Kartal arası NATM
Ray Tipi: 54 kg/m UIC 54 (54E1) KESİTLİ
Ray Açıklığı: 1435 mm
Max. Eğim: %4 (anahatta)
Makas Sayısı: 42 Anahat, 12 Depo ve Atölye, 3 adet Kruvazman
Makas Tipi: R: 300 m 1/9 tip (Ana hat),R: 100 m 1/6 tip (Atölye ve Depo)