Kahramanmaraş-Kayseri kara yolunun yüzde 85'i tamamlandı!
Dağların delinerek tünellerle bağlandığı Kahramanmaraş-Kayseri kara yolu projesinin yüzde 85'i tamamlandı.
Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü tarafından açıklanan verilere göre, günlük ortalama 12 bin aracın geçtiği kara yolunu projesinin tüm etaplarının tamamlanmasıyla, yakıt ve zaman tasarrufu sağlanıp kaza riski ise azalacak.
Star Gazetesi'nde yer alan habere göre; temeli dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 20 Kasım 2012 yılında atılan tünel ve yol projesinin yüzde 85'i tamamlandı.
Ekolojik dengenin korunmasıyla inşa edilen yol, tünel, kavşak ve viyadüklerden meydana gelen 3 etaplı projede 16 bin 940 metre uzunluğuna sahip 12 tünel, 4 viyadük, 3 kavşak ve 3 köprü bulunuyor.
Geçtiğimiz yıl sonunda çift taraflı 6 tünel ve 2 viyadük hizmete açıldı. Kaplama beton imalatı tamamlanan 2 bin 510 metre uzunluğunda bulunan 3 tünelde elektromekanik işlemleri devam ediyor. 5 bin 66 metre uzunluğunda yer alan iki tünelde ise kaplama beton yapım işlemlerine devam ediliyor.
Projenin bitirilmesiyle Güneydoğu'yu İç Anadolu'ya, Karadeniz'i de Akdeniz'e en kısa mesafede bağlayacak olan Kahramanmaraş-Kayseri kara yolu, yaklaşık 18 kilometre kısalarak sürücülere 50 dakika gibi zaman tasarrufu sağlanacak.
Günlük ortalama 12 bin aracın geçtiği kara yolu, bütün etapların tamamlanmasıyla araçların amortisman giderleri hariç, mesafenin kısalmasına bağlı büyük oranda tasarruf sunacak.
Projesi 1950'li ve 1980'li yıllarda yapılan eski yol, topoğrafik olarak dik yamaçlı, çok sayıda keskin dönüşlerinin yanı sıra düşüt standartlarda bulunan durumuyla sürücülere zor anlara yaşatıyor. Tamamlanması planlanan yeni yol ise yüksek standardıyla dikkati çekiyor. Şerit sayısı 2'den 6'ya yükseltilen yolu, bölgeler arasında kullanan sürücüsü sayısı her geçen gün artış gösteriyor.
Kavşaklar, viyadükler, tali bağlantılar gibi birçok kolaylığın sağlandığı yolda sürücüler hem yakıt hem de zaman tasarrufunun yanında ölümlü kaza riskinden kurtulmanın, işletme sahipleri ise artan müşteri potansiyeli nedeniyle mutluluğu yaşıyor.
Kahramanmaraş - Kayseri kara yolunu kullanan sürücülerden Mehmet Akçadağ, Kahramanmaraş-Göksun arasında huzur içinde yolculuk yaptıklarını söyledi. Akçadağ, "Allah razı olsun devletimiz milleti için bu yolu yaptı. 1 saatlik yolu neredeyse 5 dakikada gidip geliyoruz. Dağlar delindi, tüneller açıldı, viyadükler yapıldı. Yollarımız gayet rahat. Eskisi gibi kaza da olmuyor. Çok memnunuz." diye konuştu.
- "ALLAH'A ŞÜKÜR O SIKINTI BİTTİ"
Sürücülerden Sinan Özdemir ise 15 yıldır ağır vasıta şoförlüğü yaptığını, mevcut yolun eskisine göre devrim niteliğine sahip olduğunu belirtti.
Yapılan tünellerin kendilerine rahatlık verdiğini söyleyen Özdemir, "Sıcak havada eski yoldan indiğimizde frenler ısınıp dumanlamaya başlıyordu. Şimdi Allah'a şükür o sıkıntı bitti. Bu hizmetleri yapandan Allah razı olsun, devletimize zeval vermesin. Bir iki tünel kaldı onlar da açıldığı zaman daha da rahatlayacağız." dedi.
Sürücülerin bu yolla sağladığı tasarrufa dikkati çeken Özdemir, şu açıklamalarda bulundu: "Kahramanmaraş-Kayseri arasında yeni yollar sayesinde tasarruf da sağlıyoruz. Bir seferde 30 litre gibi tasarrufumuz var. Hem tasarruf açısından hem de arabalarımızın rahatlığı açısından çok iyi oldu. Bu yolda eskiden bir araç iki ayda bir balata değişimi yaptırıyorsa şimdi 4 ayda bir değişim yapıyor. Hem maddi hem de manevi rahatız. Dağlar delindi bize yol oldu. Çok mükemmel oldu."
- "YOLLARDA TRAFİK ARTINCA MÜŞTERİ DE ARTTI"
Kara yolunun yapımında emeği geçen herkese teşekkürlerini ileten Gözükara, "Eski yolda çok fazla kaza oluyordu. Şu anda o kazalar olmuyor ve çok rahat bir yol oldu. Yolun bu seviyeye gelmesinin işletmelere çok fazla faydası oldu. Yollarda trafik artınca müşteri de arttı. Eskiye bakarak işlerimiz de yoğunlaşmaya başladı. Bazı eksik yerler var onlar da tamamlanırsa çok daha güzel olacak." açıklamasında bulundu.