Kamer İnşaat'ın Emek Sinemasına iddialarına cevaplar: çivi bile çakmadık!
Emek Sineması"nın tartışmalı projesini hazırlatan Kamer İnşaat"tan Levent Eyüboğlu"nun dün Milliyet"te yer alan iddialarına çeşitli kurumlar yanıt verdi
Eyüboğlu"nun kolonları kesmekle suçladığı sinemanın işletmecisi Hikmen Dikmen salona çivi bile çakamadıklarını söyledi... İşte Kamer İnşaat"ın iddiaları ve yanıtlar...
İDDİA: Alkazar"ın iki tane salonu olduğu için kimse oraya film vermedi
Alkazar da Emek de film bulma sorunu yaşamaz!"
Tunç şahin (Bir Film, dağıtımcı): Alkazar"da 60-70 tane filmimiz oynadı. Alkazar da Emek de film bulmakla ilgili bir sorun yaşayacağını sanmıyorum. Öte yandan, seyirci tercihlerinin son on yılda multiplexlere döndüğü doğru. Bugünün seyirci alışkanlıkları ile tek perdeli salonlar, mevcut düzende çok perdeli salonlarla ticari anlamda rekabet edemiyor. Ancak sinema izleme alışkanlıklarının sürekli olarak bir değişim gösteriyor olması, tek perdeli salonların on yıl sonra tekrar popüler olmayacağı anlamına gelmiyor. Ben uzun vadede kendine özgü dokusu ve kimliği olan sinema salonlarına doğru bir dönüş yaşanacağına inanıyorum.
İDDİA: İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) projeyi yapıp parayı devletten isteyecek
Proje için özel kesim de kamu da yükü paylaşmalı!"
İKSV: Neredeyse bir asırdır Beyoğlu"nda kültür ve sanat hayatının önemli duraklarından biri olmuş Emek Sineması"yla ilgili talebimiz, bulunduğu yerde, özgün yapısı korunup yenilenerek bir sinema ve kültür merkezi olarak hizmete açılmasıdır. Bu binayla ilgili yapılacak herhangi bir projenin, kamuoyu ile birlikte konunun tüm paydaşlarıyla ayrıntılı biçimde tartışılması gerekir. Kamuoyunda gelişen hassasiyetleri de göz önünde bulundurarak, Emek"le birlikte üç farklı salonun yer aldığı ve bir kamu kurumuna ait olan Circle d"Orient binasının, mevcut öneriden farklı bir anlayışla, ticari kaygılar taşımayan, kar odaklı olmayan bir projeyle kullanıma açılmasının mümkün olduğuna inanıyoruz. Bizce doğru yöntem, binanın kamuya kazandırılma projesinin, kar amacı gütmeyen kültür kurumları tarafından fizibilite çalışmalarıyla şekillendirilmesi ve uzun vadeli bir işletme planı hazırlandıktan sonra projenin yürütülmesidir. Projenin gerçekleştirilebilmesi için özel kesim ve kamu, yatırım ve işletme sürecinde yükü paylaşmalıdırlar.
İDDİA: Sinemanın işletmecisi Hikmet Dikmen balkon kolonlarını kesti
Tuvaletleri bile yenileyemedik!"
Hikmet Dikmen (Emek Sineması"nın müdürü): Kamer İnşaat yalan söylüyor. Balkonun kolonlarının kesilmesine imkan yok. Biz son festivalde her seans dolu insan aldık. Nasıl insan hayatıyla oynarız! Kimin hakkı vardır ki! Nasıl keseriz kolonları. Emekli Sandığı"na bağlı olduğumuz için Emek Sineması"nda değil kolon kesmek, bir çivi bile çakamazdık biz. Tuvaletleri kötü durumdaydı. Onu bile yenileyemiyorduk, Emekli Sandığı"ndan izin alıp. Ben 55 senemi geçirdim orada. Koca bir ömür. En ufak olayını dahi biliyorum.
İDDİA: Orada derme çatma bir şey var, bekleyecek vakit yok"
Nasıl hasar görmüş olabilir!
Mücella Yapıcı (Mimar): Korunacak bina olup olmadığının kararını bir inşaat şirketi veremez. Emek Sineması"nın mekanının ve bulunduğu yerin değerini çok tartıştık. Emek"in kültür varlığı olmasının sebebi salonla birlikte binanın da kendisidir. Bina, uluslararası sivil mimarlık kuruluşu Docomomo listelerinde yer almıştır, bu erken dönem Osmanlı betonarmesi. Kirişleri, kolonları, mimariyi oluşturan bütün değerleriyle vardır o mekan. Bu nasıl tartışılıyor anlamış değiliz biz. Binanın çökmek üzere olduğu gibi bir durum yok. İTÜ"nün raporun binanın statik durumu hakkında da malumat veriyor. Bina 1999 depreminden itibaren 2007"ye kadar bir sürü festivale ev sahipliği yapmış bir bina. Öyle bir durum varsa da, 2007"den bu yana nasıl bir hasar görmüş olabilir, bunun da soruşturulması gerekir. Bu konuda sorumlu olan kurum, Kültür Bakanlığı"dır. Bu konuda söz söyleyecek olan kurumlar, bilimsel ve teknik kurumlar olmalıdır.
İDDİA: Kimse Emek yıkılıyor diyemez
Bu bir replika inşa etme projesi"
Korhan Gümüş (Mimar): Bu proje baştan beri bir absürt tiyatrosu. Bu bir replika inşa etme projesidir. Kültür kurumları dururken bir müteahhitin gelip kamuya ait kültür yapısını projelendirme cesaretini göstermesi, ancak muz cumhuriyetlerinde olabilir. Mesela Topkapı Sarayı"na benim bir proje hazırlamam ne kadar absürd ise bu durum o kadar absürttür. Kültür kuruluşlarının inisiyatifinde bir takım projeler geliştirilmesi gerekir bu tür durumlarda. Emek Sineması"nda yaşanan kuyruklu bir rezalettir. Kültür Bakanı"nın aciliyetle bu rezalete bir son vermesi gerekiyor. Müteahhitin anladığı iş, bina yıkıp yapmaktır. Yaşananlar, bir kasaptan hayvan hakları konusunda duyarlılık beklemek gibi...
Nil Kural / MİLLİYET