Kanal İstanbul 3 sene içerisinde kendini yok mu edecek?
Çılgın proje Kanal İstanbul tartışmaları devam ediyor. Sualtı Tarihi Araştırmacısı ve dalgıç Mustafa Aydemir, "Kanal İstanbul projesi 3 yıl içinde kendini yok edecektir" dedi...
Kanal İstanbul, depremi tetiklemesinden, ekolojik yıkım boyutuna, Trakya’nın askeri savunmasının zorlaştıracağından Montrö Boğazlar Sözleşmesi’nin 2. ve 28. maddesine aykırı olmasına kadar her boyutuyla konuşan bir proje oldu.
Sözcü gazetesinden Sibel Gülersöyler'in haberine göre, Kanal İstanbul güzergahını dalarak inceleyen Mustafa Aydemir, projeyle ilgili açıklamalarda bulundu.
‘KANAL 3 YIL İÇİNDE KENDİNİ YOK EDECEK’
Konu ile ilgili en ilginç açıklama Sualtı Tarihi Araştırmacısı ve dalgıç olan Mustafa Aydemir’den tarafından yapıldı. Mustafa Aydemir, “Kanal İstanbul projesi kum hareketlerinden dolayı 3 yıl içinde kendini yok edecektir ve sadece kuğular ile sandallar gezebilecektir” dedi.
Kanal İstanbul güzergahını dalarak analiz eden Mustafa Aydemir, projenin hayata geçmesi durumunda kum hareketleri sebebiyle Kanal İstanbul'un 3 yıl içinde kendisini yok edeceğini ve sadece sandalların ve kuğuların yüzebileceğini kaydetti. Aydemir, “Montrö Sözleşmesi'ni bozmak savaş nedeni sayılır, bu proje Türkiye'yi diz çöktürme ve borçlandırma projesidir” diye konuştu.
‘SAVAŞ NEDENİ’
Mustafa Aydemir, projenin Montrö Sözleşmesi’ne aykırı olduğunu söyleyerek, “Montrö Boğazlar Sözleşmesi’ni bozmak savaş nedeni sayılır, bu proje Türkiye’yi diz çöktürme ve borçlandırma projesidir. Biz hiçbir ülkeyi ücretsiz geçişin olduğu boğazlar dururken, kanaldan ücretli geçişe zorlayamayız. Kanalın bize bu noktada da ekonomik bir getirisi olmayacak” açıklamasında bulundu.
‘SADECE KUĞULAR YÜZECEK’
Kanaldaki kum hareketlerinden de bahseden Mustafa Aydemir, “Bugüne kadar kimsenin dillendirmediği tek fiziki tehlike, kıyılardaki kum hareketleridir. Küçükçekmece ve Karaburun kıyıları oldukça sığdır. Lodosta Marmara'dan; yıldız, poyraz ve karayelde Karadeniz'den esecek ve milyonlarca ton kum hareketi ile kısa sürede kanal dolacak ve kanalda sadece kuğularla sandallar dolaşacaktır. Dünyadaki diğer kanallar büyük denizleri ve okyanusları derin sularla birbirine bağlarlar. Burada ise böyle bir durum söz konusu değil” şeklinde konuştu.
‘YETKİLİLERİ UYARDI’
Kanalın Karadeniz çıkışında bulunan Karaburun Sahili’ni incelediğini belirten Aydemir, “Burada kum hareketleri bir türlü önlenemediği için limanın içinde yüzen değil yürüyen insanları görürsünüz. Buraya yapılan dalgakıranlar ve mendirekler fayda etmedi. 25 metre derinlikte yapılması düşünülen kanala kumların nasıl hücum edeceğini ve doldurup bir kuğu gölü haline getireceğini bir görün ve üzerinde düşünün” diyerek yetkilileri uyardı. 75 milyarlık projenin köprü maliyetini de hesaplayınca 2 katı masrafa mal olacağını kaydeden Aydemir, “Bu Türkiye’yi maceraya sürükleme projesidir. Kanal İstanbul yanlış bir inatlaşmadır” ifadelerini kullandı.
Kanal İstanbul iyi çalışılmış, her ayrıntısı düşünülmüş bir projedir!
Kanal İstanbul ne kadara mal olacak?
Kanal İstanbul İstanbullunun yaşam konforunu artıracak!