Kanal İstanbul'da deniz incelemesi başlıyor!
Gündemden düşmeyen Kanal İstanbul projesinde deniz incelemesi başlıyor. Proje kapsamında Karadeniz ve Marmara denizine şamandıralar yerleştiriliyor.
Geçtiğimiz haftalarda güzergahının netleştiği yönünde çıkan haberlerle gündeme bomba gibi düşen Kanal İstanbul'da çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın çılgın projesi olarak hayata geçirilecek Kanal istanbul'un güzergahı merakla bekleniyor.
Türkiye Gazetesi'nden Osman Çobanoğlu'nun haberine göre, Kanal İstanbul'da devam eden çalışmalar kapsamında denizlerden veri toplanmaya başlanıyor. Projede Etüt Proje ve Danışmanlık hizmetleri kapsamında Karadeniz ve Marmara girişlerinde çalışmalar hız kazandı. Karadeniz ve Marmara girişlerinde ‘hidrografik’ ve ‘oşinografik’ veri toplama işleri yapılacak. Proje kapsamında akıntı ve dalga ölçme amacıyla deniz tabanına sensörler yerleştirileceği ve şamandıralama yapılacağı öğrenildi.
Şamandıralar nerede?
Peki çalışmalar kapsamında yerleştirilecek şamandıralar nerede? Şamandıralar ekleneceği ilk yer Karadeniz'in Karaburun Limanı yakınlarında olacak. Maramara'ya yerleştirilecek şamandıralar da Küçükçekmece Gölü yakınlarında olacak.
Güzergahının netleştiği yönünde çıkan haberleri kesin bir dille Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan yalanlamıştı. Fakat şamandıralama yapılan noktaların Karaburun ve Küçükçekmece açıklarında olması, Kanal İstanbul’un güzergâhının da bu noktadan geçeceği ihtimalini güçlendiriyor.
"Deniz dibi ekolojisi korunacak"
Her konuşmasında Kanal İstanbul'a değinen ve önemli bilgiler paylaşan Bakan Arslan, "Canlılık, hidrolojik denge, topografya, tatlı su havzalarıyla olan iletişimini düşünüp en doğru ve en ucuz maliyet ama tek başına en ucuz maliyet değil, optimum maliyetli güzergâhı ve uygulanabilirliği en fazla güzergâhı belirlemek adına yoğun bir mesai harcıyoruz. Çalışmalar çok güzel gidiyor. Çalışmaları bitirmek üzereyiz. Simülasyonları yapıyoruz. Deniz dibi ekolojisini de korumamız lazım. Tatlı su havzalarını yok etmeyeceğimiz gibi tatlı su geçirgenliği anlamında da gerekli tedbirleri alıp sürekliliğini sağlayacak çalışmaları yapmış olacağız. Etüt sonucunda en doğru alternatifi tespit edip, bu alternatifte geniş bir koridor oluşturarak bu koridor çerçevesinde ÇED çalışmasını yapacağız" şeklinde konuşmuştu.
2018'in ilk yarısında ihaleye çıkacak
Bakan Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü Kule Rüzgar Tüneli Testi'nde yaptığı açıklamasında çılgın projesinin ihalesiyle ilgili bilgiler patlaşmıştı. Arslan, hedeflerinin 2018 yılının ilk yarısında Kanal İstanbul'da çalışmaları bitirip ihale sürecini başlatmak olduğunu söylemişti.