Kanal İstanbul'un 8 yalanı ve 8 gerçeği!
Çılgın proje Kanal İstanbul'la ilgili tartışmalar devam ediyor. Ak Parti'den, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun projeye ilişkin iddialarına yanıt verildi. İşte Kanal İstanbul projesiyle ilgili 8 yalan 8 gerçek...
Çılgın proje Kanal İstanbul gündemde kalmaya devam ediyor. Son günlerde yetkili isimlerin peş peşe açıklamalarda bulunduğu projeye ilişkin İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu'da dikkat çeken veriler paylaşmıştı.
Sabah'ta yer alan habere göre; Ak Parti'den İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun dile getirdiği iddiaların yalan olduğu belirtildi. Bunun yanı sıra Kanal İstanbul'la ilgili doğru bilgiler de paylaşıldı. İşte Kanal İstanbul projesiyle ilgili 8 yalan 8 gerçek...
YALAN 1: Tankerler ve büyük gemiler Kanal İstanbul'dan geçemeyecek
DOĞRU: İstanbul Boğazı'ndan geçen gemilerin yüzde 99'u, tankerlerin tamamı kanaldan geçebilecek.
YALAN 2: Kanaldan geçen bir köprünün maliyeti 11,5 milyar TL
DOĞRU: Kanaldan geçen bir köprünün maliyeti yaklaşık 1.8 milyar TL'dir
YALAN 3: Geçişler ücretli olacak
DOĞRU: Kanal güzergahı üzerinden hali hazırda geçen yollar için yapılacak köprülerde geçiş ücreti olmayacak
YALAN 4: Kanal üzerinde 8 köprü olacak
DOĞRU: Kanal üzerinde 6 köprü olacak
YALAN 5: Köprülerin maliyeti 140 milyar TL
DOĞRU: Kanal İstanbul için yapılacak olan köprülerin maliyeti yaklaşık 13 milyar TL
YALAN 6: Kanal İstanbul'un yapım maliyeti 80 milyar dolar
DOĞRU: Kanal İstanbul'un maliyeti 15 milyar dolar
YALAN 7: Kanal İstanbul'un İSKİ'ye maliyeti 30 milyar TL'yi aşkın
DOĞRU: Kanal İstanbul'un İSKİ'ye maliyeti yaklaşık 1 milyar TL
YALAN 8 : Sazlıdere Barajını yok ediliyor. Sazlıdere Barajı'nın İstanbul suyuna etkisi yüzde 10
DOĞRU: Sazlıdere Barajı'nın İstanbul suyuna etkisi yüzde 2,9. Yeni baraj yatırımları ile Sazlıdere'den daha fazla su kaynağı İstanbul'a kazandırılacak.