25 / 11 / 2024

Kapadokya’da, misafir memnuniyetini küçük oteller sağlıyor!

Kapadokya’da, misafir memnuniyetini küçük oteller sağlıyor!

Misafirini iyi anlayan, onlarla doğru iletişim kuran, kişiye yönelik üstün nitelikli hizmet veren küçük oteller, Kapadokya’da da yerli ve yabancı turistlerin gözdesi oldu.Kapadokya’da, misafir memnuniyetini küçük oteller sağlıyor.




Küçük Oteller Derneği tarafından çeşitli internet siteleri üzerinde yapılan araştırmaya göre, küçük oteller misafir memnuniyetinde en yüksek puanı aldı.

Araştırmanın sonuçlarına göre, Kapadokya'da 9 puan ve üzerinde misafir memnuniyeti sağlayan 90 tane otel bulunmakta ve bu otellerin tamamı küçük otellerden oluşmaktadır. Toplam 367 otelin faaliyet gösterdiği Kapadokya’da alınan bu sonuç, bir yandan bölgedeki konaklama sektörünün başarısını gösterirken, diğer yandan da küçük otellerin misafir memnuniyetinde önemli bir rolü üstlenerek açık ara liderliğe oynadığını kanıtlamaktadır.

Aynı alanda başka bir araştırmayı İstanbul için yapan Küçük Oteller Derneği, orada da benzer sonuçlara ulaştı. İstanbul’da yapılan araştırmada, 9 ve üzerinde misafir memnuniyeti ortalamasına sahip olan 135 otelin 127 tanesi yine küçük otellerden oluşmaktadır.

 

Küçük oteller, memnun ve mutlu ediyor

 

Küçük otellerin fabrika tipi büyük otellere oranla daha çok mutlu ettiğini kaydeden Küçük Oteller Derneği Başkanı Ö.Faruk Boyacı şunları ifade etti:

“Bu araştırmanın sonuçları, bizim sürekli savunduğumuz bir gerçeği gözler önüne seriyor. O da; artık günümüz dünyasında misafiri mutlu eden ve tercih edilen otel tipinin küçük oteller olduğudur. Küçük oteller, bugünün ve geleceğin otelleridir. Yeni nesiller ile birlikte değişmeye devam eden tatil anlayışına göre; bireyler yüksek kalitedeki bir hizmeti, samimiyetle sunan küçük otelleri tercih etmektedir. İddia ediyorum ki, bu tip araştırmaların yapılacağı dünyanın her yerinde, yine benzer sonuçlar ortaya çıkacaktır.”   

 

Kapadokya, yaz aylarında tercih edilen bir destinasyon oldu

 

Küçük otellerdeki misafir memnuniyetini değerlendiren Argos in Cappadocia Genel Müdür Yardımcısı Canan Kutlu şunları kaydetti:

“Yüksek misafir memnuniyetin nedeni, konuklar ile birebir ilişki kurulup, ihtiyaçlara daha hızlı ve samimi cevap verilmesidir. Bu bölgedeki küçük otellerin çoğunun klasik Kapadokya evleri ve mağara odalardan oluşması, konuklara cazip geliyor ve eğer ki tarihi doku korunmuş ise, bu da puanlamaya artı olarak yansıyor. Bölgemiz, coğrafi özellikleri, tarihi ve misafire verdiği hizmet kalitesi ile her zaman yoğun talep alan destinasyonlardan birisi olacaktır. Geçtiğimiz yıllarda daha çok bahar aylarında yoğun talep görürken, bu yıl yaz aylarında da tercih edilen bir destinasyon olduk. Yerli turistin yanı sıra; Amerika, Brezilya, Japonya, İngiltere gibi dünyanın çeşitli ülkelerinden de misafirlerimizi ağırlamaktayız.”

 

Hizmet kalitesi olmadan, hiçbir fırsat veya lüksün anlamı kalmıyor

 

Kapadokya'da 9 puan ve üzerinde misafir memnuniyeti sağlayan tesislerin tümünün küçük oteller olmasını değerlendiren Sacred House Otel Müdürü Ece Gülcüoğlu, şunları ifade etti:

“Kapadokya otellerinin neredeyse tamamı, mükemmel hizmet verme konusunda gayretli küçük otellerdir. Bir şekilde dünya trendleri takip ediliyor ve hizmet veren personel, o noktada bilinçlendiriliyor. Bölgemizin; eşsiz bir doğal ve tarihi yapısı, Anadolu’nun bir köşesinde son derece profesyonel ve bir o kadar da içten bir şekilde verilen hizmet kalitesi ve de zengin bir yemek kültürü bulunuyor. Ancak hizmet kalitesi olmadan da, sağlanan diğer hiçbir fırsatın ya da lüksün anlamı kalmıyor tabii ki. Bölgemizde yerli misafirlerimizin yanında: Japonya, Uzak Doğu, Kuzey ve Güney Amerika ağırlıklı olmak üzere konuklarımızı ağırlıyoruz.”



Geri Dön