Karayolları Genel Müdürlüğü yolların estetiğine ağırlık verdi!
Bölünmüş yollarda hedefe ulaşan Karayolları Genel Müdürlüğü, şimdi, yolların estetiğine ağırlık vermeye başladı
Hemen her bölgede sinyalizasyondan işaretlemeye, korkuluklardan sanat yapılarına yeni ihalelere çıkılıyor...
KARAYOLLARI Genel Müdürlüğü, 15 bin kilometre olarak belirlenen 2013 yılı bölünmüş yol hedefini şimdiden yakaladı. 7 yılda 24 milyar TL harcanarak 11 bin 439 km'lik yeni bölünmüş yol yapıldı. Böylece Türkiye karayollarındaki bölünmüş yol toplamı 18 bin km'yi aşmış oldu. Daha önce 2013 yılında 15 bin kilometreyi hedefleyen Karayolları Genel Müdürlüğü, bu hedefi 22 bin 500 kilometreye yükseltti.
Karayolları Genel Müdürlüğü, bu yıl yaklaşık 5 milyar TL'lik bütçesinin 3 milyar TL'yi aşkın kısmını yatırım için kullanıyor. Ancak bundan sonra sadece yeni bölünmüş yol yapımı değil, uzun süredir şikayet konusu olan yolların görünümü de ele alınacak. Bu ay sonunda yeni ihalelere başlanacak. Karayolları Genel Müdürlüğü, trafiğin yüzde 95'ini üstlenen karayollarının makyajıyla da uğraşacak. Daha estetik yollar için üstyapı ve sanat yapıları yapımları da ihalelerin önemli bölümünü kapsıyor.
MAKYAJ YAPILACAK
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Karayollarında yaptığımız yeni otoyol ve bölünmüş yollarla 3-4 ülkenin yeniden inşası yapılabilir. Bu yollar çok büyük paralar harcanarak yapıldı. Ancak yolların albenisi yok. Süsleme ve işaretleme konusunda yetersiz kalıyoruz. Yeni yaptığımız bir yol 20 yıllık gibi duruyor. Cazibesi kalmıyor. Yolların estetik tarafını iyileştiren ciddi bir çalışma başlatıyoruz. Yapıyoruz ama estetik olarak da güzel görünmesi lazım. Bunun için ne gerekiyorsa yapacağız. Kesenin ağzını açacağız" demişti.
Yollarda üstyapı iyileştirilmesi ve büyük onarımlar için bu yıldan itibaren harekete geçildi. Ayrıca Lüleburgaz, Uşak, Diyarbakır, Siirt ve Van Çevre Yolu, Emet Şehir Geçişi yapılacak. Kemerhisar-Pozantı Otoyolu, Bursa Çevre Otoyolu, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu, Gümüşova-Gerede Otoyolu, İzmir Çevreyolu- Aydın Otoyolu, İzmir-Urla-Çeşme otoyolları hayata geçirilecek. İstanbul, Kocaeli ve Sakarya'da otoyollar ve bağlantı yolları üzerindeki köprü, viyadük ve tünellerin depreme karşı güçlendirilmesi için de bütçede ödenek bulunuyor.
HER İLDE YOL YAPIMLARINA DEVAM
Tüm bu ihalelerin yanı sıra hemen her ilde karayolu çalışmaları ve yeni ihale hazırlıkları devam ediyor. Örneğin, bu yıl İstanbul'da 14 km'lik çalışma hedefleniyor. Kınalı Ayrımı-Tekirdağ bölünmüş yolunun 4 km'lik bölümü; İstanbul-Şile yolunun ihtiyaç duyulan kavşakları ve kalan 4 km'lik kesimin bitirilmesi; Hasdal Kavşağı-Kemerburgaz-Yassıö-ren Ayrımı yolunun kalan 17 km'lik kesimin tamamlanması amaçlanıyor.
Ankara'da ise 2010 yılı için 761 km asfalt onarımı ve 1 adet köprü yapımı hedefleniyor. Ayrıca Gölbaşı-Kulu Ayrımı-Bala bölünmüş yolunun 17 km'si sathi kaplama seviyesinde bitirilecek. Ankara-Çankırı yolunun geriye kalan 12 km'sinin sathi kaplama seviyesinde bitirilmesi; Yenikent-Ayaş- Beypazarı yolunun 18 km'sinin sathi kaplaması, 8 km'sinin binder seviyesinde bitirilmesi; Bala Ayrımı-Aksaray Ereğli Ayrımı yo-lunun 15 km'sinin yapılması; Çevre Otoyol Ayrımı-Kulu Ayrımı yolunun 15 km'sinin yapılması; Kazan-Kızılcahamam-Gerede yolunun 10 km'si ve Polatlı-Haymana yolunun 10 km'sinin bitirilmesi hedefleniyor.
Şanlıurfa'da ise 2010 yılı içinde 3 adet köprü yapımı, 5 km yeni asfalt yapımı, 132 km asfalt yenilemesi, 20 km asfalt onarımı, 97 km BSK çalışması olmak üzere toplam 254 km asfalt çalışması hedefleniyor. Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu'nun kalan 11.5 km'lik kesiminin binder seviyesinde tamamlanması, daha önce binder seviyesinde bitirilip açılamayan 13.5 km'lik kesimin de trafiğe açılması amaçlanıyor.
Para/Özlem DOĞANER