30 / 04 / 2024

Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi ihalesi sonuçlandı

Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi ihalesi sonuçlandı

Yeni tüp tünelin yapım ihalesinde en yüksek teklifi Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat ve Fransa'dan Vinci ortak girişimi verdi.



İstanbul'un iki yakasını denizin altından
birleştirecek ve sadece lastik tekerlekli araçların geçebileceği yeni
tüp tünelin yapım ihalesine en iyi teklifi Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş
İnşaat ve Fransa'dan Vinci'den oluşan ortak girişim verdi.

Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları
İnşaatı Genel Müdürlüğünce (DLH) yap-işlet-devret modeli ile yapılacak
Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi ihalesinde mali teklifler
açıldı.

DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan, Yapı Merkezi ile Güney Kore'den
SKEC-SAMWHAN-HANSIN-NAMKWANG-KUKDONG şirketlerinden oluşan TKJV Türk-Kore Ortak Girişimi ile Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat ve
Fransa'dan Vinci'den oluşan ortak girişimin ihaleye teklif verdiğini,
tekliflerin teknik yönden değerlendirmesinin tamamlandığını belirtti.

Arslan, teknik değerlendirmede 27 puan üzerinden Türk-Kore ortaklığının
24.17, Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat ve Vinci ortak girişiminin
21.64 puanla yeterlilik aldığını, bu nedenle firmaların mali
tekliflerinin açılacağını bildirdi.

İhale komisyonunun mali teklifleri 70 puan, fizibiliteyi de 3 puan
olarak değerlendirdikten sonra sonucu belirleyeceğini kaydeden Arslan,
mali tekliflerde en kısa işletme süresine bakılacağını söyledi. Arslan,
yap-işlet-devret modeli uygulandığı için ihale sonucunun Yüksek Planlama
Kurulu onayına sunulacağını belirtti.

YATIRIM VE İŞLETME SÜRESİ
Daha sonra mali teklifler açıldı. Türk-Kore ortaklığı 4 yıl 7 ay yatırım, 25 yıl 11 ay 9 gün işletme süresi olmak üzere toplam 30 yıl 6 ay 9 gün sözleşme süresi teklif etti.

Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat-Vinci ortak girişimi ise 6 yıl
yatırım, 13 yıl işletme süresi olmak üzere toplam 19 yıl sözleşme süresi
teklif etti.

DLH Genel Müdürü Arslan, projenin Türkiye için büyük önem taşıdığını,
batıralacak tünellerin derinliği itibariyle dünyada ilk olacağını,
batırma tüp tünellerin Marmaray'dan daha derine yerleştirileceğini
bildirdi.

İhale, teknik, mali ve fizibilite yönünden en iyi teklifi sunan firmaya
verilecek. Projenin, işe başlanmasından itibaren 3 yıl içinde
tamamlanması öngörülüyor.

Ulaştırma Bakanlığı, daha önce tünelden geçiş ücretlerini maksimum tek
yön için 4, çift yönlü ise KDV hariç 8 dolar olarak belirlemişti.

Ulaştırma Bakanlığının en büyük projelerinden birisi olan ve denizin
altından iki kıtayı birleştirecek karayolu tünelinin ihalesi, firmaların
jeoteknik çalışmalarının uluslararası standartlarda gerçekleştirilmesi
ve daha rekabetçi bir ortamın sağlanması amacıyla 6 kez ertelenmişti.

-TÜNELİN ÖZELLİKLERİ-
Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi, Avrupa yakasında,
Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkisinden
başlayarak, Anadolu tarafında  Ankara  Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı
mevkisinde bitecek.

Boğaz'ın altından geçen tünel, iki katlı ve ikişer şeritli olacak.

Katlardan birisi giden araçlara, diğeri ise gelen araçlara ayrılacak.

Sadece hafif araçlar tünelden geçiş yapabilecek, ağır vasıtalar tüneli
kullanamayacak.

Proje, denizin altından geçen yaklaşık 3,3 kilometrelik bölümü ile her
iki yakadaki mevcut yollara bağlanacak. Geçiş 2,1 kilometrelik bölümü
delme tünel olmak üzere toplam 5,4 kilometre uzunluğunda tünelden
oluşacak. Proje kapsamında ayrıca, Avrupa ve Anadolu tarafında
havalandırma şaftları, Avrupa yakasında ücret toplama gişeleri, tünel
işletme binası inşa edilecek.

 


Geri Dön