22 / 11 / 2024
fuzul

Kartal İstanbul Deniz Otobüsü İskelesi'nin imar planı değişti!

Kartal İstanbul Deniz Otobüsü İskelesi'nin imar planı değişti!

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Kartal'daki İstanbul Deniz Otobüsü Iskelesi'nin imar planını değiştirdi. Kıyıda 500 metrekarelik inşaat yapılması anlamına gelen bu karar, büyük tepki topladı.




İstanbul'un iskeleleri rantın yeni hedefi oldu. Deniz otobüsü iskelelerinin imar durumunda değişiklik yapılarak restoran ve kafeye dönüştürülmesi gündemde. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraki olan İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), 2011 yılında özelleştirildi. Açılan ihaleyi, 861 milyon dolara Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu kazandı. Devir ve özelleştirmeden soma çoğu atıl durumda kalan iskelelerin restoran ve cafe gibi kullanılabilmesini sağlayacak adımlar atılmaya başlandı. 


ÖNCE ADALAR ELE ALINDI 

Aralık ayında Büyükada, Heybeliada, Kınalıada, Burgazada İDO İskelesi ile Sirkeci, Harem ve deniz otobüsü yanaşmayan Beşiktaş iskeleleri tartışmalı şekilde imar planlarına işlendi. İskelelerin kaçak durumdaki işletme binalarının ve ticari kısımlarının yasal hale getirilmesine CHP'liler muhalefet etti. Şubat ayında gerçekleştirilen İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi oturumunda da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın talebi üzerine Avcılar, Tuzla ve Kartal'daki İDO iskelelerinin imar durumu ele alındı. 


Avcılar ve Tuzla iskelelerine ilişkin değişiklikler geri çekilerek komisyona iade edildi. Ancak aynı değişiklikleri içeren Kartal İDO İskelesi'ne ilişkin plan tadilatı AKP'lilerin oy çokluğu ile kabul edildi. Bakanlığın hazırladığı imar değişikliği ile yaklaşık 2 bin metrelik Kartal Deniz Otobüsü İskelesi alanında 5.50 metre yüksekliğinde 0.28 emsal ile yapılaşmaya gidilebilecek. Bu, kıyı alanında yaklaşık 500 metrekarelik inşaat yapılması anlamına geliyor. Değişiklik ile mevcut plandaki iskele alanının bir kısmı da iptal edilerek "park alanı" lejandına alındı. 


YOĞUN İNŞAAT GETİRECEK

Değişiklik ile ilgili görüş bildiren Planlama Müdürlüğü, planın getirdiği yapılaşma şartının, kıyıda önemli oranda inşaat alam ortaya çıkacağına dikkat çekti. Karara muhalefet eden CHP'li Meclis Üyesi Yunus Can, plan değişikliğinin mevcut iskelenin yetersiz kaldığı gerekçesi ile yapıldığım ancak iskelelerin İDO'dan alındıktan soma hiçbirinin kullanılmadığını, çoğunun atıl durumda olduğunu söyledi. 


Sözcü/ Özlem GÜVEMLİ


Geri Dön