Kaşmir Halı her ülkeye özel üretim yapıyor!
Ar-Ge ve inovasyona dayalı halı üretimiyle tüketicinin beğenisini kazanan ve dünyanın birçok ülkesinin tercih edilen markalarından Gülsan Holding'in markası Kaşmir Halı, her ülkeye özel üretim yaparak, satışlardan ihracatın aldığı payı artırmaya odakland
Gülsan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Topçuoğlu, Kaşmir Halı’yı yurtiçinde bin 100 satış noktasında tüketicinin beğenisine sunduklarım dile getirdi. Kaşmir Halı’nm 40 ülkeye satıldığı bilgisini veren Topçuoğlu, “Halı üretimimizin yüzde 60’ı iç piyasa, yüzde 40’ı da dünyanın çeşitli ülkelerine ihraç ediliyor. Her ülkenin farklı kültürleri ve beğenileri göz önüne alınarak, o ülkeye göre özel üretim yapıyoruz. Biz bölgelerin taleplerine göre renk ve desenlerimizi değerlendirip, koleksiyonlarımızı hazırlıyoruz” aktarımını yaptı.
Bugün itibarıyla ABD, Avrupa, Ortadoğu, Uzakdoğu, Doğu Bloku ülkeleri, Rusya ve Çin’e kadar halı sattıklarını anlatan Mustafa Topçuoğlu, “Burada önemli olan farklı ülkelerin kültürlerini tanımak, o kültürlere uygun üretimleri gerçekleştirmek ve markanızla birlikte ürünlerinizin arkasında durabilmek. Burada markalaşmanm önemi büyük. Dünya halı piyasalarında temsil ettiğiniz marka güvenirliği beraberinde sektörle ilgili taleplerin oluşması ve ihracat gerçekleştirdiğiniz ül-
keler zincirinin artmasını sağlar” yorumunu yaptı.
“Gaziantep, global piyasaya yön veriyor”
Halı sektöründeki Gazianteplin liderliğinin Türkiye sınırlarını aştığını ve dünya halı sektöründe üretim merkezi haline geldiğini de ifade eden Mustafa Topçuoğlu, “Birçok üretici firmaya sahip Gaziantep’te sinerjiyi artıran bir rekabet var. Kentte 150’nin üzerinde firma üretim yapıyor. Aramızdaki rekabetin sektöre bir sinerji getirdiğine inanıyoruz. Rekabet yeniliği ve akabinde Ar-Ge’yi getiriyor. Farklı pazarları araştırmayı getiriyor, kalite anlayışını ve servis anlayışını değiştiriyor. Rekabetin olduğu yerde biz kalitenin olduğuna inanıyoruz” ifadelerini kullandı. Halı sektöründe Gaziantep’in yakaladığı başarıyı koruyabilmesi ve ihracat gelirlerinin artması için doğru aksiyonların devreye girmesi gerektiğini dile getiren Topçuoğlu, “Firmalarımızın marka-laşmaya önem vermesi elbette beraberinde başarı ve kârlılık getirecek”şeklinde konuştu.
Kent, modayı da belirlemeli"
Dünya hah piyasalarında üretimiyle dikkat çeken Gaziantep’in moda belirleme anlamında da söz sahibi olması gerektiğini ifade eden Gülsan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Topçuoğlu, “Kaşmir Halı’nm bu anlamda başarılı olduğunu düşünüyorum. Dünya halı piyasalarında modanın belirleyicisi de olmak zorundayız. Bunun için doğru tercihler ve desenlerle üretimimizi gerçekleştirmek ve sektörle ilgili dünyanın ne istediğini iyi bilmek zorundayız. Elbette bu Ar-Ge ve inovasyonla ilgili” ifadelerini kullandı. Topçuoğlu, sistem içinde kalifiye elemanların görev alması, desen tasarımı konusunda tüketicinin nabzını tutabilen desinatörlerin yetiştirilmesi ve modayı yakından takip edebilen bir yapının oluşturulması halinde dünya halı modasının belirleyici rol oynayan kenti olarak Gaziantep’in işaret edilebileceğinin altını çizdi.
Dünya Gaziantep Dergisi