Kayseri'de yatırımı yapana bedava arsa!
Dünya Gazetesi köşe yazarı olan Mahmut Sabah, bugünkü yazısında Kayseri'de otomotiv yatırımı yapana bedava arsa verildiğini, 3.5 milyon metrekarelik bölümün yatırımcı beklediğini belirtti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan yerli otomobil üretimi için sanayiciden ‘söz’ istedi; isteğe yanıt TOBB’dan geldi ve de, Birliğin Kayserili Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu;“ Söz... Biz sanayiciler olarak bu işe varız..” dedi. Hisarcıklıoğlu’nun ‘üretim sözü’ verdiği yerli otomobil şu sıralar sanayi sektörünün gündeminde. Hem de, rekabete soyunan kentler arasında paylaşılamayan bir istekle... Kısacası; sinai alanda öne çıkan illerin hemen hepsi yerli otomobili üretmeye talip!...
Adana, Eskişehir, Gaziantep gibi bazı kentler gelişmeler karşısında ‘bekle gör’ tavrı sergileyerek şimdilik suskun kalmayı tercih ediyor, bazılarından ise birbiri ardına açıklamalar geliyor. Örneğin geçen hafta, Kayserili sanayicilerden kentin konuya ilişkin potansiyelini ortaya koyacak bir çalışmaya odaklanıldığı duyurusu geldi. Konyalı sanayiciler çalışmalarını rapora dönüştürüp TOBB’a sundu. Aksaray’da, Ankara’da çalışmalar yapıldığı şeklinde duyumlar var.
Otomotiv Kayserili girişimcinin düşlerini süsleyen bir sektör. Kayseri Serbest Bölgesi’nde yabancı ortaklı 6 firma oto yedek parçası üretiyor. Bu tablo, sektöre yatırım yapanlara (‘bedava arsa’ dahil), sağlanan avantajların ürünü. Bölgenin konum alanı 6.9 milyon metrekare. Tahsise hazır 3.5 milyon metrekarelik bölüm yatırımcı bekliyor. Bizden söylemesi... Kayseri’de yatırıma soyunacakların haberi olsun...
Kentin OSB’leri de arayış içinde. Bölge yönetimleri yan sanayinin olmadığı yere girişimcinin gitmediğini keşfetmiş... Özellikle Otomotivde yatırım yapılabilmesi için yan sanayiin kaçınılmaz olduğuna inanıyor ve de, bu alanda teknoloji odaklı yatırımların önünün açılmasına yönelik projeler geliştirmenin yollarını arıyor. Sanayi odası da öyle..
Nitekim başkan Mehmet Büyüksimitçi, Kayseri’nin yerli otomobil üretiminde yer alması gerektiğine vurgu yaparak,“Gerek gelişmişlik, gerekse risklerin dağılımı anlamında, yerli otomobilde yatırım yerinin Kayseri olması gerekir. Biz yerli otomobilin Kayseri’de üretilebileceğine inanıyoruz. Marmara bölgesinde altyapı olduğu yönünde bir takım söylemler var. Ancak biraz dünyayı araştırdığınızda modern otomobil yatırımları için illaki limana yakın, altyapının tek bir şehirde, hatta tek bir ülkede toplanması gerekmediğini görüyorsunuz. Kayseri gibi bir şehirde bu üretimin yapılacak olması, buraların gelişmişlik derecesini inanılmaz şekilde artıracaktır. Bu tür stratejik yatırımlar ülke geneline yayılmalı. Gelişmişlik anlamında da, risklerin dağılımı anlamında da bu çok önemli” diyor.
Büyüksimitçi doğru söylüyor. Zira altyapı hazır; potansiyel kaynaklar da öyle... O halde geriye ‘risklerin dağılımı’ bahsinde sadece ‘risk alma’ kararlılığı kalıyor. Tabii yatırım alanını genişletmek de düşünülebilir... Hem niye, başkent Ankara’yı, komşu Aksaray’ı, Kayseri ve Konya’yı içine alacak bir entegrasyonla, Orta Anadolu’ya özgü geniş kapsamlı bir üretim üssü oluşturulmasın ki?..
Mahmut SABAH/Dünya