23 / 12 / 2024

Kemer Palmet Resort Hotel 18 milyon 504 bin 66 TL'ye icradan satılıyor!

Kemer Palmet Resort Hotel 18 milyon 504 bin 66 TL'ye icradan satılıyor!

T.C. Kemer İcra Dairesi, Antalya ili, Kemer ilçesi, Kemer Mahallesi, 157 ada 6 parselde yer alan Palmet Resort Hotel'i 18 milyon 504 bin 66 TL'ye satıyor...



T.C. Kemer İcra Dairesi tarafından, Antalya ili, Kemer ilçesi, Kemer Mahallesi, 157 ada 6 parselde yer alan  Palmet Resort Hotel 18 milyon 504 bin 66 TL'ye satışa çıkarıldı. Gayrimenkulün satış ihalesi 23 Kasım tarihinde saat 11:00'de gerçekleştirilecek. 

İlan metni:

T.C. KEMER İCRA DAİRESİ 2020/46 TLMT. TAŞINMAZIN (ÜST HAKKI) AÇIK ARTIRMA İLANI
Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri :
TAŞINMAZIN
Özellikleri : Antalya Ili, Kemer İlçesi,Kemer Mahallesi,157 ada, 6 parsel, arsa ana nitelikli(yerinde 5 yıldızlı otel) 49 yıl süre ile üst hakkı niteliğindeki taşınmazdır. Üst hakkının tapu kaydında satışa konu taşınmaz otel nitelikli olup,taşınmazın tamamı borçlu şirkete aittir.Ana Taşınmazın Vasıf ve Özellikleri: Taşınmazın bulunduğu Kiriş Mahallesi, orta ve üst gelir grubunun ağırlıklı olarak otel, pansiyon ve yazlık villa amaçlı kullandığı bir bölgedir. Bölge genelinde zemin kat + 3-4 katlı ve zemin kat + 2 katlı taşınmazla benzer özellikler taşıyan oteller, binalar ve siteler mevcuttur. Taşınmaz Kemer merkezine yaklaşık 3.0 km, Denize yaklaşık 340 m, Antalya Merkeze yaklaşık 45,00 km, Antalya Havaalanına 60,00 km uzaklıkta yer almaktadır. Parsel doğu yönden Sahil Caddesine, kuzey yönden Kiriş Caddesine, diğer yönlerden komşu parsellere cephelidir. Parsel düz bir topoğrafik yapıya sahip olmakla birlikte altyapı imkânlarından faydalanmaktadır. Taşınmaza özel araçlar ve toplu ulaşım araçları ile ulaşım sağlanmaktadır. Etrafında konut tipi yapılaşmalar ve oteller bulunmaktadır. Yakın çevresinde Kiriş plajı, birçok beş yıldızlı otel, Kemer Belediyesi ve Kemer Tapu Müdürlüğü bulunmaktadır. Satışa konu taşınmaz tapu kayıtlarına göre, Antalya ili, Kemer ilçesi, Kemer Mahallesi, 157 Ada, 6 Parsel üzerinde konumlu Otel ve Arsasıdır. Ana gayrimenkul; bodrum kat, zemin kat, asma kat, 2 normal kat ve çatı kat olmak üzere toplam 6 kat olarak inşa edilmiştir.
Ana gayrimenkul projesinde;Bodrum Katında; masaj odaları, kapalı havuz, hamam, fitness salonu, bay-bayan soyunma ve personel odaları, muhasebe, çamaşırhane, çok amaçlı salon, personel yemekhanesi, mutfak, restaurant, Zemin Katında; otel lobisi, konaklama odaları, mescit, kreş, 17 adet dükkan, yüzme havuzu ve teras, Asma Katında; teknik oda, konaklama odaları, 1.katında; konaklama odaları, 2.katında; konaklama odaları, Çatı Katında; konaklama odaları bulunmaktadır. Projesine göre taşınmaz 7.842,00 m² alana sahiptir. Taşınmaz projesine göre asma katta 9 adet, 1.katta 14 adet, 2.katta 14 adet, çatı katta 13 adet olmak üzere toplam 50 adet odadan ve 100 yataktan oluşmaktadır. Taşınmaza ait 09.04.2014 tarih, 15176 sayılı Turizm İşletme Belgesine göre taşınmaz 51 adet oda ve 100 yatağı bulunan Roxy Premium Otel, 3 yıldız kapasitesindedir. Yapı betonarme karkas taşıyıcı sistemle, ayrık nizamda inşa edilmiştir. Ana gayrimenkulde açık otopark ve yüzme havuzu bulunmaktadır. Taşınmaz ruhsatlı mimari projesine ve 25.12.2017 tarih, 2017/176 sayılı tadilat ruhsatına göre 4C yapı sınıfında ve ortak alanlarla birlikte toplam 7.842 m² alana sahiptir. Taşınmazın girişleri mermer, duvarları alçı sıva üzeri saten boyalı, tavanları alçı sıva üzeri spot aydınlatmalıdır. Odaların zeminleri laminant parke, duvarları alçı sıva üzeri saten boyalı, tavanları plastik boyalıdır. Banyolarda zeminler seramik, duvarlar fayans, tavanlar ise plastik boyalıdır. Restaurant zeminleri seramik-mermer, duvarları alçı sıva üzeri saten boyalı, tavanları alçı sıva üzeri spot aydınlatmalıdır. Mutfak zeminleri seramik, duvarları fayans kaplı, tavanları ise plastik boyalıdır. Merpenler mermer kaplıdır. Merpen korkulukları demir doğramadır. Oda kapıları ahşap kapıdır. Dış cephe doğramaları pvc plastik doğramadır. Taşınmazın keşif tarihi itibariyle mevsim nedeniyle faaliyette olmadığı, tadilatta olduğu bilirkişilerce tespit edilmiştir.
Yasal Duruma Göre Otel Değerlendirmesi
1-Maliyet Yöntemi:
Turizm Tesisleri Birim Maliyet Listesine göre 2020 yılı 3 yıldızlı otel yatak maliyeti 100.639 TL/yatak’dır. %10 yıpranma payı alınmıştır. Satışa konu otel 100 yatak x 100.639 TL/yatak x 0.90 = 9.057.510 TL olarak bilirkişi raporunda belirtilmiştir.
2-Gelir Yöntemi:
Turizm sezonunun bu sene Dünya genelinde yaşanan salgın hastalık nedeniyle düşük seyrettiği ve fiyatların bir miktar gerilediği bilirkişi raporunda belirtilerek, Bölge genelinde benzer butik otellerde gecelik yatak fiyatı yaklaşık 200 TL (25 EURO) civarında, otellerin yaklaşık 7 ay açık kaldığı ve ortalama doluluk oranlarının %75 civarında olduğu bilirkişilerce belirtildiği,Sektörün mamül mal, otelin yıllık amortismanı, elektrik, personel vb giderleri düşüldükten sonra kar oranının %35 civarı olduğu, apitilizasyon oranının ise %8 olarak alındığı belirtilmiştir.
Net Gelir:Kapitilizasyon Oranı = Net Gelir/Taşınmazın değeri*Net Gelir = (Brüt Gelir x %35) x 0,80 (%20 vergi düşülmüş hali)
Taşınmazın Değeri
Brüt Gelir = 200 TL x 100 yatak x 7 ay x 30 gün x 0,75 doluluk = 3.150.000 TL
Net Gelir = 3.150.000 TL x 0,35 x 0,80 = 882.000 TL
Taşınmazın Değeri = 882.000 / %8 = 11.025.000 TL
Otel nitelikli taşınmazın yapı değeri: (9.057.510 + 11.025.000) / 2 = 10.041.255 TL olarak raporda belirtilmiştir.
Arsa Üst Hakkı Hesabı:
Bilirkişilerce Bölgedeki arsa rayiç değeri yaklaşık 2.500 TL/m² alınmış olup, Değerleme standartları kabulü gereği üst hakkı hesabında piyasadaki arsa rayiç değerlerinin 2/3’ü oranında işlem yapıldığı ve buna göre 49 yıllığına kiralanan arsa bedeli 2.500 x 2 / 3 = 1.667 TL/m² üzerinden kalan süreye göre hesaplanacağı, 24.03.2011 tahsis tarihi olduğuna göre, tahsis tarihinden itibaren 8 yıl 11 ay geçtiği, Kalan tahsis süresinin 40 yıl 1 ay olduğu,1.667 TL/m² x 481 ay / 588 ay = 1.363,65 TL/m² (04.03.2020 tarihindeki arsa üst hakkı yaklaşık değeri)
Arsa Üst Hakkı Değeri 1.363,65 TL/m² x 6.206 m² = 8.462.811,9 TL
Toplam Otel Değeri: 10.041.255 TL + 8.462.811,9 TL = 18.504.066,90 TL bilirkişi raporunda belirtilmiştir.
TaşınmazınBilirkişilerce Toplam Değeri: 10.041.255 TL + 8.462.811,90 TL olmak üzere toplam 18.504.066,90 TL takdir edilmiştir.
**Dosyamızdan ipotekli üst hakkı kesin tahsisi Kültür Ve Turizm Bakanlığı Yatırım Ve İşletmeler Genel Müdürlüğü 17/11/2017 Tarih 240302 Sayılı yazısı ile bildirilen arazi tahsis komisyonunun 10/11/2017 Tarih 12/19 sayılı kararı ileüst hakkı iptal edilmiştir. İptal edilenüst hakkının satışına ilişkin;
1-Kamu Taşınmazlarının Turizm YatırımlarınaTahsisi Hakkında Yönetmeliğin "İpoteğinparaya çevrilmesi yoluyla satışa konu tahsis ve üst hakları" başlıklı ek 4 üncü maddesi ile; "Bakanlık tarafından adına tahsis yapılan yatırımcı lehine tesis edilen üst hakkının ipotek alacaklısı kredi kuruluşu tarafından ipoteğin paraya çevrilmesi yoluyla satışından önce veya sonra önceki yatırımcıdan kaynaklanan sebeplerle kesin tahsisin iptali gereken hallerde; üst hakkını icra yoluyla edinen kredi kuruluşu tarafından başvuruda bulunulması, mali yükümlülüklerin yerine getirilmesi, varsa Bakanlık ve ilgili idareler aleyhine açılmış davalardan tüm yargılama giderleri üstlenilerek kayıtsız ve şartsız feragat edilmesi, tahsis koşullarına ve üst hakkı sözleşmesine ilişkin aykırılıkların ve izinsiz işlemlerin Bakanlıkça belirlenen şekilde ve sürede giderileceğinin taahhüt edilmesi halinde, Bakanlıkça kesin tahsis iptal edilmez." hükmü getirilmiştir.
2-Adı geçen Yönetmeliğin geçici 7 nci maddesinde ise; "Bu Yönetmeliğin ek 4 üncü madde hükümleri, aynı maddede belirtilen durumda olup da bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce iptal edilen kesin tahsisler için de uygulanır. Bu durumda, daha önce iptal edilen kesin tahsis, aynı maddede belirtilen koşullarla ihya edilir, varsa üst hakkının iptaline ilişkin açılan davalardan vazgeçilir." hükmü yer almakta olup, bu hüküm; Yönetmeliğin ek 4 üncü maddesi hükmünün, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce iptal edilmiş olan kesin tahsisler için, yine üst hakkını icra yoluyla edinen kredi kuruluşu tarafından başvurulması halinde uygulanmasına imkan verilmektedir.
--Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım Ve İşletmeler Genel Müdürlüğü'nünE-42418407-306.03 I 071480013 - 1466138 Sayılı ,
--Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü'nün4223418-752.02 I3129.11778 I-. 1141981 Sayılı,
--Kemer Kaymakamlığı Kemer Milli Emlak Müdürlüğü'nünE-53240416-752.02 I - 07110103220 -1132203 Sayılı
--Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş 'nin 13/07/2021 tarihli yazısı gereği;
Üst hakkınınsatış ilanında, Kamu Taşınmazlarının Turizm Yatırımlarına Tahsisi Hakkında Yönetmelik ve diğer ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda, üst hakkının herhangi bir surette bir başkasına devri halinde devralan kişinin üst hakkı sahibi olan Türkiye Varlık Fonu ile tekrar sözleşme imzalaması gerektiği ve borçlu şirketin üst hakkı sözleşmesi kapsamında Türkiye Varlık Fonu’na olan borçlarının yeni sözleşme imzalayacak kişi tarafından ödemesi gerektiği Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş ne bildirilen üst hakkından kaynaklanan anapara alacak kalemi toplamı 622.684,79 TL olduğu, bu alacakların Kemer İcra Müdürlüğüne aittakip dosyalarında hesaplanacağı bildirilmiş olup; Söz konusu alacaklar için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkında Kanunun 51. Maddesi uyarınca;“Amme alacağının ödeme müddeti içinde ödenmeyen kısmına vadenin bitim tarihinden itibaren her ay için ayrı ayrı % 4 oranında gecikme zammı tatbik olunur. Ay kesirlerine isabet eden gecikme zammı günlük olarak hesap edilir. Gecikme zammı birmilyon liradan az olamaz. Gecikme zammı; 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre uygulanan vergi ziyaı cezalarında bu madde uyarınca belirlenen oranda, mahkemeler tarafından verilen ve ceza mahiyetinde olan amme alacaklarında ise bu oranın yarısı ölçüsünde uygulanır. Bunların dışındaki ceza mahiyetinde olan amme alacaklarına gecikme zammı tatbik edilmez. Cumhurbaşkanı, gecikme zammı oranlarını aylar itibarıyla topluca veya her ay için ayrı ayrı, yüzde onuna kadar indirmeye, gecikme zammı oranı ile gecikme zammı asgari tutarını iki katına kadar artırmaya, ayrıca gecikme zammı oranını aylar itibarıyla farklı olarak belirlemeye ve gecikme zammını bileşik faiz usulüyle aylık, üç aylık, altı aylık veya yıllık olarak hesaplatmaya yetkilidir hükmü uyarınca faiz işletilmiş ve bu kapsamda işbu yazımız tarihine kadar takip öncesi işlemiş faiz tutarı 134.658,74 TL ve takip sonrası işlemiş faiz tutarı 153.508,06 TL’ olmak üzere toplam288.166,8 TL’dir. Takip sonrası faiz işlemeye devam etmektedir. Üst hakkının 2022 ve devam edecek yıllara ilişkin üst hakkı bedeli ve hasılat payı bedelleri alacaklarımız bakımından da tüm haklarımız saklıdır denilmiştir.
Bu itibarla;
3-Antalya İli, Kemer İlçesi, Kemer Mahallesi, 157 Ada 6 Parselde bulunan 24/03/2011 Tarih 1029 Yevmiye no ile tesis edilen49 yıl süre ile ‘’Daimi Müstakil Hak’’VASIFLI Üst Hakkının icraen satışının gerçekleştirilmesive ipotek alacaklısı kredi kuruluşu tarafından edinilmesi durumunda, T.C.KÜLTÜR TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜN'ce yeniden değerlendirileceği,
a)Anılan taşınmazın üzerinde borçlu şirket lehine tesis edilen üst hakkının asıl dayanağının bu taşınmazın üzerinde Kültür Turizm Bakanlığınca anılan şirket adına yapılan kesin tahsis işleminin olduğu, yapılan bu kesin tahsisin anılan Bakanlıkça iptal edildiği ve bu üst hakkının iptal ve tapudan terkin edileceği, rızaen tapudan terkin edilmemesi halinde gerekli yasal yollara başvurulacağı,
b)Üst hakkını icra satışı sonucu yönetmelik ek 4 ve geçici 7. Maddesi kapsamında devralacak olanların,eski hak lehtarı borçlu şirketin bu üst hakkı tahsis sözleşmesinden doğan ve ileride doğacak olan mali ve diğer tüm yükümlülüklerinden sorumlu olacağı, bu yükümlülüklerin hiçbir ihtirazı kayıt ya da çekince ileri sürülmeksizin yerine getirileceği,
c)Bu bağlamda üst hakkını icra yoluyla satışı sonucu yönetmeliğin ek 4. ve Geçici 7. Maddesi uyarınca devralması durumunda ilgili alıcı tarafından, bu üst haklarından doğan ancak süresi içerisinde tahsil edilemeyen üst hakkı bedeli, hasılat payı vb. Tüm borçların ödeneceği,
d)Kamu Taşınmazlarının Turizm Yatırımlarına Tahsisi Hakkında Yönetmeliğin Ek 4. Maddesi ve Geçici 7. Maddesi,ipotek alacaklısı bankanın ihaleye iştirak ederek alacağına mahsuben üst hakkını alması durumunu düzenlemekte olup ipotek alacaklısı bankada iş bu istisna kapsamındaki ipotekli kredi kuruluşlarından olduğu malumdur. Ancak ilgili maddelerde, ipotek alacaklısı kredi kuruluşları dışında ihale katılımcıları için aynı istisna hükmü getirilmemiş olduğundan ihalenin sürüncemede kalmaması ve ipotek alacaklısı banka dışında olası ihale alıcılarının da mağduriyetine mahal verilmemesi adına ipotek alacaklısı kredi kuruluşu olanbanka dışındaki ihaleye iştirak edecek 3. Kişilerin, T.C.kültür Turizm Bakanlığı Yatırım İşletmeler Genel Müdürlüğüne müracaat ederek dosyamız talimatı ile yapılacak olan ihaleye iştirak etmesinde ve nihayetinde yönetmelik ilgili maddelerinde yer alan şartları yerine getirmesi durumunda üst hakkı kesin tahsisinin kendisine verilmesinde sakınca olmadığını gösterir yazılı muvafakatnamenin alımış ve talimat dosyasına sunulmuş olması gereğinin; bu yazılı muvafakat dosyamıza veya talimat dosyasına sunulmadığı sürece ihaleye iştirakinin mümkün olmayacağı,
e)Ayrıca,üst hakkının devrinin yapılacağı tarihten itibaren 1(bir)ay içerisinde yeni bedel üzerinden yeniden sözleşme imzalanması amacıyla ilgili Bakanlıktan talepte bulunulacağı,
- Kültür ve Turizm Bakanlığı' nca (yatırım ve işletmeler genel müdürlüğü) anılan şirket lehine 2634 sayılı kanunun 8. Maddesi uyarınca kurulan kesin tahsis işlemi olup ve ilgili mevzuat hükümlerine tabidir.
- Söz konusu üst hakkı ile ilgili olarak 4916 sayılı kanunun 2. Maddesi kapsamında gerek Çevre ve Şehircilik Bakanlığı (Milli Emlak Genel Müdürlüğü) gerekse de Kültür ve Turizm Bakanlığınca (Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü) tarafından değerlendirme yapılabileceği,
- Tapuda düzenlenen, 24.03.2011 tarihli ve 1029 yevmiye numaralı resmi senedin devir başlıklı 15. Maddesinin "üst hakkının herhangi bir şekilde devralan gerçek ve özel hukuk kişileri bu devre ilişkin olarak tapuda yapılan tescil tarihinden itibaren en geç (1) ay içerisinde Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. veya başka bir kamu kuruluşu tarafından belirlenen cari yıl birim maliyet bedelleri esas alınarak veya Kültür ve Turizm Bakanlığınca o tarihte emsali tesis için belirlenen üst hakkı bedeli ve/veya Maliye Bakanlığınca 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 9 ve 13 maddeleri uyarınca günün rayicine göre belirlenecek bedel üzerinden hazine ile yeniden sözleşme yapmak zorundadır"ifadesi gereği üst hakkını satın alan gerçek veya özel hukuk kişilerinin söz konusu madde gereği tapuda yeni bir resmi senet düzenlenmesi amacı ile bakanlığımıza (Milli Emlak Genel Müdürlüğü) ve / veya Kültür ve Turizm Bakanlığına (Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü) başvurması gerekmektedir denilmiştir.
- Tapuda Düzenlenen 24.03.2011 tarihli ve 1029yevmiye numaralı resmi senedin üst hakkının iptali başlıklı 17. Maddesinin "bu taahhüt senedinin 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16. Maddelerindeki yazılı şartlara uyulmaması, üst hakkı sözleşmesinin önemli ölçüde ihlali sayılır veüst hakkı iptal edilir. Bu durumda, hazinece bir tazminat veya bedel ödenmeksizin tüm yapı ve tesisler sağlam ve işler durumda hazineye intikal eder. Üst hakkı tesis edilen taşınmazın üzerinde yapılan tesise ait turizm yatırım veya turizm işletme belgesinin iptal edilmesi halinde üst hakkı da iptal edilecektir."
1-İrtifak hakkı (Asıl Kapasite) Bedeli2-İrtifak hakkı (İzinsiz Kapasite) Bedeli3-Hasılat Payı Bedeli 4-Alt Kiracı Hasılat Payı Bedeli 5-Damga vergisi bedelleri toplamı olan 14/06/2021 tarihli hesaplanan 874.357,18 TL .ödeme tarihinde yeniden hesaplanacak satış bedelinden ödenecektir.
-Teknik ve altyapı katılım bedelleri, döner sermaye bedelleri, üst hakkı tahsis bedelleri, teslim masraflarıalıcıya aittir. Taşınmazın aynından doğan emlak vergileri, satış tarihine kadar tahakkuk etmiş üst hakkı kullanım bedelleri satış bedelinden ödenir.
-Yukarıda belirtilen tüm bilgiler ışığında ve ayrıcaüst hakkının süresi, başlama ve bitiş tarihi başlıklı ikinci maddesi "...Hakkın süresi: 49 (kırkdokuz) yıldır. Bu hak 08/12/2010 tarihinde başlayıp, 08/12/2059 tarihinde sona erecektir"
Adresi : Kiriş Mahallesi,Kiriş Caddesi No:86 ( Palmet Resort Hotel olarak)Kemer/ANTALYA
Yüzölçümü : 6.206,00 m2
İmar Durumu : İnşaat tarzı İmar çapına göre;1/1000 ölçekliKemer Uygulama Planında tarzı:ayrık,emsal:0,40 yapılaşma koşulu ile Otel-tatil köyü alanında bulunmaktadır.
Kıymeti : 18.504.066,90 TL
KDV Oranı : %18
Kaydındaki Şerhler : Tapu kaydındaki gibidir. (Antalya Ticaret Sicil Müdürlüğü 26/08/2016 tarih ve 19013 sayılı yazısı gereğince işletme rehin tesisi talebine ilişkin şerh,Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü'nün 618674 sayılı yazısı gereği firma adına yapılan kesin tahsisin Bakanlıkça iptal edilmesi nedeniyle Bakanlığın arazi tahsis komisyonu 07/03/2018 tarih ve 4/1 nolu ilke kararı uyarınca söz konusu tahsisin iptalinin üst hakkına ilişkin tapu siciline şerh düşülmesi ile ilgili şerh, Lehdar:Denizbank A.Ş.-Daimi ve müstakil üst hakkını geçmemek kaydı ile Ticari işletme rehni şerhi)
1. Satış Günü : 23/11/2021 günü 11:00 - 11:05 arası
2. Satış Günü : 21/12/2021 günü 11:00 - 11:05 arası
Satış Yeri :Merkez Mahallesi,Yalı Caddesi,Kemer Belediyesi içi,Kültür Salonu Kemer/Antalya

Kemer Palmet Resort Hotel 18 milyon 504 bin 66 TL ye icradan satılıyor!

Satış şartları :

1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanınyirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin %50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşincigünden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin %50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamınıve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.

2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin % 20'si oranında pey akçesini; "İ.İ.K. 9. Madde: İcra ve İflas dairelerine yapılacak her türlü nakdi ödeme, Adalet Bakanlığı tarafından uygun görülecek bankalarda icra ve iflas dairesi adına açılan hesaba yapılır," hükmü gereğince NAKİT TEMİNATIN BANKA HESABINA YATIRILMASI GEREKTİĞİNDEN, hesaplanan teminat tutarının ihale saatinden önce Vakıflar Bankası TR**********************46 İBAN nolu hesaba, dosya numarası ve ihale katılımcısının adı-soyadı ve T.C.kimlik numarası yazılarak yatırılması ve dekonttan bir suretin ibraz edilmesi" veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır.Nakit teminat ile satışa iştirak edilemeyecektir. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, KDV, 1/2 tapu harcı ileteslim masraflarıalıcıya aittir. Tellâllık Harcı, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir. (Alacakları rehinli olan alacaklıların satış tutarı üzerinden rüçhan hakları vardır. Gümrük resmi ve akar vergisi gibi Devlet tekliflerinden muayyen eşya ve akardan alınması lazım gelen resim ve vergi, rehinli alacaklardan sonra gelir.)

3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.

4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır

5- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.

6- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2020/46 Tlmt. sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.


Geri Dön