Kentsel Dönüşüm

Kentsel dönüşüm kira yardımı için Deprem Dönüşüm Müdürlüğü'ne başvurun!

Kentsel dönüşüm kira yardımı, kentsel dönüşümde riskli olarak tespit edilen yapıların malik ve kiracılarına yapılan yardımlar arasında bulunuyor. Peki, hak sahipleri tarafından kentsel dönüşüm kira yardımı nereden alınır?


6306 Sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun Gereğince 01.12.2014 tarih ve 9451 sayılı Bakanlık Makamı Olur'u ile kira yardımı başvurularına ait iş ve işlemlerin takibi görevi ilçe belediyelerine devredilmiştir.


Devredilen bu görevle birlikte kira ve taşınma yardımı başvuruları Çevre ve Şehircilik Bakanlığının yayımlamış olduğu kılavuzlara göre ikiye ayrılarak değerlendirilecektir. 


1) Eski Başvurular 


Vatandaşlar tarafından Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne daha önce yapılmış olan ve resmi kayıt numarası alınan 510 adet başvuru kendi şartlarında değerlendirilecektir. 


(Eski başvurular, Kartal İlçesi için toplam 510 kişiye ait olup tüm isim listesi Deprem Dönüşüm Müdürlüğü Kira Yardım Bürosunda bulunmaktadır ) 


2) Yeni Başvurular 


Vatandaşlar tarafından Kartal Belediyesi Deprem Dönüşüm Müdürlüğüne yapılacak olan yeni başvurular bakanlığın 20.01.2015 tarihinde yayınlanan yeni kılavuzuna göre aşağıdaki şartlar kapsamında değerlendirilecektir. 


a) Maliki bulunduğu dairede ikamet şartı 

Ev sahipleri, kaç adet daireye sahip olurlarsa olsunlar (riskli yapı tespit raporlarının onaylandığı tarihte ) ikamet ettikleri sadece bir adet daireleri için kira yardımı alabilecektir. Bu kira tutarının oranı, emlak beyannamesindeki bağımsız bölüm hisse oranına göre belirlenecektir. 


b) Başvuru geçerlilik tarihi 

Hak sahiplerinin riskli yapıya ait yıkım ruhsatından itibaren en geç bir yıl içerisinde başvurmaları gerekmektedir. 


c) Fatura hususu 

Hak Sahibinin üzerine olmak şartıyla, riskli yapı tespit raporunun onay tarihinden geriye dönük 3 aya ait fatura aslı veya kurum onaylı nüshası sunulmak zorundadır. 



Kartal Belediyesi