Kentsel dönüşüm kira yardımını kimler alamaz?
Kentsel dönüşüm kapsamında konut ve işyeri tahsisi yapılamaması halinde, Bakanlık tarafından belirlenen oranda aylık kentsel dönüşüm kira yardımı yapılabiliyor. Peki, kentsel dönüşüm kira yardımını kimler alamaz?
Kentsel dönüşüm kira yardımını kimler alamaz?
Kentsel dönüşüm projesi kapsamında riskli olarak belirlenen yapıların tahliye edilmesi isteniyor ve tahliye tarihinden itibaren gayrimenkullerin teslim tarihinden itibaren yetkili kurum tarafından belirlenecek tarihe kadar geçici konut veya işyeri tahsisi yapılıyor.
Yıkılan riskli binaların kat malikleri ve kiracılarına konut veya işyeri tahsisi yapılması mümkün olmadığı durumlarda kira yardımı yapılabiliyor. Bir yapının riskli olarak tespit edilmesi halinde "Deprem Risk Raporu" Bakanlık tarafından onaylandıktan sonra vatandaşlar kira yardımı başvurusu yapabiliyor. Kentsel dönüşüm kira başvurusu için bazı belgeler gerekli oluyor. Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli belgeler aşağıda yer alıyor;
Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli belgeler...
Malik Başvurusu İçin:
1.Ek-1 Başvuru Formu (Kurumda Verilecek)
2.Nüfus Cüzdanı Aslı ve Fotokopisi
3 Konut veya İşyerinin Bağımsız Bölümünü Gösterir Tapu Belgesi Aslı ve Fotokopisi
Tapu arsa paylı ise; bağımsız birimin kime ait olduğunu gösterir Emlak Vergi Beyannamesi (İlgili Belediyeden alınacak, yetkili birim amiri tarafından imzalanmış ve mühürlü, bağımsız birim numarasını ve bağımsız birimin hisse oranını gösterir olmalı ) veya son 3 aya ait elektrik, su ve doğalgaz faturalarından birinin aslı (son 3 aya ait fatura; malikin adına kayıtlı, açık adres ve bağımsız bölüm numarasını gösterir olmalı)
4. Taşınmaza Ait Güncel Tapu Kaydı (yetkili birim amiri tarafından imzalanmış ve mühürlü)
5.Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Örneği Aslı (Nüfus Müdürlüğünden alınacak, ıslak imzalı olmalı)
6.Kamu Bankalarına Ait (IBAN) Numarasını Gösteren Hesap Cüzdanı Fotokopisi (Mümkün olması halinde Ziraat Bankası ve Halkbankası, vadesiz hesap)
Vekâletname ile başvuru yapılacak ise;
1. Vekâletname ile yapılacak başvurularda vekâletnamede “6306 sayılı Kanun kapsamında yapılacak kira yardımı başvurusu için yetki verilmesi” ibaresinin yer alması
2. Vekaletname aslı ve fotokopisi
3. Vekâletname ile birlikte vekilin kimlik aslı ve fotokopisi
Kentsel dönüşüm kira yardımı başvuruları Bakanlık İl Müdürlüğü'ne yapılıyor. Başvuru sonucunda vatandaş Bakanlığın sunduğu Kentsel Dönüşüm Kredisi ile Kentsel Dönüşüm Kira Yardımından bir tanesini tercih edebiliyor.
Yapılacak kira yardımının ilk beş aya kadar olan kısmı, taşınma masrafları da dikkate alınarak peşin olarak ödenebiliyor. Peki, kentsel dönüşüm kira yardımı ne kadar yapılır?
Kentsel dönüşüm kira yardımı süresi 36 ayı geçmemek şartıyla yapılabiliyor. Kentsel Dönüşüm Kira Yardımını; Tüm İşyeri ve Daire mülk sahipleri kullanabilirler. Riskli binada 1 yıl kiracı olduğunu belgeleyen kiracılar geri ödemesiz taşıma yardımı alabilirler. Kentsel dönüşüm kira yardımını işyeri ve devre mülk sahibi olmayan kişiler alamaz.
Kentsel dönüşüm kira yardımı şartları!
Öznur YASLI/Emlakkulisi.com