23 / 11 / 2024
fuzul

Kentsel dönüşümde artık markalar konuşuyor!

Kentsel dönüşümde artık markalar konuşuyor!

İnşaat sektörü, rekabetin yoğun olduğu bir dönemde satışlarda zorlu günler yaşıyor. Bu süreçte ise artık markalar konuşuyor. Tahincioğlu'ndan DKY İnşaat'a kadar birçok şirket, yarattıkları markalarla özellikle kentsel dönüşümden pay almaya çalışıyor




 

Ekonomist'te yer alan habere göre, Kentsel dönüşüm 1999 Marmara depreminin ardından Türkiye'nin en önemli gündem maddelerinden biri haline geldi. 2012 yılı sonunda çıkarılan Kentsel Dönüşüm Yasası ile sürecin hızlandırılması hedeflense de Bağdat Caddesi, Fikirtepe gibi başarısız örneklerle bu süreç 'rantsal dönüşüm'e evrildi. Ancak içinde bulunduğumuz dönemde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı her yıl 500 bin çürük yapının yenilenmesi için ciddi çalışmalar yapıyor. İstanbul gibi büyük şehirlerde arsa stokunun azalması ve tüketicinin çürük yapılardan kurtulma isteği inşaat firmalarını kentsel dönüşüme yönlendiriyor. Günümüzde Erka inşaat Erka markasıyla, Ilgınlar İnşaat WE markasıyla, Polat Holding Polat Ev markasıyla, RAM Gayrimenkul MaaNaa markasıyla, Setup inşaat Tam markasıyla olmak üzere toplam 26 inşaat şirketi kentsel dönüşüm markası yarattı.

 

Kentsel dönüşümde artık markalar konuşuyor!


İnşaat sektöründe rekabetin giderek yoğunlaşması satışları zorlaştırıyor. Markalarda bu süreçte şirketlerin ayrışmasını sağlıyor. Tahincioğlu'ndan DKY inşaat'a kadar birçok şirket, yarattıkları markalarla özellikle kentsel dönüşümden pay almaya çalışıyor.

HIZLANMASI İSTENİYOR

 

Kentsel dönüşümde artık markalar konuşuyor!


Türkiye'de kentsel dönüşüm çalışmaları 1999 Marmara depreminin üzerinden 19 yıl geçmesine rağmen halen yetirince hızlanamadı. Oysa 7,5 milyon çürük yapı stokunun ivedilikle yenilenmesi gerekiyor. Ceylan inşaat Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Ceylan, Türkiye'de özellikle İstanbul'da riskli yapıların acilen sağlıklı ve güvenli yaşam alanlarına dönüştürülmesi adına kentsel dönüşüme daha hızlı dahil olunması gerektiğini söylüyor. Ceylan, ürettikleri projelerle dönüşüm seferber¬liğine destek verdiklerini de vurguluyor.

YENİ BÖLGELER GELİYOR

Kentsel dönüşümde artık markalar konuşuyor!


Kentsel dönüşümde bugüne kadar Bağdat Caddesi, Etiler, Nişantaşı gibi rant barındıran semtler öne çıkarken, artık Gaziosmanpaşa, Kağıthane gibi bölgeler de dikkat çekmeye başladı. 30 yılı aşkın bir süredir ağırlıklı olarak Kağıthane bölgesinde konut geliştirdiklerini belirten Erka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mimar Erol Karagöz, "Kağıthane'nin kentsel dönüşüme acil ihtiyacı vardı. Erka Yapı markasıyla, ilk etapta kentsel dönüşüme ağırlık vermeye başladık" diyor. Ram Gayrimenkul ve Yıldırım Yapı gibi kimi şirketler de sadece dönüşüme odaklanmış dürümdalar.

 

“Enerji verimliliğine odaklanılmalı”

 

Kentsel dönüşümde artık markalar konuşuyor!


"Dönüşümü yaparken ada bazlı dönüşüm ve çevreci projeler üretilip enerji verimliliğine odaklanılmalı. Dünyada trend bu yönde, bizde de böyle olmalı. Biz de Green Mortgage ürünümüzle çevreci binaları destekliyoruz. Önümüzdeki dönemde bu tür ürünlerin sayısı da giderek artacaktır. Adasal bazda dönüşümün desteklenmesi için bakanlığın çok ciddi çalışmalar yaptığını görüyorum. Bunun çok önemli olduğunu düşünüyorum."


PLANLI ŞEHİRLERE DOĞRU

Kentsel dönüşümde artık markalar konuşuyor!


Fenerbahçe, Etiler ve Bağdat Cadde-si'nde MaaNaa markasıyla dönüşüm yapan Ram Gayrimenkul'ün kurucusu F. Murat Müftüler, MaaNaa markasını inşa ettikleri yapılan, mahalleleri güzelleştiren, mevcut doku ile uyum içerisinde, kaliteli ve sağlam estetik eserler üretmek üzere yarattıklarını söylüyor.

 

Kentsel dönüşümde artık markalar konuşuyor!

 

Kentsel dönüşümü sadece binaların yenilenmesi olarak görmediklerini belirten DKY Yönetim Kurulu Başkanı Ali Dumankaya, bina bazlı dönüşüm yerine ada bazlı dönüşümün gerçekleşmesiyle şehirlerin daha iyi planlanabileceğini söylüyor. Dumankaya, önümüzdeki dönemde Sul-tangazi, Çeliktepe, Yenisahra, Göztepe ve Dragos sahilde projeler geliştireceklerini vurguluyor.


Geri Dön