18 / 07 / 2024

MediaSaturn

MediaSaturn

Türkiye genç nüfusuyla teknolojiye yatkın bir pazar. Ekonomik durgunluk, kurların oynaklığı gibi birçok faktör bu sayede teknoloji pazarını 'es' geçiyor.

MediaSaturn Haberi

MediaSaturn

 

Son yıllarda teknoloji marketlerinin sürüklediği pazar çift haneli büyüyor. 2011 geneli için rakamlar henüz netleşmedi ama dokuz aylık dönemde Türkiye tüketici elektroniği pazarı, 2010'un aynı dönemine göre yüzde 26.4 büyümeyle 16.6 milyar TL'ye ulaştı. Sektör temsilcileri, pazarın 2011'i 21 milyar TL'nin üzerinde kapattığını tahmin ediyor.   "KONSOLİDASYON KAÇINILMAZ"   Teknoloji perakendeciliğinin hızlı gelişme potansiyeli ve doymamış pazar, dünya devlerini 2000'li yılların ortalarından itibaren ülkemize yönlendirmişti. O tarihten bu yana yerli yabancı tüm firmalar kıyasıya bir rekabet içinde. Dünya çapında bu kadar çok oyuncunun bir arada olduğu başka bir pazar yok. işte bu nedenle sektör uzmanları şirket satın almalarını ya da birleşmeleri, diğer bir deyişle konsolidasyonu kaçınılmaz görüyor. Nitekim hatırlanacağı gibi geçen yıl Teknosa, Amerikan Best Buy'in Türkiye operasyonlarını bünyesine katmıştı...   Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, "Önümüzdeki dönem de bu kadar çok...