02 / 05 / 2024

Kiraları iptal edilen DHMİ esnafı karardan memnun!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, DHMİ tarafından işletilen havalimanlarından 2020 yılı için kira alınmayacağını dile getirmişti. Söz konusu karardan havalimanı esnafını memnun etti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, işletilen havalimanlarında faaliyet gösteren hava yolu, yer hizmet kuruluşları ve ticari hacim işleten kiracılar için 2020 yılı içinde düzenlenen ve vadesi 31 Ocak'a ötelenen kira bedeli faturalarına ait tutarlar iptal edilmişti.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Trabzon Havalimanı'ndaki işletmecilerden Kadem Çakıroğlu tüm dünyayı etkisi altına alan Kovid-19 sürecinin kendilerini de ciddi olarak etkilediğini belirtti.

Kiraları iptal edilen DHMİ esnafı karardan memnun!

Çakıroğlu, havalimanı işletmecileri olarak pandemi döneminde farklı olumsuzluklarla karşılaştıklarını söylerek "Bu olumsuzluklar neticesinde Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ile DHMİ Genel Müdürümüze teşekkür ediyoruz. Bundan sonraki süreçte hepimiz elimizden gelenin en iyisini yaparak hizmet vereceğiz. Durumdan fazlasıyla memnun olduk, verilen destek hepimizin yüzünü güldürdü." dedi.

Başka bir esnaf Erdinç Uzuntürk de havalimanı işletmecilerine yönelik uygulamanın kendilerini mutlu ettiğini ifade ederek, "Zorlu salgın sürecinde her zaman devlet büyüklerimiz bizlerin yanında oldu. Bizlere destek verdiler. Bizler açısından çok olumlu bir karar oldu" yorumunu yaptı.

İşletmecilerden Zafer Karslı ise bu kararın esnaf açısından memnun edici olduğunu dile getirerek, "Bizim açımızdan huzur ve mutluluk verici bir durum oldu. Trabzon Havalimanı'ndaki çalışmalar ve salgın nedeniyle 4 ay işletmelerimiz kapalı kaldı. Bu zor süreci yetkililerin desteğiyle aştık. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz." şeklinde konuştu.

Koronavirüs nedeniyle çok zorlu bir dönemden geçildiğini işaret eden Soykan Arguç da "Ciddi sıkıntılar yaşamakla birlikte sosyo kültürel ve ekonomik anlamda çok ciddi sıkıntılara ve problemlere neden oldu. Cumhurbaşkanımız, Bakanımız ve Genel Müdürümüzün desteğiyle bizleri rahatlatacak bir indirime gidilmesi bizleri sevindirdi. Bu destek için çok teşekkür ederiz. Umarız çok daha güzel günlerde hep birlikte yolumuza devam edeceğiz." dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğünce işletilen havalimanlarında faaliyet gösteren hava yolu, yer hizmet kuruluşları ve ticari hacim işleten kiracılar için 2020 yılı içinde düzenlenen ve vadesi 31 Ocak'a ötelenen kira bedeli faturalarına ait tutarların iptal edilmesi havalimanlarındaki işletmeleri sevindirdi.

Gaziantep Havalimanı'ndaki işletmecilerden Hüseyin Günay Köse,  koronavirüs sürecinde en çok etkilenen sektörlerden biri olduklarını ifade etti. .

Kendilerine yönelik alınan karara çok sevindiklerini ifade eden Köse, "Çok sıkıntılı günler geçirdik. Son alınan kararlardan çok memnunuz. Bize bu desteği sağlayan Cumhurbaşkanımıza çok teşekkür ederim. Hepimiz çok sevinçliyiz. İnşallah aşı yaygınlaşırsa bu hastalıktan kurtuluruz. O zaman işlerimiz daha iyi olur inşallah. Bu sürede cirolarımızda yüzde 50'ye yakın kaybımız oldu." ifadelerini kullandı.

Kiraları iptal edilen DHMİ esnafı karardan memnun!

Mustafa Bozgeyik ise kararın, havaalanındaki tüm esnafı ziyadesiyle memnun ettiğini belirtti.
Salgın sürecinde sıkıntılar yaşadıklarını ancak bunu yavaş yavaş telafi etmeye başladıklarını dile getiren Bozgeyik, şunları söyledi:

"Karardan çok memnunuz. Bu pandemi herkesi vurduğu gibi bizi de vurdu. Ciddi sıkıntılar yaşadık bu sürede. Cuma günü bizlere gelen habere çok sevindik. Geçen yıl mart ayından sonra bir ara tamamen kapalı kaldık ve o zaman ciddi kayıplarımız oldu. Bu sürede yüzde 70 işimiz azaldı. Ama hamdolsun ocak ayından itibaren yavaş yavaş toparlıyoruz. Üstüne böyle bir müjde alınca ziyadesiyle memnun olduk. Allah devletimize zeval vermesin."

Mardin Havalimanı'ndaki işletmecilerden Ümit Bilen, AA muhabirine, son bir yıldır tüm dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (Kovid-19) sürecinin kendilerini de olumsuz etkilediğini belirtti.

"Kira ve diğer ödemelerimizde zorluk yaşadık. Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu ve DHMİ Genel Müdürlüğümüzün aldığı karar doğrultusunda mutlu bir haber aldık." diyen Bilen, şunları söyledi:

"Devletimizden ve emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Ülkemiz, devletimiz Kovid 19 ile güçlü bir şekilde mücadele etmekte. Alınan karar da bizlere katkı sağlayacaktır."
Sabri Murat Duran da devletin hem virüsle mücadele ettiğini hem de esnafa destek çıktığını dile getirerek, "Bu kararı alan herkese çok teşekkür ediyoruz. Bu zorlu süreçte rahat bir nefes almamıza yardımcı oldular. Allah herkesten razı olsun, çok memnun olduk." dedi.

Havalimanında taksici Mehmet Bedri Alkan ise, Kovid 19 nedeniyle kendilerine sağlanan imkanlar için herkese teşekkür etti.

Kiraları iptal edilen DHMİ esnafı karardan memnun!

Alkan, "Bu indirim bizleri rahatlattı. Cumhurbaşkanımız ve Sağlık Bakanımız ile ildeki yöneticilerimize teşekkür ederiz. İnşallah ülkemiz bu hastalıktan kurtulur. Hükümetimiz bu konuda gereken çalışmaları da zaten yürütüyor." şeklinde konuştu.

Adana Havayolu İşleticileri Komitesi Başkanı Mevlüt Sönmezler, ülkede geçen yıl mart ayında başlayan salgın sürecinde kısıtlamaların yaşanmasının havalimanındaki işletmeleri olumsuz etkilediğini söyledi.
Bu sıkıntıları gören DHMİ Genel Müdürlüğünün aldığı kararın içlerini rahatlattığını belirten Sönmezler, "Bu sürecin başından beri gerek Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı gerekse havalimanı otoritesi bizim yanımızda durdu. Finansal tedbirler ve çeşitli uygulamalarla bizi koruma altına aldı. Cumhurbaşkanımıza, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımıza, DHMİ Genel Müdürümüze teşekkür ediyoruz, bu zorlu süreçte bizleri yalnız bırakmadılar. Allah devletimize zeval vermesin." ifadelerini kullandı.

Kiraları iptal edilen DHMİ esnafı karardan memnun!

İşletmecilerden Halil İbrahim Altınışık da salgın sürecinin işlerinde büyük düşüşe neden olduğunu aktardı.
Tüm havaalanı işletmecilerinin müjdeli haberleri sevinçle karşıladığını dile getiren Altınışık, "2021-2022 yıllarında kiraları artırmayacağını söyleyen devletimiz yanımızda oldu ve kiralarımızı yüzde 50 indirdi. Yoksa çok zor durumdaydık Bizi yalnız bırakmayan devletimize sonsuz teşekkür ediyorum." şeklinde konuştu.

Diyarbakır Havalimanı'ndaki işletmeciler, 31 Ocak'a ertelenen geçmiş kira bedellerinin tamamen iptal edilmesini ve yapılan indirimi memnuniyetle karşıladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğünce işletilen havalimanlarında faaliyet gösteren kiracılar için vadesi 31 Ocak'a ötelenen kira bedeli faturalarına ait tutarların iptal edilmesi ve 2 yıl boyunca kira bedellerinin yüzde 50 düşürülmesi, havalimanlarındaki iş yeri sahiplerini sevindirdi.

Diyarbakır Havalimanı'ndaki işletmecilerden Ferzende Yaşa, 54 yıldır havalimanında işletmeci olduğunu belirterek, salgının uçak seferlerinde azalmaya neden olduğunu söyledi.

"Geçen yılın kiraları iptal edildi. Bu yıl da indirimli olması çok iyi oldu." diyen Yaşa, bu destek sayesinde rahatladıklarını belirtti.

Yaşa, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile DHMİ Genel Müdürlüğüne teşekkür etti.

Metin Altaca ise salgından dolayı yaşanan sıkıntılı süreçte Cumhurbaşkanı ve diğer yetkililere, yaptıkları kira jestinden dolayı teşekkür ettiklerini ifade etti.
3 ay ertelenen kira bedelinin iptal edilmesi ve 2 yıllık yüzde 50 indirim yapılmasının kendileri için büyük bir destek olduğuna işaret eden Altaca, bundan memnuniyet duyduklarını aktardı.
Araç kiralama firması işleten Handan Atçı da, vadesi 31 Ocak'a ötelenen kira bedeli faturalarına ait tutarların iptal edilmesinin kendilerine büyük avantaj sağladığını anlatarak, "Bizim için can suyu oldu. Bu dönemi rahat atlattık. İnşallah düzlüğe çıkacağız. Cumhurbaşkanımızın bu konuda desteklerini sürekli gördük. Her zaman devletimiz yanımızda." diye konuştu.

Ahmet Hodaman ise kira tutarının iptal edilmesi ve sağlanan indirimler sayesinde zarardan kara döndüklerini dile getirdi.

"Cumhurbaşkanımız, Ulaştırma Bakanımız ve DHMİ Genel Müdürlüğümüzün aldığı karar doğrultusunda bu destek çok iyi oldu." ifadesini kullanan Hodaman, mutlu olduklarını kaydetti.

Sivas Kapadokya Havalimanı'nda taksi esnafı Muhammed Balta, koronavirüs salgınının ardından uçak ve yolcu sayılarındaki düşüşün işlerini olumsuz etkilediğini, bu sıkıntılı süreçte kendilerine sunulan desteğin sevindirici olduğunu belirtti.

DHMİ Genel Müdürlüğünce alınan kararın ekonomik açıdan işletmecileri rahatlattığını dile getiren Balta, "Devlet büyüklerimiz sesimizi duydu. Cumhurbaşkanımız ve yetkililer bizi yalnız bırakmadı. 2020 yılına ait kira borçlarımız affedildi, 2021 ve 2022 yılı kiralarımızda ise indirim yapıldı. Çok teşekkür ediyoruz." dedi.

Havalimanında kafe işleten Ayşe Koç ise tüm dünyayı etkilen bu sürecin geride kalmasını umut ettiklerini, kira desteğinden dolayı memnuniyet duyduğunu ifade ederek, "İşlerimiz uçuşların dünya genelinde azalması nedeniyle sıkıntılı. Biz de esnaf olarak sorun yaşıyoruz. Bu süreçte havalimanı esnafına destek sağlayan Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere DHMİ Genel Müdürü Hüseyin Keskin'e teşekkür ediyoruz. Temennimiz bu süreci en kısa sürede atlatmak." diye konuştu.

Araç kiralama firması yetkilisi Hüseyin Givegen de işlerinin önceki yıllara kıyasla azaldığını, bu süreçte kendilerine verilen desteğin sevindirici olduğunu ifade etti.

Salgın döneminden havalimanındaki iş yeri sahipleri ve çalışanlarının da olumsuz etkilendiğini kaydeden Kapadokya Havalimanı Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı İsmail Çetin, kiralarda indirime gidilmesinin üzerlerinden büyük yük kaldırdığını dile getirdi. Sivas'taki esnaf da karardan memnun

Sivas Nuri Demirağ Havalimanı'nda kafeterya işleten Yener Yıldırım, salgının herkesi etkilediğini söyledi.

Kararı alan yetkililere teşekkür eden Yıldırım, "Devlet bizim arkamızda. DHMİ olsun, Bakanlığımız olsun yapılan hizmetlerden memnunuz. Alınan karar ilaç gibi geldi diyebilirim." ifadesini kullandı.

Kiraları iptal edilen DHMİ esnafı karardan memnun!

Havalimanında oto kiralama işi yapan Erol Kılıç ise salgının Türkiye'de de büyük sıkıntı oluşturduğunu ifade etti.

Salgın nedeniyle uçak seferlerinin iptal olduğunu, çoğu zaman az yolcu geldiğini, bundan etkilendiklerini vurgulayan Kılıç şöyle konuştu:

"DHMİ geçen yıldan olan kiramızı iptal etti. 2021 ve 2022 yılında da kiramıza zam yapmayarak mevcut kiramızın yarı bedelini almayacaklarını bizlere bildirdi. Tabii bu da bizim için çok önemli oldu. İnşallah mayıstan sonra ülkemiz rahatlar, ticaret normale döner ve bütün ülkemiz gibi biz de rahat ederiz. Çok sevindik, ekonomik olarak herkesin sıkıntı çektiği gibi biz de sıkıntı çekiyoruz. Araçlarımız yatıyor, uçak sayıları az. Buraya yatırım yapmışız, müşteri gelmedi. Sivas zaten kış ayları zor geçen bir şehir, inşallah bu sezonu iyi geçireceğimizi umuyoruz."

Havalimanının otoparkını işleten Sedat Yağmur da kararın sevincini yaşadıklarını söyledi.

Salgın nedeniyle zorluk yaşadıklarını belirten Yağmur, "Ödemiş olduğumuz kiraları çıkaramıyorduk. 24 Mart ila 4 Haziran arası havalimanları komple kapalıydı ancak biz kiraları ödemiştik. Bunların komple iadesini gerçekleştirdiler. Zorlu süreçten çıkmak için güzel bir karar, mutlu olduk." diye konuştu.

Kastamonu Havalimanı kafeterya işletmecisi Ediz Coşkunyel, salgın sürecinin tüm dünyada olduğu gibi zorluklarla geçtiğini söyledi.

Uçak seferlerinin iptal olmasının kendilerini oldukça zorladığını belirten Coşkunyel, "Bu süreçte biriken kiralar ve elektrik faturaları bizi bayağı zorlamıştı ama sağ olsun devlet yine büyüklüğünü göstererek bize kira indirimi sağladı. Faydası çok büyük oldu. İleriye yönelik ümitlendirdi. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'a, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'na ve DHMİ Genel Müdürü Hüseyin Keskin'e çok teşekkür ediyoruz. Bize yüzde 50 indirim sağlaması bizi her konuda rahatlattı." dedi.

Havalimanında servisçilik yapan Kamil Hanifeoğlu ise katkısı olan herkese teşekkür ederek, "Bu yardım bizim gibi firmalar için adeta can suyu oldu. İçinde bulunduğumuz pandemi tüm dünyayı etkiliyor. Biz de zor dönemlerden geçiyoruz. Devletimizin yaptığı bu yardımlar gerek çalışan olsun gerekse de firma sahibi olsun hepimize çok büyük katkısı oldu." diye konuştu.

Kantin işletmecisi Şahin Uzun ise kurulduğu günden beri havalimanında olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti:

"7 yıldır hava limanının kafeteryasını işletiyorum. Pandemi dolayısıyla çok düşük kapasite ile çalışıyorduk. Son alınan kararla bize çok büyük destek sağlandı. Pandemi dolayısıyla önümüzü görmekte zorlanıyorduk. 2022'ye kadar Cumhurbaşkanımız, bakanımız ve genel müdürümüzün katkıları ile önümüz açıldı. Alınan karardan çok memnunuz. İnşallah ileride işlerimiz de açılır ve hayırlısıyla çalışmaya devam ederiz."

DHMİ tarafından işletilen havalimanlarından kira alınmayacak!