16 / 11 / 2024

Kissebükü Koyuna lüks otel yapılacak mı?

Kissebükü Koyuna lüks otel yapılacak mı?

Bodrum’da bulunan ve mavi yolculuk teknelerinin uğrak yerlerinden biri olan Kissebükü Koyu’na yapılması planlanan lüks otel, tartışmalara neden oldu




Muğla İl Genel Meclisinin imar, çevre ve turizm komisyon üyeleri, Kissebükü Koyu’na giderek incelemelerde bulundu. Komisyon üyeleri, yatırımcı firma ve koya otel yapılmasına karşı çıkan çevrecilerle görüştükten sonra
bölgeden ayrıldı. Bölgeye otel yapacak şirketin yetkilisi Ahmet Çolakoğlu, gazetecilere yaptığı açıklamada, Kissebükü Koyu’nda çok özel bir yatırım planladıklarını söyledi.

Yatırım yapılacak alanın yaklaşık 160 dönüm olduğunu belirten Çolakoğlu, "Yapacağımız tesis 450 yataklı. Nicelikten ziyade niteliğe dayanan. Sadece üst gelir grubunu hedefleyen dünya çapında 1500 milyarderi çekeceğimiz, Türkiye’de bu zamana kadar yapılmamış çok nitelikli, yüksek kalitede bir turizm yatırımı yapmak için projeler hazırlıyoruz. Oda kahvaltı en düşük yatak fiyatı 500 avrodan başlayacak. 17-18 bin avroya kadar fiyatlar söz konusu. Zaten var olan yatak envanterinin çok büyük bir bölümü hep özel odalar, süit odalar, villalar. Dolayısıyla yüksek sezonda en düşük fiyat kişi başı 500 avro ve yukarısı" dedi.

İmaj anlamında kirlenmiş bir yerden marka oluşturmanın söz konusu olmadığına dikkati çeken Çolakoğlu, araştırmaları sonucunda Bodrum’da birkaç yer belirlediklerini ve söz konusu yerin de bunlardan biri olduğunu kaydetti. Çolakoğlu, yapacakları tesisle çevreyi koruyarak kullanmak istediklerini belirtti.

-"KİSSEBÜKÜ’NÜN BAKİR KALMASINI İSTİYORUZ"-
Mavi Yol Girişimi Sözcüsü Filiz Dizdar ise Bodrum’da sürdürülebilir turizm istediklerini söyledi. Bodrum’da yeterince beton yapı bulunduğuna işaret eden Dizdar, "Betona gelecek turistte para var, ama esnaf bu paradan faydalanamıyor. Esnafı zor durumda bırakan beş yıldızlı otellerimiz bolca var. Binalarımız da var. Artık çok az kalan bakir alanlarımız, öyle kalsın istiyoruz. Bu alanın bütünü daha önce birinci derecede arkeolojik SİT alanıydı. 1993’ten sonra sistemli şekilde üçüncü dereceye düşürüldü ve bir bölümü imara açıldı. Biz sürdürülebilir turizm derken alternatif turizmden söz ediyoruz" dedi.

Mavi yolculuğun Bodrum’u Bodrum yapan en önemli unsur olduğunu hatırlatan Dizdar, şunları kaydetti: "Mavi yolculuğun birinci ayağı Kissebükü bölgesidir. Milyonlarca tekne uğramıştır buraya, müşterisine hizmetini en iyi şekilde vermiştir. İstihdam sağladığından yerel ekonomiye de katkısı olmuştur. Ve olduğu gibi bırakıp gitmiştir burayı. Hiçbir değişiklik olmamıştır. Ama bir de otel olan yerlere bakın. İkisinin arasındaki fark ortada. Şu anda kamusal alanlar, kıyılar hepsi işgal edilmiş durumda. ’Kıyıda bir şey yapmayacağız’ demelerine biz pek inanmıyoruz. Mutlaka kıyı kullanılacaktır. Mavi yolculuk için bakir alanlar lazım. Biz Kissebükü’nün bakir kalmasını istiyoruz." CHP Bodrum İlçe Başkanı Durmuş Ali Öztürk de Gökova Körfezi’nin tamamının koruma altında olması gerektiğini savundu.

Bodrum turizminin ana arterinin mavi yolculuk ve yat turizmi olduğunu vurgulayan Öztürk, "Burada siz 5 yıldızlı, 7 yıldızlı, 17 yıldızlı tesislerin yapılmasına izin verirseniz, bu koyları tamamen kaybederiz. Burada 200 milyon dolarlık tesis yatırımından bahsediliyor, ama öbür tarafta kaybedilecek 10 milyar avroluk bir yat sektörü var. Yat turizmini yok ettiğiniz zaman çok şey kaybederiz. Dolayısıyla burada yapılacak tesisin turizme getirdiklerinden çok daha fazla götürdüğü olacaktır" diye konuştu.
AA

----

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Bakir koyda inşaat çanları çaldı

Mavi yolculuğun en önemli duraklarından Kissebükü’nde süper lüks bir  Milyonerler Kulübü yapılmak istenmesi tartışma yarattı. “Türkiye Cumhuriyeti’nin bana verdiği mülkiyet hakkını sonuna kadar kullanacağım” diyen yatırımcı Ahmet Çolakoğlu kararlı. Çevrecilerle Deniz Ticaret Odası ise projeye tepkili. 
Turistik tesis yapılmak istenen 130 dönümlük arazi, Gökova Körfezi’nde Kissebükü Koyu’nda, arkeolojik ve doğal sit alanının ortasında. 

BBK Turizm  ve Yat İşletmeciliği yetkilisi Ahmet Çolakoğlu, sadece üst gelir grubunu hedeflediklerini, dünya çapında 1500 milyarderi çekmek için projeler hazırladıklarını söyledi. Tesiste oda kahvaltı en düşük yatak fiyatı 500 avrodan başlayacak. 17-18 bin avroya kadar artacak. Çolakoğlu “Buranın imarı 1994’te verilmiş. Ben iki yıl önce araziyi aldığımda imarlıydı.  TC ’nin bana verdiği mülkiyet hakkını sonuna kadar kullanacağım. 1.5 milyon dolar vererek projeyi çizdirdim. Ancak ben bu işletmeyi sivil toplum örgütleri ve köylülerle uzlaşarak yapmak istiyorum. Bir çekince varsa projede gerekli değişikliği yapabilirim. Ama bana buradan git başka bir yere tesis yap, diyemezsiniz” dedi.

‘Bu tesis yapıldığında gidin bakalım o koydan denize girebilir misiniz?’

Deniz Ticaret Odası Meclis Üyesi Arif Yılmaz: Beş yıl önce Çanakkale’den Antalya’ya kadar kıyı envanter çalışması yaptık. Deniz turizminde kullanılan 294 bakir koydan sadece 104 tanesinin kaldığı, gerisinin site, villa ve oteller tarafından yağmalandığı ortaya çıktı. Yatırıma karşı değiliz. Sadece yatırım yapacak ve izin verecek kurumların planlamayı çok iyi yapması önemli. Yatırıma değil yağmaya karşıyız. Çünkü kıyılarda yapılan turistik tesislerin arasında bir tane iyi örnek görmedik. Bodrumlu denizciler ve deniz turizmi temsilcileri olarak buraya yapılacak tesisin Gökova’da mavi yolculuğun başladığı en önemli koylardan birinin daha kaybedilmesi olduğu görüşünü savunuyoruz. Kissebükü’ne tesis izni veriliyorsa o zaman Kleopatra (Sedir) adasına da izin verilebilir. Köylülerin yapılmasını istediği otel iki yıl sonra hizmete girecek. Tüm köylülere söylüyorum, Anayasa’da haklarınız var, bu tesis yapıldığında toplanın gidin bakalım o koydan denize girebilecek misiniz? Sahilleri beton yığınına çevirdikleri gibi yapılan hiçbir tesisin bulunduğu koydan vatandaş denize giremiyor.

‘Betona gelen turistte para var ama esnafa bir faydası olmuyor’

Mavi Yol Girişimi Sözcüsü Filiz Dizdar: Bodrum’da yeterince beton yapı var. Betona gelecek turistte para var, ama esnaf bu paradan faydalanamıyor. Bu alan bütünü daha önce birinci derecede arkeolojik sit alanıydı. 1993’ten sonra sistemli şekilde üçüncü dereceye düşürüldü ve bir bölümü imara açıldı. Mavi yolculuğun birinci ayağı Kissebükü’dür. Milyonlarca tekne uğramıştır buraya, en güzel şekilde hizmetini almıştır, istihdam sağladığından yerel ekonomiye de katkısı olmuştur. Ve olduğu gibi bırakıp gitmiştir burayı. Ama gidin bir de otel olan yerlere bakın.”

Yarımada İzleme Komisyonu Başkanı Rüştü Tezcan:  Cennet koyun beton yığınına çevrilmemesi için 35 sivil toplum örgütü ile birlikte düzenlediğimiz eylemleri karadan ve denizden şiddetini artırarak sürdüreceğiz. Konuyu gerekirse AİHM’e götürürüz. Burada siz beş yıldızlı, yedi yıldızlı, 17 yıldızlı tesislerin yapılmasına izin verirseniz, bu koyları tamamen kaybederiz. Burada 200 milyon dolarlık tesis yatırımından bahsediliyor, ama öbür tarafta kaybedilecek 10 milyar avroluk bir yat sektörü var.
Radikal


Geri Dön