02 / 05 / 2024

Koçtaş 50 milyon dolara 6 mağaza açıp 700 kişiyi işe alacak

Koçtaş 50 milyon dolara 6 mağaza açıp 700 kişiyi işe alacak

Büyüme hedefini yüzde 25 olarak belirleyen Koçtaş Genel Müdürü Özpamukçu, “Altı mağaza daha hizmete sokacağız. Yeni mağazalarda 700 kişiyi istihdam edeceğiz ” dedi



Ev geliştirme perakendeciliğinde faaliyet gösteren Koçtaş, hızlı mağazalaşma sürecine 2011 yılında da devam etmeyi hedefliyor. Bu yıl en az 6 mağazayı daha hizmete sokmayı amaçladıklarını kaydeden Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, “Bu konudaki hazırlıklarımız devam ediyor. 2011 'de açacağımız yeni mağazalarla birlikte toplam mağaza sayımız 36 'ya çıkacak ” dedi.
Önümüzdeki yıl en önemli hedeflerinin ciroda 1 milyar liraya ulaşmak olduğunu belirten Özpamukçu, “Bu yıl yüzde 25 civarında büyüme öngörüyoruz. 2011 'de hedeflediğimiz mağaza açılışları için 50 milyon liralık yatırım yapmayı planlıyoruz. Açacağımız yeni mağazalarla birlikte yıl sonuna kadar ilave 700 kişiyi daha istihdam edeceğiz ” diye konuştu.
Ev geliştirme perakendeciliği sektöründe çok büyük bir potansiyel olduğunu kaydeden Özpamukçu, şunları söyledi: “Türkiye 'de nüfusun ve yaşam standardının hızlı yükselmesi konut talebini artırdı. Emlak ve inşaat piyasasında son yıllarda çok büyük hareketlilik yaşanıyor. Ayrıca şehirleşme oranı arttıkça, eğitim ve yaşam standardı yükseldikçe insanların yaşam alanlarını geliştirme, güzelleştirme isteklerinde de belirgin bir şekilde artış yaşanıyor. ”
Türkiye 'de 18 ilde toplam 30 mağaza ve 160 bin metrekare satış alanına sahip olduklarını vurgulayan Özpamukçu, “Koçtaş olarak 2010 yılını 800 milyon lirayı aşan bir ciro ve yüzde 20 büyüme ile kapattık. 2010 yılında yaklaşık 500 kişiye istihdam sağladık. Toplam çalışan sayımız 2 bin 600 'e ulaştı. Koçtaş mağazalarında 40 binden fazla farklı ürünü tüketicilerimizle buluşturuyoruz ” diye konuştu.

Yabancı ilgisi
Sektöre yerli oyuncuların yanı sıra çok sayıda yabancı oyuncunun da yatırıma istekli olduğunu anlatan Özpamukçu, “Burada Türkiye 'nin istikrarlı bir ekonomiye sahip olması ve ekonomimizin uzun vadeli yatırım olanaklarını cazip kılması büyük önem taşıyor. Türkiye 'deki bu pazar hızlı bir şekilde modernize oluyor ve büyüyor. Pazarın büyüklüğü 10 milyar dolara yaklaştı ” dedi.

‘40 yaşın üzerindekiler romantik tarzı seviyor '
Koçtaş olarak ev modası, tarzlar ve trendler konusunda ortakları Kingfisher ile birlikte yürüttükleri uluslararası çalışmalar olduğunu söyleyen Alp Önder Özpamukçu, şu bilgileri verdi:
“Son beş yıldır bu konuda yoğun çalışmalarımız var. Tarzlar ve trendler çalışması kapsamında dört tarz belirledik. Bunlar modern, naturel, romantik ve festival. Renklerimizi, ürün gamımızı ve görünüşlerimizi bu temalar etrafında oluşturduk. Örneğin banyo bölümümüzde dört farklı tarza uygun banyolar oluşturduk.
İnsanların evlerinin, kişiliklerini yansıttığını düşünüyoruz. Örneğin sadelikten hoşlanan müşterilerimiz daha çok modern ya da naturel tarzı tercih ediyor. Ya da özel yaşamında veya giyiminde gösterişli olmayı seven müşterilerimiz festival konseptindeki canlı, neşeli, iddialı ürünleri tercih ediyor. Koçtaş müşterisi özelinde genel tercihlere bakarsak daha çok modern ve naturel seçimlerin ön planda olduğunu görüyoruz. Tabii bu yaşa göre de değişiyor. Bizim için önemli bir kitle olan üniversite öğrencileri seçimlerinde daha çok festival konseptinde olan ürünleri tercih ediyorlar. 40 yaşın üzerindeki müşterilerimiz ise romantik dediğimiz, içinde daha klasik dokunuşlar barındıran ürünlere daha çok ilgi gösteriyor. ”

‘Müşterilerimizin yarısı kadınlar '
Tüketim eğilimlerini ortaya koymak için çeşitli araştırma yaptıklarını belirten Alp Önder Özpamukçu, araştırma sonuçlarını şöyle paylaştı:
“2010 yılında gerçekleştirdiğimiz araştırmaya göre, Koçtaş müşterisinin yüzde 50 'sini kadınlar oluşturuyor. Tüketici uygun fiyatlı ve kaliteli bir ürün almak için birkaç mağazayı ziyaret ederek nihai alım kararını veriyor. Tüketicinin eğilimleri ekonominin gidişatına göre de şekilleniyor. Kriz döneminde tüketici evinde çok büyük değişimler yapmak yerine daha çok dekorasyon amaçlı küçük değişimleri tercih ediyor. ”
Tüketiciyi ve eğilimini anlamadan büyük sayıda müşteriyi mağazaya çekmenin mümkün olmadığını anlatan Özpamukçu, “Tüketicilerimizin ihtiyaçlarını sürekli takip ediyor, sahadan gelen dönüşlere kulak veriyoruz ” dedi.
Milliyet/EYLEM TÜRK

 


Geri Dön