Konak tramvay hattının rayları döşeniyor!
Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nın kara ve deniz tarafında olmak üzere yola 4. şerit olarak projelendirilen Konak tramvayı, çim zemin üzerinde ilerleyecek. Orta refüjde, Ankara Asfaltı’ndaki gibi “yeşil yol” oluşturulacak.
Kent içi trafiğe nefes aldırmak ve ulaşımı çevreci yatırımlarla desteklemek amacıyla hazırlanan Karşıyaka-Konak tramvay projesinde yeni bir adım daha atılıyor. Bir yandan tramvay vagonları ile atölye ve destek binalarının yapımını sürdürürken, diğer yandan Karşıyaka’da ray döşeme çalışmalarına devam eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak tramvay hattı için de 14 Kasım 2015 Cumartesi günü (yarın) Mustafa Kemal Sahil Bulvarı Hava Eğitim Komutanlığı önünden ray döşeme işlemine başlıyor.
3 dakikada bir sefer
Mustafa Kemal Sahil Bulvarı üzerinde deniz ve kara tarafında olmak üzere yola 4. şerit olarak iki ayrı hat üzerinde projelendirilen Konak tramvayı, çim zemin üzerinde "yeşil kesitli" olarak uygulanacak.
F.Altay Meydanı- Konak- Halkapınar arasında 12.7 kilometre uzunluğunda ve 19 durak, 21 araçla hizmet verecek Konak Tramvayı, pik saatlerde 3’er dakika, diğer saatlerde ise 4-5 dakika aralıklarla çalışacak.
F.Altay Meydanı’ndaki pazaryeri yanından başlayacak Konak tramvayı hattı; vergi dairesinin bulunduğu Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi’ni takiben sahile çıkacak, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak “trafiğe müdahale olmadan ve 3 gidiş-3 geliş çalışan karayolu trafiğinin sürekliliğini bozmaksızın” ilave yeşil şerit olarak devam edecek. Göztepe yaya üst geçidinin altından geçecek hat, sahil boyunca devam ederek Konak’a ulaşacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, ray döşenmesi sırasında alan güvenliği için gerekli görüldüğünde, çalışma yapılan kısımlarda yolun bir şeridini “kısmi” olarak trafiğe kapatacak.
Trafikteki 3 şerit korunacak
Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’ndaki tramvay yapım çalışmaları ile koordineli olarak orta refuj kaydırılarak mevcut haliyle tuzlu zemin ve dar alanda gelişemeyen düzensiz bitkiler, yeni yol profiline uygun olarak düzenlenecek ve rehabilite edilecek. Bu bölgede, tıpkı Bornova Ankara Asfaltı’nda gerçekleştirilen uygulama gibi yeni ile ‘Yeşil Yol’ oluşturulacak.
Bu düzenleme sonrası Sahil Bulvarı 3 şerit gidiş-3 şerit geliş trafik yolu olarak hizmet vermeye devam edecek. Yeşil kesitli 4. şeritte seyredecek tramvay ile birlikte sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlanacak.
2 bin araçlık yer altı otoparkı
İzmir Büyükşehir Belediyesi kent ulaşımına yeni bir soluk kazandıracak bu büyük ulaşım yatırımının yanında, Konak tramvayına paralel olarak bir dizi projeyi de yaşama geçirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda kıyının etkin kullanımı ve erişimin kolaylaştırılması için Susuzdede ve Karataş bölgelerinde engelli ulaşımına uygun yaya platformları yapımı için proje çalışmalarına devam ediyor. Mithatpaşa Parkı’nın bulunduğu bölümde inşaatına başlanan karayolu alt geçidinin tamamlanması sonrasında, üst bölüm düzenlenerek kıyıda 42 bin metrekarelik bir yeşil alan ve meydan düzenlemesi yapılacak. Bölgede oluşabilecek otopark sıkıntısının aşılması için Göztepe bölgesinde 2 bin araç kapasiteli yeraltı otoparkı yapılması için proje çalışmaları sürüyor.
Karşıyaka’da hattın yüzde 40’ı bitti
Karşıyaka ve Konak Tramvay hatları için atölye-destek bina inşaatlarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, daha önce yapım çalışmalarına başlanan Karşıyaka hattı ray döşeme çalışmalarında yüzde 40 seviyesini aştı.
Maliyeti 390 milyon TL
Metro sistemini tamamlayıcı nitelikte hayata geçirilen 12.7 kilometre uzunluğunda 19 duraklı Konak Tramvayı ve 9.87 kilometre uzunluğundaki 15 duraklı Karşıyaka tramvayı ile bu hatlarda çalışacak toplam 38 aracın maliyeti 390 milyon lirayı buluyor. Tramvay hatlarının 2017 yılı sonunda hizmete başlaması planlanıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi