Konut iskanı nasıl alınır?
Bir yapıda oturumun başlayabilmesi için bağlı olunan belediyeden oturma izninin alınması gerekiyor. Peki oturma izni olarak bilinen konut iskanı nasıl alınır?
Konut iskanı nasıl alınır?
Konut iskanı, ruhsatlı bir binanın tasdiklenen projesine uygun olması durumunda verilen oturma iznidir. Belgenin alınmaması ya da yapının uygunsuzluğu nedeniyle verilmemesi halinde binada yasal olarak oturma izni verilmiyor. Buna rağmen iskan izni alınmayan yapıda oturanları ise ciddi yaptırımlar bekliyor. Peki konut iskanı nasıl alınır?
Konut iskanı, yapının bulunduğu bölgenin belediyesine başvurularak alınabiliyor. Söz konusu belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimleri yapıyı tasdiklenen projesine ve bölgenin imar durumuna göre inceliyor. Uygun bulunması halinde ise konut iskan belgesi veriliyor.
Konut iskanı nasıl alınır, gerekli belgeler nelerdir?
Belediyeden konut iskanının alınabilmesi için bazı evrakların temin edilmesi gerekiyor. İşte bu belgeler..
* Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,
* Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi,
* Dış Kanal Belgesi (İZSU),
* Telekom Olur Yazısı,
* Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu,
* Cephe fotoğrafları – 13 18 cm,
* Emlak /Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,
* Proje Müellifleri Raporu,
* Tapu kaydı bilgileri.
Konut iskanının alınacağı yapı asansörlü ise;
* Asansör firmasından; TSE Belgeleri,
* Garanti Belgesi,
* Mühendislerin SMM Belgeleri,
* Muayene Raporu – 4 adet
* Muayene fişi,
* Uygulama projeleri,
Sığınak Raporu,
* Yangın Tesisat Raporu.
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com