23 / 12 / 2024

Konut projelerinde fiyatlama nasıl yapılır?

Konut projelerinde fiyatlama nasıl yapılır?

Konut projelerinde fiyatlama nasıl yapılıyor ve bu durum satış başarısına nasıl etki ediyor? Cef Danışmanlık Kurucu Ortağı Evren Acar, inşaat sektöründe satış kavramını değerlendiriyor.



Hızla artan konut projeleri satış rakamları ile sıkı bir yarış içerisinde. Peki konut projelerinde fiyatlama nasıl yapılıyor ve bu durum satış başarısına nasıl etki ediyor? Cef Danışmanlık Kurucu Ortağı Evren Acar, inşaat sektöründe satış kavramını değerlendiriyor. Uptown İncek Pazarlama ve Satış Koordinatörlüğü görevini de üstlenen Acar: " Konut Projelerinde fiyatlama öncelikle ciddi bir bölge analizi ve etkin bir hedef kitle çalışması ile birlikte ele alınarak hazırlanıyor. Projenin, en etkin ve verimli kullanım analizi ve ardmdan da SWOT analizi yapıldıktan sonra güçlü ve zayıf yönleri ile rekabetçi yanlan göz önünde bulundurularak piyasa şarüarı da göz önünde tutularak fiyat çalışmaları yapılıyor." diyor. 


Satış Stratejisinin Püf Noktaları 

Cef Danışmanlık olarak fiyat çalışması her projeye özel olarak yaptıklarını belirten Acar satış başarısında ki 3 püf noktanın; 


1-Doğru bir lansman fiyatı ile satışa başlamak 

2-Satış adeüerini ve konut tipolojisini dengelemek 

3-Satın alan herkesin kazanmasını sağlamak olduğunu belirtiyor. 


"Satışlar başlasın sonrasında ihtiyaç olursa bakarız' mantığı yanlış '"Satışlar başlasın sonrasında ihtiyaç olursa bakarız' mantığı ile hareket etmeye çalışan müteahhitlerin süreç içerisinde tıkanmalar yaşayıp geri adımlar atarak mevcut ev sahiplerini üzebiliyorlar. Dolayısı ile Planlama ve geriye yönelik adım atmadan ilerleme oldukça önemli. Doğru bir planlama ile süreç çok rahat ilerler, radikal değişiklikler yapmak zorunda kalınmaz. 


Birim m2 fiyatı nedir ? 

Metrekare algısının karmakarışık olduğu günümüzde alıcıların kafasını karışürmadan doğru bir karşılaştırma yapmalarını sağlamak gerekli. Brüt m2 algısı her projede farklı biçimde alıcıların karşısına çıktığından alıcıların algılannda metrekare karmaşası oluşmuş oluyor."Konutların Birim m2 fiyatlarını hesaplamak, basit karşılaştırma için uygun bir kıyaslama yöntemidir. Alıcılar için en doğrusu peşin daire satış bedellerini net metrekareye bölmektir. Balkon ve teraslan da aynca değerlendirmek faydalı olacaktır. Kat brüt alanı ile daire brüt alanı arasında da oluşan farklılıkları değerlendirmek gerekir." diyen Evren Acar, böylelikle satın almayı düşündüğünüz konutların metrekare bazında kıyaslamasını yapabileceğinizi belirtiyor. 


"Uptowm İncek Projesinde Her Müşteri Satın Aldıkça Kazandı" 

Satış Pazarlama Danışmanlığını üstlendiği Uptown İncek Projesinden örnek veren Evren Acar: " Uptown İncek konut projesinin teslimat aşamasına geldiğimiz bugünlerde 2,5 yıl önce hazırladığımız projeksiyona sadık kalarak süreci nerede ise tamamladık. Her müşteri satın aldıkça kazandı. Daire tiplerine göre kotalı satış sistemini baştan sona uyguladığımız projemizde müşterilere farklı satın alma modelleri sunduk, müşterilerimizi dinledik ve onlara uygun modelleri oluşturduk. 


Serra KARAÇAM/Ekonomi



Haber Hürses gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Cef Danışmanlık kurucu ortağı ve Uptown incek Pazarlama ve Satış Koordinatörü Evren Acar, konut projelerinde fiyatlamanın satışlarda önemli bir etken olduğunu söyledi. Cef Danışmanlık kurucu ortağı ve Uptown İncek Pazarlama ve Satış Koordinatörü Evren Acar, konut projelerinde fiyatlamanın nasıl yapıldığına ilişkin, "Projenin en etkin ve verimli kullanım analizi ve ardından da Swot analizi yapıldıktan sonra güçlü ve zayıf yönleri ile rekabetçi yanlan göz önünde bulundurularak, piyasa şartları da göz önünde tutularak fiyat çalışmaları yapılıyor" dedi.  Hızla artan konut projeleri, satış rakamları ile sıkı bir yanş içerisinde. Cef Danışmanlık kurucu ortağı Evren Acar, konut projelerinde fiyatlamanın nasıl yapıldığı ve bu durumun satış baş ansına nasıl etki edeceğiyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Uptown İncek Pazarlama ve Satış Koordinatörlüğü görevim de üstlenen Acar, "Konut projelerinde fiyatlama öncelikle ciddi bir bölge analizi ve etkin bir hedef kitle çalışması ile birlikte ele alınarak hazırlanıyor.Projenin en etkin ve verimli kullanım analizi ve ardından da Swot analizi yapıldıktan soma güçlü ve zayıf yönleri ile rekabetçi yanlan göz önünde bulundurularak, piyasa şartlan da göz önünde tutularak fiyat çalışmalan yapılıyor" ifadelerini kullandı. Satış stratejisinin püf noktalan Cef Danışmanlık olarak fiyat çalışmasını her projeye özel olarak yaptıklarını belirten Acar, saüş başansmdaki üç püf noktayı doğru bir lansman fiyatı ile satışa başlamak, satış adederini ve konut tipolojisini dengelemek, satın alan herkesin kazanmasını sağlamak diye sıraladı. Acar, şunları kaydetti:"Satışlar başlasın sonrasında ihtiyaç olursa bakanz mantığı ile hareket etmeye çalışan müteahhitler, süreç içerisinde tıkanmalar yaşayıp geri adımlar atarak mevcut ev sahiplerini üzebiliyorlar. Dolayısı ile planlama ve geriye yönelik adım atmadan ilerleme oldukça önemli. Doğru bir planlama ile süreç çok rahat ilerler, radikal değişiklikler yapmak zorunda kalınmaz. 

"Metrekare algısının karmakanşık olduğu günümüzde alıcıların kafasını kanştırmadan doğru bir karşılaştırma yapmalanm sağlamanın önemine değinen Acar, "Brüt metrekare algısı her projede farklı biçimde alıcıların karşısma çıktığından alıcıların algılarında metrekare karmaşası oluşmuş oluyor. Konutların birim metrekare fiyatlarını hesaplamak, basit karşılaştırma için uygun bir kıyaslama yöntemidir. Alıcılar için en doğrusu peşin daire satış bedellerini net metrekareye bölmektir. Balkon ve teraslan da aynca değerlendirmek faydalı olacaktır. 

Kat brüt alanı ile daire brüt alanı arasında da oluşan farklılıkları değerlendirmek gerekir" şeklinde konuştu.Evren Acar, böylelikle satın almayı düşünülen konutlarda metrekare bazında kıyaslamasının yapılabileceğini kaydetti. 

'Uptown İncekte her müşteri satın aldıkça kazandı' Satış pazarlama danışmanlığını üstlendiği Uptown İncek projesinden örnek veren Acar, "Uptown İncek konut projesinin teslimat aşamasına geldiğimiz bugünlerde 2,5 yıl önce hazırladığımız projeksiyona sadık kalarak süreci nerede ise tamamladık. Her müşteri satın aldıkça kazandı. Daire tiplerine göre kotalı satış sistemini baştan sona uyguladığımız projemizde müşterilere farklı satın alma modelleri sunduk, müşterilerimizi dinledik ve onlara uygun modelleri oluşturduk. Dolayısı ile müşteriyi dinleyen ve anlayan bir yaklaşım ile hedefleri yakalamış olduk" dedi. 



Hürses


Geri Dön