24 / 11 / 2024

Konut tapusu için gerekenler!

Konut tapusu için gerekenler!

Konut tapusu alma işlemleri alıcı ve satıcı tarafından tapu dairesinde yapılıyor. Tapu müracaatı gerekli belgeler ile birlikte yapılıyor. Peki, konut tapusu için gerekenler nelerdir? Tapu dairesine hangi belgeler götürülür?




Konut tapusu için gerekenler!

Konut tapusu alma işlemleri alıcı ve satıcı tarafından tapu dairesinde yapılıyor. Alım satım işlemleri, konutların bulunduğu ilçenin tapu müdürlüğünde, taşınmaz başka bir şehirdeyse size en yakın tapu müdürlüğünde bu işlem yapılabiliyor.

 

Öncelikle tapudan randevu alınıyor. Randevu alındıktan sonra gerekli belgelerin temin edilmesi halinde müracaat yapılabiliyor.

 

Tapu müdürlüklerinde yapacağınız işlemleri için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak veya http://randevu.tkgm.gov.tr adresinden online başvuru yaparak randevu alabilir, size gönderilecek kısa mesaj doğrultusunda işleminizi belirlenen gün ve saatte yapabilirsiniz.

 

Belgeler teslim edildikten sonra herhangi bir eksiklik olmaması halinde tapu harcının da ödenmesi isteniyor. Tapu harcı satış bedeli üzerinden binde 20 oranında hesaplanıyor. Bu bedel, alıcı ve satıcıdan ayrı ayrı tahsil ediliyor.

 

Satışa konu olan gayrimenkul değerinin 300 bin lira olduğunu düşünelim. Bu durumda alıcı 6 bin lira, satıcı 6 bin lira olmak üzere toplamda 12 bin lira ödeme yapılıyor. Ayrıca 2017 yılı için 90,50 TL olarak belirlenen döner sermaye bedelinin ödenmesi de şart.

 

Tapu harçları, işlemin yapıldığı yerin vergi dairesine ödeniyor. Maliye Bakanlığınca yetki verilmesi halinde ilgili kuruluşlar (bankalar gibi) tarafından da tahsil olunabilir. 

 

Ayrıca tapu müdürlüklerinde e-tahsilat uygulamasına geçilmiştir. Bu uygulama ile tapu harçlarının farklı şehirdeki şubelerde dâhil olmak üzere banka şubeleri, ATM’ler ve Görüntülü İşlem Merkezlerinden tahakkuk, tahsil ve kontrolü elektronik ortamda gerçekleştirilmektedir.

 

Anlaşmalı bankalar:
- ALBARAKA TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.
- TÜRKİYE FİNANS KATILIM B ANKASI A.Ş.
- ASYA KATILIM BANKASI A.Ş.
- OYAK BANK T.A.Ş.
- ŞEKERBANK A.Ş.
- T.C. ZİRAAT BANKASI
- T.GARANTİ BANKASI A.Ş.
- T.HALK BANKASI T.A.Ş.
- T.İŞBANKASI A.Ş.
- TURKISH BANK
- YAPI VE KREDİ BANKASI

Konut tapusu alırken tüzel kişiler ve gerçek kişilerden farklı belgeler isteniyor. Peki, konut tapusu için gerekenler nelerdir?

 

Konut tapusu için gerekenler..

1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- Tapu aslı veya fotokopisi

- 1 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)

 

2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- 2 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- T.C. Kimlik Numarası

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)

 

3. Şahıslarda tapuda satış için gerekli evraklar..

- Tapu Aslı veya Fotokopisi

- Fotoğraflı Nüfus Cüzdanı, Pasaport, Avukat Kimliği

- 4203/5211 Sayılı Yasalara tabii gerçek kişiler için Türk Vatandaşlığından çıkma belgesi(pembe kart/mavi kart) ile uyruğuna geçtiği ülke resmi makamlarınca verilmiş kimlik belgesi zorunludur. Bu belgelerin dışında ki ehliyet, memur, sigorta v.s. kimlikleri geçerli sayılmaz.

- Ayrıca belgesinde bulunmasa dahi tüm tapu işlemlerinde gerçek kişilerin TC Kimlik numaralarının, Tüzel kişilerde vergi kimlik numarasının ibrazı zorunludur.

- İşlem yasal temsilci aracılığıyla yapılacaksa alıcı veya satıcının vekilinin Düzenleme şeklinde hazırlanmış vekaleti, vasi ise vasi kararı istenir

- Son 6 ay içerisinde çekilmiş 6X4 cm ebadında orijinal fotoğraf olmalıdır.Renkli fotokopiler kabul edilmez. Satıcıdan 1 adet, alıcıdan 2 adet,

 

4. Tüzel kişilerde tapuda satış için gerekli evraklar..

- Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabi şirketlerin Ticaret Sicil Memurluğunca düzenlenmiş, taşınmaz mala ilişkin satışlarda yetkinin ve yetkililerin kimlik bilgilerinin açıkça yer aldığı yetki belgesi, ilgili sanayi ve ticaret odası müdürlüğünden tasdikli olarak alınır. işlemin yapıldığı yıla ait olmalıdır.

- Şirket vergi levhası aslı ve örneği, son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği,

- Şirket yetkilisinin imza sirküleri,

- Şirket adına satışta bulunacak vekil ise düzenleme şeklinde yapılmış vekaletin aslı,

- Söz konusu gayrimenkul’ün ilgili belediyeden alınmış harca tabi rayiç değer ve vergi borcu yoktur yazısı.

 

 

Tapu harcı EFT ile ödenir mi?

 

 

 

Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com

 

 

 


Geri Dön