İmar

Konutta paranın gücü

2008 yılı konut sektörü açısından nakit parası olanların yılı olacak gibi gözüküyor.

Alıcılar açısından çok önemli bir yıl olacak 2008.Birçoğumuzun hatırlayacağı gibi 2005 yılının ortalarında kredi faizlerinin düşmesi ile patlayan konut satışları faizlerin % 1 seviyesine gerilemesi ile beraber 2006 yılı başında tepe noktasına ulaşmış ve satışlarda yaşanan hız birçok işadamını yeni konut projeleri üretme konusunda motive etmiş, sektör içinden ve sektör dışından işi inşaat olan ya da olmayan birçok yatırımcı konut üretimine soyunmuştur. Bu dönem içinde ise 2000'li yılların başlarında mali piyasalarda oluşan kriz süreci 2005 yılına kadar birçok potansiyel konut alıcısını bekleme aşamasına getirmiş ve biriken talepte son 3 yılda arzla buluşmuştur. Bu satış hızının aynı şekilde devam edeceğini düşünen ve plansız şekilde üretim yapanlar ise son dönemde yaşanan satış problemi ile ellerindeki konut stokunu eritebilme yolları aramaya başlamıştır. Bunların içinde kaynak problemi yaşamayan ve satış sürecini zamana yayarak planlamış olanlarda önemli sayılacak bir problem yaşanmamasına rağmen gerekli kaynağı satışa bağlayanlar ise önümüzdeki süreçte farkı satış yöntemleri arayışına mecbur kalacaklardır.


Burada önemli olan tercihleri iyi belirlemektir. Pazarlığın çok yaşanacağı bu süreçte konut fiyatlarını oldukça aşağı çekerek alacağınız konutların bitirilememe problemini çok iyi analiz etmeli, alımlarınızı sadece konutun fiyatına bağlı olarak yapmamalısınız. Aksi takdirde elinizdeki kaynağı bitmeyecek projelere aktarmış olursunuz. Bu nedenle artık nakit gücü olanlar oldukça avantajlı alımlar yapabilirler. Fakat üretici firmanın sektördeki geçmişine, referanslarına, projenin ilerleme hızına, satış oranına bakarak hem yatırım hem de kullanım amaçlı avantajlı alımların yapılabileceği bir süreci yaşayacağız. Ve bu süreç birçok sektörde olduğu gibi konut sektörünün gerçek aktörlerini ortaya çıkaracak figüranlar ise sektörün dışına itilmeye mecbur kalacaktır. Üretim kalitesi ve satış avantajları ise tamamen alıcı lehine gelişecek ve gerçek anlamda müşteri memnuniyeti kavramına inananların sayısı artacaktır.    

Ediz Giray
A + Proje Yönetimi
egiray@apluspy.com