21 / 12 / 2024

Kredi hayat sigortasını bankadan almak zorunda değilsiniz!

Kredi hayat sigortasını bankadan almak zorunda değilsiniz!

Kredi hayat sigortalarıyla ilgili bugüne kadar tüm bildiklerinizi unutun! Bu konuda doğru yönlendirildiğinize emin misiniz? 



Konut sektörüne finans kuruluşları tarafından sağlanan kredinin riskini koruma altına alan Kredi Hayat Sigortaları hakkında bildiklerimiz çok sınırlı. Birçok tüketici tarafından kredi evrakları ile birlikte imza altına alınan bu sigorta çeşidi gerçekte tüketiciyi koruması anlamında çok önemli bir ürün olmasına rağmen sürecin çoğunlukla şeffaf olmaması nedeni ile doğru şekilde anlaşılamıyor. 

 

Kredi Hayat Sigortaları, Can sigortalarının tüketicilerin kredilerine yönelik geliştirilmiş bir çeşidi. Ana olarak yaşam kaybı nedeni ile kredinin geri ödeyememe durumunu sigortalıyorsunuz. Özellikle vefat nedeni ile gelir kaybına uğrayan ailenin krediyi ödemesi için can simidi olan bu ürün birçok ailenin geleceğini kurtarıyor. 
Tüketiciler Kredi alma aşamasında oluşan maliyetlerin çoğunlukla farkında değiller. Verdikleri Kredi ile birlikte hayat sigortası satan finans kuruluşları ise tüketicileri yüksek komisyon aldıkları ürünlere yönlendiriyorlar. 

 

Tüketici olarak haklarınızı savunun


Kredi hayat sigortasını bankadan almak zorunda değilsiniz; mevzuata göre tüketicinin sigorta şirketini seçme hakkı sınırlandırılamamaktadır. Sigorta sözleşmesine veya kredi sözleşmesine sigortanın belirli bir sigorta şirketine yaptırılmasına ilişkin konan her türlü şart ise hukuki değildir. 

 

Kredi veren finans kuruluşu, kredi kullananın başka bir sigorta şirketi veya sigorta aracısı yoluyla yaptırdığı, talep edilen teminat ile süre şartlarını sağlayan ve dain-i mürtehini kredi kuruluşu olan sigorta poliçesini kabul etmek zorundadır.


Tüm bu haklarının yeni farkına varan tüketiciler ne yapacak? 

 

Tüketiciler bankadan aldıkları kredi hayat poliçelerini 30 gün içinde bedelsiz iptal edebilme hakkına sahip; bunun için bankaya hitaben yazılmış imzalı bir iptal dilekçesinin banka şubesine iletilmesi yeterli. Bu şekilde kredi borcunuzu güvence altına almak üzere sizin kesenize uygun bir alternatif ile ilerleyebilirsiniz. 


Banka zorlayıcı davranırsa müşteri hangi mercilere başvurabilir?

 

İptal dilekçesi aşamasında müşterilerin zaman zaman bankaların zorlayıcı tavırlarına maruz kaldığı durumlar yaşanabiliyor.  Mevzuata  aykırı bu durum karşısında müşterinin başvuracağı iki yer var: Hazine Müsteşarlığı ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Bankayla ilgili şikâyette bulunacağınız bu iki kurum da gerekenin yapılması için tüm denetlemeleri ve incelemeleri yaparak müşteriyi mağdur olmaktan kurtarmaktadır. Bu tür başvuruların ardından bankalar genelde hukuka uygun bir şekilde gerekli adımları atmakta,  müşteriyi geri kazanmaya ve memnun etmeye çalışmaktadırlar. 

 

Nasıl Başvurabilirim? 


BDDK için https://ebulten.bddk.org.tr/esikayet/ adresine gidip 'Şikâyette bulunmak istiyorum' seçeneğine tıklıyorsunuz ve gerekli süreçte ilerliyorsunuz. Hazine için de, https://www.turkiye.gov.tr/hm-sigortacilik-sikayet-basvuru-ve-takip adresinden şikâyette bulunabilirsiniz. Mağdur olmamak ve paranızı doğru kullanmak istiyorsanız yukarıda yazılanları yapmanız yeterli. 

 

Web: Aegondirekt.

 

 


Geri Dön