23 / 12 / 2024

Kuzey Marmara Otoyolu'nda son durum ne?

Kuzey Marmara Otoyolu'nda son durum ne?

Anadolu'dan Trakya'ya geçecek araçları, İstanbul trafiğine girmekten kurtaracak olan 115 km'lik Kuzey Marmara Otoyolu'nun yarıdan fazlası bitti. 7 binden fazla işçi, Boğaz köprülerindeki trafiği de rahatlatacak olan proje için aralıksız çalışıyor.



Anadolu'dan Trakya'ya geçecek araçları, İstanbul trafiğine girmekten kurtaracak olan 115 km'lik Kuzey Marmara Otoyolu'nun yarıdan fazlası bitti. 7 binden fazla işçi, Boğaz köprülerindeki trafiği de rahatlatacak olan proje için aralıksız çalışıyor.


Türkiye'nin son dönemde gerçekleştirdiği en büyük projelerden biri olan Kuzey Marmara Otoyolu'nun 115 kilometrelik kısmı olan Odayeri-Paşaköy arasında çalışmalar devam ediyor. Şu ana kadar yüzde 51'i tamamlanan otoyol, Anadolu'dan Trakya'ya giden araçların İstanbul trafiğine hiç takılmadan geçişine imkan sağlayacak. Bu sayede şehir içi ve Boğaz köprülerindeki trafik azalacak. İstanbul'un üçüncü köprüsü ile birlikte inşaatı süren ve IC İçtaş - Astaldi JV ortaklığı tarafından yapılan Kuzey Marmara Otoyolu'nda çalışmalar hızla sürüyor. Proje genelinde hem 3. köprü hem de otoyol kısımları olmak üzere 7 binden fazla işçi çalışıyor. 115 kilometrelik otoyolun yüzde 51'i tamamlandı. Üçüncü köprünün ise yüzde 59'u tamamlandı. 


6 VİYADÜK TAMAMLANDI 

Odayeri-Paşaköy arasındaki 115 kilometrelik otoyolda viyadükler önemli bir yer tutuyor. Otoyolun yaklaşık 12 kilometrelik kısmı viyadük üzerinden geçilecek. Proje kapsamında yapılan 64 viyadükte çalışmalar eş zamanlı olarak sürüyor. Bunlardan 6'sının yapımı tamamlandı. Asya Yakası girişinde bulunan 240 metre uzunluğundaki Viyadük 33, yaklaşık 18 ayda tamamlandı. Viyadük 33, 3. köprü'den gelen araç trafiğini Reşadiye-AlemdağÇekmeköy istikametinden geçerek, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne gidiş için TEM'e bağlayacak. Projenin Mahmutbey-Odayeri bölümü yakınlarındaki 300 metrelik Viyadük 7'de de çalışmalar tamamlandı. Viyadük 7'de, yaklaşık 34.000 metreküp beton dökülerek 5200 ton demir kullanıldı. Projenin 12. kilometresindeki 6 numaralı viyadüğün uzunluğu ise tamamlandığında 445 metre olacak. Bu viyadük, 82 metrelik yüksekliğiyle projenin en yüksek ayaklı viyadüğü olacak. Otoyol güzergahında asfalt çalışmaları da sürüyor. Projenin Asya yakasındaki bölümde de ilk asfalt döküldü. İlk asfaltlama çalışmaları, Asya yakasında Çamlık-Reşadiye Bağlantı yolunda, Avrupa yakasında ise Odayeri mevkisinde yapıldı. Odayeri-Paşaköy arasındaki 115 kilometrelik bölümün yıl sonuna yetiştirilmesi hedefleniyor. Karayolları Genel Müdürlüğü, otoyolun diğer iki etabı için de ihale hazırlıklarını tamamladı. Kınalı- Odayeri arasındaki 149 kilometrelik kısmın ihalesi 7 Temmuz'da, Akyazı-Kurtköy arasındaki 187 kilometrelik kesimin ihalesini ise 30 Haziran'da yapılacak. Bu etapların da yapılmasıyla Kuzey Marmara Otoyolu Adapazarı'ndan başlayarak Kocaeli ve İstanbul'dan geçerek Tekirdağ'a bağlanacak. 


DÜNYANIN 3'ÜNCÜ BÜYÜK TÜNELİ 

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Projesi'ndeki 2 tünelden biri olan Riva Tüneli'nde de kazı işlemleri tamamlandı. Kesit olarak Avrupa'nın en büyük tünellerden biri olan Riva Tüneli'nde, beton dökümüne başlandı. Riva Tüneli kesit alanı olarak Avrupa'nın en geniş kazı alanına sahip tüneli, dünyanın ise en büyük 3 tünelinden biri... Tünelin kazı alanı 236 metrekare genişliğinde, uzunluğu da giriş ve çıkış bölümlerindeki portal yapıları hariç kuzey tüp 626 metre, güney tüp ise 562 metre olacak. Riva tünelinde sol ve sağ tüpte kazı tamamlandı. Beton kaplamanın sol tüpte yüzde 100'ü, sağ tüpte ise yüzde 47'si bitti. Çamlık tünelinde ise 6 aşamalı kazı devam ediyor. 


İSTANBUL'UN YÜKÜ AZALACAK

 Odayeri - İkitelli ve Paşaköy - Çamlık bağlantı yolları, hem otoyolun İstanbul'un şehir içi ile bağlantılarını sağlayacak hem de TEM Otoyolu'ndaki yoğun trafiği rahatlatacak. 

 Araçlar hem kesintisiz bir şekilde transit geçiş yapabilecek hem de İstanbul'un şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafiği azalmış olacak. Böylece, önemli ölçüde yakıt tasarrufu da sağlanacak. 

 Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının ortadan kalkmasıyla, ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyeti düşecek. 


Sabah / Hasan Ay- Mesut Altun 


Geri Dön