Genel

Lodos yüzünden kullanılamayan Atatürk Havalimanı'na çözüm 3. havalimanı!

İklim değişikliğine bağlı olarak farklılaşan rüzgâr aktiviteleri Atatürk Havalimanı'nda yolcu ve uçak trafiğini olumsuz etkiliyor

 

Hafta başından beri etkisi hiç azalmayan Güney Lodosu yüzünden uçaklar gecikmeli olarak kalkıyor. Lodos sebebiyle tek pistin kullanılabildiği Atatürk Havalimanı'nda kalkış için pist başına hareket eden uçaklar uzun kuyruklar oluşturuyor. Çünkü lodos estiğinde uçaklar aynı anda iniş-kalkış yapamıyor. Bir uçak kalkış yapmadan bir uçağın inişine izin verilmiyor. Veya tam tersi; bir uçak iniş yapmadan diğer uçağın kalkışı mümkün olmuyor. Kalkış için pist başına gitmek için bekleyen uçak sayısı bazen yirmiyi bile geçiyor. Havada tur atan uçaklardan bazıları yakıt kritiğine giriyor havadaki yolcular uçakta, yerdeki yolcular terminalde beklemekten perişan oluyor.   TEK ÇÖZÜM 3. HAVALİMANI Sıkıntının baş aktörü lodos gibi gözükse de aslında havalimanına geçmiş dönemlerde yapılan yanlış yatırımların rolü de büyük. 1996'da Sefaköy istikametindeki pistin yakınına yapılan paralel pist 50 milyon doları yemesine rağmen bugün hâlâ bir işe yaramıyor. Çünkü bu pistin sonu ile Ataköy-Florya istikametindeki pist neredeyse kesişiyor. Hâl böyle olunca lodos estiğinde iki pistin aynı anda kullanılması uçakların çarpışmasına yol açacak derecede tehlike arz ediyor. Son günlerde yaşanan dördüncü pist polemiğinin bu gerçeklik karşısında hiçbir anlamı olmadığı da net şekilde ortaya çıkıyor. Başta Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) olmak üzere bütün havacılık otoriteleri İstanbul için artık tek çözümün üçüncü havalimanı yapılmasından geçtiği görüşünde birleşiyor.     İKİNCİ PİST KULLANILAMIYOR İstanbul Atatürk Havalimanı'nda hafta başından beri etkisini sürdüren Güney Lodosu, pist başı yapmak için bekleyen uçakları kuyruğa diziyor. Ancak sıkıntının gerçek sebebi ise ne lodos ne de fırtınalar; pist yapımında yaşanan hatalar zinciri TÜRKİYE