Makine ihracatı yüzde 10 arttı, 21 milyar doları buldu
Türkiye'nin makine ihracatı bu senenin 9 ayında 2022'nin aynı dönemine oranla yüzde 10,1 artarak 21 milyar dolara yükseldi. İşte haberin ayrıntıları...
Makine İhracatçıları Birliği'nin (MAİB) yaptığı açıklamaya göre, makine imalat sanayisinin ihracatı, bu senenin ocak-eylül döneminde serbest bölgeler dahil edildiğinde 21 milyar dolara yükseldi. Miktar oranında ihracatı yüzde 6,6 azalan sektör, kilogram başına ihracat ortalamasında yüzde yirmiye yaklaşan artışın da nedeni ile gelirlerini yükseltti. En fazla ihracat Almanya, Rusya ve ABD'ye yapıldı.
MAİB Başkanı Kutlu Karavelioğlu, dünya ekonomisinde ve sektörün ana ihracat pazarlarında yavaşlama gidderek sürerken, son çeyreğe 20 milyar dolar eşiğini geçerek girmeyi başardıkları ve bunu da büyük ölçüde makinelerin teknoloji sınıflarındaki yükselmenin de etkisi ile yaptıklarını için memnun olduklarını kaydetti.
dunya.com'da yer alan habere göre; Türkiye'nin, iki savaşın tam ortasında kalması ve inanılması güç bir sınav verdiğini belirten Karavelioğlu, şunları söyledi; "Gelişmiş ülke merkez bankalarının ne karar vereceğini ve bunların iktisadi aktivitelerle yatırımlara ne gibi etkileri olacağını öngörmeye çalışırken yakın coğrafyamızda maalesef yeni bir savaş var. Ayrıca, yükselen faizlerin mevcut talebi de yavaşlattığı, bunun da makine ve teçhizat yatırımlarını küçülterek küresel durgunluğa yol açtığı bir ortamda Orta Doğu'daki belirsizliğin nasıl etkileri olacağını kestirmek çok zor. Bu durumda normal akışı içinde yatırımlarda yeniden yükselişin başlamasının 2024'ün ikinci yarısında gerçekleşmesini bekliyoruz. Bu durum için bir sabrımız mevcut, ama elbette komşularımızda barış ortamının da olması bizim öncelikli dileğimizdir." diye konuştu.
DURGUNLUĞU DEĞERLENDİRMELİYİZ
MAİB Başkanı Kutlu Karavelioğlu, ilk üç çeyrekte dünya ekonomisindeki zorlukların ana kaynağının yüksek faiz oranları, pahalı enerji, enflasyon ve sanayide azalan siparişler olduğunu kaydederek, şu bilgileri söyledi: "Rusya-Ukrayna savaşı sebebi ile yapılan ambargo ve ticaretin azaltılması durumunda yanında ABD, Çin ve AB arasındaki hegemonya mücadelesi gibi dünyadaki tüm olumsuz nedenlerden sakınmayı başarı ile elde ettik. Şu an önemli bir sıkıntımız, en büyük ihracat pazarımız olan Almanya'daki durağan göstergeler. Bu geçiş sürecini, sürdürülebilirlik konusunda yeni şartlar getiren gelecek döneme adaptasyonumuz için ek süre olarak değerlendirmeliyiz." diye konuştu.