22 / 11 / 2024
fuzul

Marmaray'da deniz ve kara tünelleri birleşti

Marmaray'da deniz ve kara tünelleri birleşti

Avrupa ile Asya'yı denizaltından tren yoluyla birleştirecek Marmaray Projesi'nde, Üsküdar'daki kara ve deniz tünelleri, yerin 36 metre altında birleşti




Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kızkulesi'nin yanındaki şantiyede düzenlenen törende, denizdeki batırma tüp tünel ile karadaki Yavuz Tüneli'nin arasındaki perdeyi kaldırdı. Yıldırım, proje tamamlandığında "Üsküdar'a gider iken aldı da bir yağmur" şarkısının tarih olacağını belirterek, "Yağmura yakalanmadan Üsküdar'a geçiş sağlanmış olacak" dedi. Yavuz Tüneli'nin yanındaki ikizi Atatürk Tüneli'nin üç ay sonra denizdeki tünelle birleşeceğini belirten Yıldırım, "Toplam 13.6 kilometrelik kara ve denizaltı tünellerinin yüzde 50'si tamamlandı. 2011'in ilk aylarında Üsküdar'dan girip Yenikapı'dan çıkılabilecek. 29 Ekim 2013'te bu projeyi hizmete açacağız. Bu, tarihi İpek Yolu projesi" diye konuştu. Tünellerin tamamlanmasının ardından Söğütlüçeşme-Gebze ile Kazlıçeşme-Halkalı arasındaki yüzeysel raylı sistem çalışması bitirilecek. 440 vagon setinin 100'ü Güney Kore'de, 340'ı da Türkiye'de kurulan hızlı tren fabrikasında yapılacak.
Uğur Can / Hürriyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Marmaray'ın tünelleri birleşti
Avrupa ile Asya'yı denizaltından tren yoluyla birleştirecek olan  Marmaray  Projesi'nde, Üsküdar'daki kara ve deniz tünelleri yerin 36 metre altında birleşti.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kız Kulesi'nin yanındaki şantiyede tünellerin birleştirilmesi törenine katıldı. Denizdeki batırma tüp tüneli ile karadaki Yavuz Tüneli'nin arasındaki perdeyi kaldıran Ulaştırma Bakanı Yıldırım, proje tamamlandığında artık 'Üsküdar'a gider iken aldı da bir yağmur' şarkısının da tarih olacağını belirtti. Yıldırım, "Yağmura yakalanmadan Üsküdar'a geçiş sağlanmış olacak" dedi.

Bakan Yıldırım, Yavuz Tüneli'nin yanındaki ikizi olan Atatürk Tüneli'nin de Üsküdar İstasyonu'ndan yapımına başlandığını ve 3 ay içinde onun da denizdeki batırma tüneliyle birleşeceğini belirterek, "Toplam 13.6 kilometre olan kara ve denizaltı tünellerinin yüzde 50'si tamamlandı. 2011 yılının ilk aylarında Üsküdar'dan girip Yenikapı'dan çıkabilecek hale geleceğiz. Böylece Marmaray'ın büyük oranda zor olan kısmı da tamamlanmış olacak" dedi. Yıldırım, "29 Ekim 2013'te bu projeyi istanbulluların ve dünyanın hizmetine açacağız. Çünkü Uzakdoğu'yu, Batı Avrupa'ya birleştiren bir proje. Tarihi İpek Yolu projesi. Duble yollar bitti. Duble demir yolları dönemi başlıyor. Bu da ilk örneklerinden bir tanesi" dedi.

Projenin yüzde 60'ının tamamlandığını belirten Yıldırım, tünellerin tamamlanmasının ardından Söğütlüçeşme-Gebze ile Kazlıçeşme-Halkalı arasındaki yüzeysel raylı sistem çalışmasının da yapılacağını söyledi. Yıldırım, Marmaray hattında çalışacak hızlı tren araçlarının da yapımına başlandığını anlatarak, "440 vagon setinin 100'ü Güney Kore'de, 340'ı da Türkiye'de kurulan hızlı tren fabrikasında yapılacak. Vagonların model ve renk seçimi de İstanbulluların beğenisi doğrultusunda yapıldı" diye konuştu.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve beraberindekiler, denizdeki batırma tüp tünelinden karadaki Yavuz Tüneli'ne geçerek, yapımı süren 800 metre uzaklıktaki Üsküdar İstasyonu'na yürüdü.
Uğur Can / Radikal


Geri Dön