Marmaray’ın 2. etabı maliyet artışı sebebiyle durdu!
İstanbul Sirkeci - Halkalı, Gebze - Haydarpaşa banliyö hatlarının iyileştirilmesini ve Marmaray ’ a bağlanmasını öngören projede çalışmalar, maliyet artışı gerekçesiyle durma noktasına geldi. İhaleyi İspanyol OHL firması almıştı...
İstanbul Sirkeci-Halkalı, Gebze-Haydarpaşa banliyö hatlarının iyileştirilmesini ve Marmaray’a bağlanmasını öngören projede çalışmalar, maliyet artışı gerekçesiyle durma noktasına geldi. Daha önce aynı gerekçeyle yüklenici firmanın projeden çekilmesinin ardından, ihaleyi İspanyol OHL firması almıştı.
İspanyol OHL firması, Sirkeci-Halkalı, Gebze-Haydarpaşa banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinde maliyet artışını gerekçe göstererek işi durdurma noktasına getirdi. Ulaştırma Bakanlığı ise yaptığı resmi yazılı açıklamada projenin askıya alınmasının söz konusu olmadığını ve Haziran 2015 tarihinde bitirileceğini söyledi. Söz konusu hattın iyileştirme ihalesini ilk olarak aralarında Doğuş İnşaat’ın da bulunduğu AMD Rail konsorsiyumu kazanmış ancak aynı gerekçeyle sözleşmeyi feshederek, uluslararası tahkime başvurmuştu. Yeniden yapılan ihalede İspanyol OHL firması 1 milyar 42 milyon Euro’luk teklifiyle birinci olmuştu. Böylece ilk ihaleye göre fiyat 179 milyon Euro yükselmişti.
Hürriyet Gazetesi’nin internet sayfasında yer lana habere göre Ulaştırma Bakanlığı, bugün basında çıkan haberler üzerine Gebze-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi işiyle ilgili açıklama yaptı. Projenin askıya alınmasının söz konusu olmadığı belirtilerek, Ohl- Dimetronic firmalarının yükleniciliğinde devam ettiği vurgulandı. Projenin 26 Ekim 2011 tarihinde imzalandığı ve Haziran 2015’te biteceği açıklandı. Konu hakkında Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri de Hürriyet Gazetesi’ne, “Evet işler durma noktasına geldi ama yakında yeniden çalışmaya başlayacaklar. İşler yeniden hızlanacak.” açıklaması yaptı. İlk ihaleyi AMD konsorsiyumunun kazandığını ancak fiyatın düşük olduğu gerekçesiyle tahkime başvurduklarını anımsatan yetkililer, ikinci kez yapılan ihaleyi de İspanyol OHL firmasının kazandığını anlattılar. Ancak bu firmanın da maliyet artışını gerekçe göstererek işi yavaşlattığını belirten yetkililer, işlerin durmayacağını, tahminen yakın zamanda yeniden başlayacağını dile getirerek görüşmelerin devam ettiğini bildirdi. Hürriyet’e konuşan üst düzey bakanlık bürokratı OHL firmasının isteği doğrultusunda ilave bir ödenek olmayacağı ve ihale hangi fiyattan sonuçlandıysa aynı fiyatın geçerli olacağını sözlerine ekledi.
Bakanlığın 2015 yılı sonunda bitmesini öngördüğü proje tamamlandığında, banliyö hatları ile metro hatları Marmaray’a entegre edilmiş olacak. Gebze-Halkalı arasında kesintisiz işletmeciliğe geçilerek seyahat süresi 105 dakikaya inecek. 48 ayda tamamlanması öngörülen Marmaray 2. etapta, Asya yakasında 43,4 kilometre, Avrupa yakasında 19,6 kilometre mevcut banliyö hatları iyileştirilip, üçüncü hattın ilavesiyle yüzeysel metroya dönüştürülecekti.
Zaman