McDonald 's restoran tasarımında da fark yarattı
Bu yıl Türkiye 'de 25. yılını kutlayan McDonald 's, yenilenen restoranlarıyla da dikkat çekiyor. Modern, şık, sade tasarımlı McDonald 's restoranlarında tüm yaş gruplarındaki müşteriler artık daha rahat vakit geçirebiliyor
McDonald 's restoranlarında yapılan yenileme çalışmaları artık farklı konseptlerde uygulanıyor. Değişik müşteri profiline hitap eden restoranlarda farklı konseptler uygulayan McDonald 's, restoranlarını ziyaret eden müşterilerinin kendilerini daha iyi hissedecekleri ortamlar yaratıyor.
Hızlı servis restoranlarının müşterilerinin bir an önce ürünleri alıp gitmesini teşvik ettiği varsayımının yanlış olduğunu ifade eden McDonald 's 'ın yenileme çalışmalarından da sorumlu Yapı İşleri Müdürü Yüksek Mimar İpek Ertin Yeni konseptlerimizi restoranlarımızın bulunduğu yerlere ve müşteri profilimize uygun olarak çeşitli konseptlerde uyguluyoruz. Örneğin; daha çok ailelerin çocukları ile ziyaret ettikleri restoranlarımızın tasarımlarında özellikle hanımların ve çocukların hoşça vakit geçirebilecekleri sıcak oturma ya da oyun alanları yaratıyoruz. İş çevresine yakın restoranlarımızda daha çağdaş tasarımlar uyguluyoruz. Yoğun ve hızlı yaya ve araç trafiği olan ve çoklukla gençlerin ve acelesi olan müşterilerimizin tercih ettiği restoranlarımızda ise modern dinamik çizgileri tercih ediyoruz diyor.
McDonald 's Türkiye 'deki 25. yılını kutladığı 2011 yılında yeni açacağı tüm restoranlarını bu farklı ve modern konseptte açarken, mevcut restoranlarını da yeni mimari anlayışı ile yeniden tasarlıyor.
Konsept; Basit ve etkileyici
Basit & Etkileyici ' konseptiyle yola çıktıklarını anlatan McDonald 's Yapı İşleri Müdürü Yüksek Mimar İpek Ertin, Yenilenen restoranlarımızda dekorasyon, sade, stilize, etkileyici ve modern. Restoranlarımızın uzun saatler geçirilebilen, değişik yaş gruplarına hitap eden bölümlerle, müşterilerimizin kendilerini rahat hissettikleri, farkındalık yaratan mekanlar olması için çalışıyoruz dedi.
McDonald 's Türkiye 'deki 25. yılının teması olan Fark Yaratma ' doğrultusunda, bu yılın başında menü board 'larını ve ürün ambalajlarını da değitirmişti. Yeni menü board 'lar, ürün ve mesajları görsel anlamda daha doğal ve sade bir şekilde sunarken, ürün ambalajları ise daha canlı ve eğlenceli tasarımları ve ürünün içeriği ve besin değerlerini veren bilgiler ile dikkat çekiyor.
Türkiye 'de McDonald 's
Türkiye 'de 25 yıllık geçmişi olan ve Anadolu Grup (Anadolu Endüstri Holding) çatısı altında faaliyet gösteren McDonald 's, Türkiye 'de 157 restoranı ve 4 bine yakın çalışanı ile yılda ortalama 80 milyon kişiye hizmet vermektedir. Sunduğu ürün ve hizmetlerin tamamına yakınını Türkiye 'de üretim yapan tedarikçilerden temin etmektedir. Örneğin; McDonald's restoranlarında tüketilen etlerin tamamı Pınar Et 'ten, patates Konya şeker 'den, süt ürünleri Danone 'dan sağlanmaktadır. McDonald 's, İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır, Samsun, Bursa, Kocaeli, Balıkesir, Tekirdağ, Adapazarı, Adana, Mersin, Aydın, Muğla, Afyon, Antalya, Trabzon, Kayseri, Konya, Eskişehir, Malatya ve Gaziantep illerinde ve bu illere bağlı çeşitli ilçelerde faaliyet göstermektedir. Aynı zamanda 444 62 62 numaralı çağrı Merkezi'nden ulaşılan AloServis hizmeti ile pek çok yere, ürünlerini eve servis olarak ulaştırmaktadır. McDonald's restoranlarının yarısına yakını kahvaltı servisi vermekte, alışveriş merkezleri dışında yer alan birçok restoran da 24 saat ya da gece 02:00'a ya da 03:00'a kadar hizmet vermektedir.