Media Markt Ankara'daki 5. mağazasını açtı!
Dünya markaları, bol seçenek ve uygun fiyatları kaliteli hizmet anlayışı ile ziyaretçilerine sunan Avrupa’nın dev teknoloji market zinciri Media Markt, Türkiye’deki 25., Ankara’daki 5. mağazasını Ankara Etlik Antares AVM’de 7 Mart Perşembe günü açtı.
Media Markt Antares mağazasının açılışında özellikle kampanyadaki LED TV’ler ilk bir saat içinde tükendi. Açılışta ayrıca kampanyadaki cep telefonları, dizüstü bilgisayarlar, GSM Aksesuarları ve küçük ev aletleri yoğun ilgi gördü.
Hedefimiz 5 yıl içerisinde pazar lideri olmak
Media-Saturn Satınalmadan Sorumlu Genel Müdür (CPO) Aziz Süzer, Media-Saturn Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür (COO) Marcus Tengler ve Media Markt Ankara Antares Mağazası Genel Müdürü Can Ergün Kılıç, Ankara Antares Media Markt'ın açılışı dolayısıyla basınla sohbet toplantısı düzenledi.
Media-Saturn Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Marcus Tengler, “Media Markt halen 15 ülkede 1000’den fazla mağazası bulunan 34 yıllık bir teknoloji marketi. Avrupa’nın 1 numaralı teknoloji perakendecisi. Türkiye’ye 6 yıl önce girdik. Türkiye, Media-Saturn olarak en agresif büyüme hedefimiz olan ülkelerin başında geliyor. 6 yılda harika bir iş çıkarttık. Bu büyümeyi hep birlikte başardık; tüketiciler, sizler, bizler. Gelecekte de aynı hız ve azimle devam edeceğiz. 2013 yılını 7 bölgede, 10 mağaza ile tamamlayacağız. Hedefimiz 5 yıl içerisinde pazarda lider olmak. Yeni marka ve sürprizlerimizle bu hedefimize ulaşacağız. Ancak sadece kar değil, hizmet kalitesinde farklılaşmak bizim için önemli. Bunun için de yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Mağazalarımızı geçen yıl 32 milyon ziyaretçi geldi. 8 milyon 500 bin adet ürün sattık. Ancak biliyoruz ki, tüketicilerimizin hepsine ayrı ayrı dokunmak zorundayız. Biliyorsunuz Antares mağazamız Ankara’daki 5. mağazamız. Diğer 4 mağazamıza gelen yoğun talep üzerine bu mağazayı açmaya karar verdik. Yeni inşaat ve AVM projelerine göre Ankara’da başka mağazalar açmaya devam edeceğiz.“ dedi.
Media-Saturn Satınalmadan Sorumlu Genel Müdür Aziz Süzer, “Tüketici artık eski tüketici değil, en iyi ürünü, en iyi fiyata nerede bulacağını, en iyi hizmeti nereden alacağını, haklarını biliyor. Biz de yerel yapılanmaya uygun global yapımız ile hem en yeni ve iyi teknolojiyi takip ediyor hem de tüketicilerin bu ürünlere mağazalarımız kanalı ile kolay ulaşımını sağlıyoruz. Ortalama 4500 metrekare büyüklüğündeki mağazalarımızda tüketiciler yaklaşık 50.000 çeşit ürüne ulaşabiliyorlar.”
“Tüketici elektroniği pazarı gittikçe büyüyor. Biz da aynı oranda genişleyerek Türkiye çapına yayılmaya devam ediyoruz. Artık tüketici elektroniğinde birçok ürün birbiri ile ilişkilendirilerek kullanılıyor. Ürün grupları birleşiyor ve müşteri beklentileri değişmeye başlıyor. Televizyonların, fotoğraf makinalarının ve aksesuarların bağlantı özellikleri var ve buna bağlı olarak müşterilerin mağazadaki satınalma deneyimleri de değişiyor. Biz de mağazalarımızda birlikte kullanıldığı zaman insan hayatını kolaylaştıran bu ürünleri bir arada satmaya çalışıyoruz. Hatta bu konularda tüketicileri bilinçlendiriyoruz.” dedi.
Türkiye’de bir ilk: Teknoloji mağazalarında Yeşil Konsept dönemi!
Süzer; “Media-Saturn olarak teknoloji mağazalarında yeni trend olacak yeşil konsept köşesini de ilk defa Media Markt Ankara Antares mağazamızda müşterilerimize sunuyoruz. Yeşil Konsept köşelerimizle, A+++ enerji tasarrufu konusunda müşterilerimizi bilinçlendirmeyi ve tüketici alışkanlıklarını değiştirmeyi hedefliyoruz. Türkiye'de kullanılan toplam enerjinin yüzde 50'sinin beyaz eşyaların kullanımında gerçekleştiği düşünülürse enerji tasarrufu sağlayan ürünlerin kullanımının ne kadar önemli olduğu anlaşılacaktır. Tüketici tercihleri de enerji tasarrufu sağlayan ürünler yönünde değişim göstermekte; geçtiğimiz yıla oranla tüm enerji tasarruflu ürün grubunda ortalama %30’luk bir artış söz konusu. Bu da gösteriyor ki tüketici her geçen gün enerji tasarrufu sağlayan ürünleri tercih etme konusunda bilinç kazanıyor.” dedi.
“Gfk Araştırması’na baktığımızda ise geçtiğimiz yıl A enerji buzdolabı satış oranı yüzde 37, 2; A+ Enerji buzdolabı satış oranı yüzde 47,9; A++ enerji tasarruflu buzdolabı satışları ise yüzde 11,2 oranında artış gösterirken, A enerji bulaşık makinesi satış oranı yüzde 67;8; A+ Enerji bulaşık makinesi satış oranı yüzde 23,4; A++ enerji tasarruflu bulaşık makinesi satışları ise yüzde 6,7 oranında artış gösterdi.
Beyaz eşya kategorisinde enerji tasarruflu ürün satışlarına baktığımızda A enerji tasarruflu ürünlerde %50 oranında, A+ enerji tasarruflu ürünlerde %35 oranında ve A++ enerji tasarruflu ürünlerde ise %10 oranında artış görülmektedir.” dedi
Media Markt’tan Çalışanlarına özel program “Smart Kariyer”
Türkiye çapında başlattıkları “Smart Kariyer” ismini verdikleri teknoloji eğitimi programını da anlatan Tengler / Süzer, “Türkiye'deki büyüme planımızı uzun vadeli desteklemek üzere çalışanlarımıza yönelik Smart Kariyer eğitim programını başlattık. Bu program ile kendi ekibimizi, takım liderlerimizi ve yöneticilerimizi yetiştiriyoruz. Smart Kariyer eğitimimizle çalışanlarımızın yetkinliklerini ve gelişim ihtiyaçlarını belirleyip, pozisyon bazında oluşturulan eğitim programlarıyla gelişimlerini sağlamaya başladık.