14 / 10 / 2024

Mersin otoyolla Ankara'ya bağlanacak!

Mersin otoyolla Ankara'ya bağlanacak!

Devlet Bakanı Zafer yaptığı konuşmada çukurova Havaalanı 'nın 30 milyon yolcu kapasiteli olacağını belirterek, 'Bir taraftan yolcu trafiği yaşanırken, bir taraftan da kargo seferleri başlayacak. Kargo terminali ciddi nefes aldıracak ” dedi....




Bakan çağlayan, Ulaştırma Bakanı Habib Soluk ile birlikte çukurova
Havalimanı basın toplantısı düzenledi ve ulaşım projelerini tanıttı.
Bakan çağlayan, artık icraatın başladığı, sözün bittiği yerde olunduğunu
kaydederek, arzla talebin kavuşması çok önemli olduğunu söyledi. Mersin 'in geçmiş
yıllarda Türkiye;nin gelişimine pek ayak uyduramadığını ifade ederek, Mersin 'in
maalesef patinaj yaptığını, patinaj yapan arabanın lastiğinin hem kendi kendini
hemde patinaj yaptığı alanı yediğini belirtti.

Mersin 'in lojistiğinin, yerinin, konumunun, insan gücünün avantaj
olduğuna dikkati çeken çağlayan, Türkiye 'de turizm denince artık akla Mersin 'in
geleceğini ve Mersin 'in bir taraftan ticaretiyle, bir taraftan da turizmiyle
gelişeceğini belirtti.

çağlayan, Mersin 'in temel probleminin işsizlik olduğunu ve söz konusu
projelerin Mersin 'in işsizliğine ilaç olacağını ifade ederek, projelerin hayata
geçmesiyle Mersin 'de işsizin iş bulacağını, tüccarın, sanayicinin iş kapasitesini
geliştireceğini, ihracatçının da kapasitesi artıracağını anlattı. Mersin 'in her
türlü güce sahip olduğunu ama gücü kontrollü şekilde kullanmanın önemine işaret
eden çağlayan, Mersin 'in en önemli rekabet avantajının ticaret becerisi ve üretim
potansiyeli olduğunu ve bu rekabet avantajını daha fazla geliştirerek, AR-GE,
inovasyon katarak, istihdamla buluşturarak, bu avantajları bir bütün halinde
gerçekleştireceklerini söyledi. çağlayan, 'Biz artık 'yapacağız edeceğizi '
bıraktık, artık yapıyoruz dönemindeyiz. Bugün itibariyle artık, bunlar yapılmaya
başlanıyor. Tüm alanlardaki çalışmalarımız bir taraftan proje, bir taraftan
ödenek aktarmaları, bir taraftan da işin fiilen başlamasını sağlayacak
çalışmaları yapacağız' söyledi.

MERSİN, DÜNYANIN EN ÖNEMMLİ TİCARET AKTARMA MERKEZLERİNDEN BİRİ OLACAK

İktidarları döneminde hava yolunu halkın yoluna çevirdiklerini anlatan
çağlayan, 2003 yılında Türkiye 'de 25 havaalanı aktif iken, bugün Türkiye 'nin 466
havaalanı bulunduğunu ve Türkiye 'nin hava ulaştırmasında dünyanın en önemli
merkezlerinden biri haline geldiğini söyledi.
Bakan çağlayan, çukurova Havaalanı 'nın 30 milyon yolcu kapasiteli
olacağını belirtirken, İstanbul Atatürk Havalimanı 'nın yolcu kapasitesinin 38
milyon 600 bin,  Ankara  Esenboğa Havaalanı 'nın yolcu kapasitesinin ise 10 milyon
olduğunu kaydetti ve şöyle sürdürdü:

'Bir taraftan yolcu trafiği yaşanırken, bir taraftan da kargo seferleri
başlayacak. Kargo terminali ciddi nefes aldıracak. Artık Mersin 'in çilekleri
uçacak, uçan çilekler yapacağız. Nakliye konusunda belli bir süreye dayanıklı
olan çilek gibi hassas ürünleri artık kargo seferleri ile dünyanın her tarafına
göndereceğiz. 150 milyon avro yatırım yapılacak. Bu, çok kısa bir süre içinde
Mersin ekonomisine karışacak. Mersinli işsizim çalışacak, üretenler ekmek
yiyecek, inşaatlar yapılırken binlerce insan çalışacak. Havaalanı bittikten sonra
da en az bin Mersinli kişi burada çalışacak. İşsizliği çözüm mü istiyorsunuz alın
size çözüm.

Havaalanı Mersin 'de ticaretin, turizmin, yatırımın önemli bir başlangıcı
olacak. Tüccarlar bilir yatırımcılar en kısa sürede ulaşıma bakar, ulaşım alt
yapısına bakar. Lojistik alt yapısıyla Mersin dünyanın önemli bir aktarma
merkezlerinden biri olacak. Singapur 'da ne varsa Mersin 'de olacak, Hong Kong 'da
ne varsa Mersin 'de o olacak, Los Angeles, Rotterdam ne yapıyorsa Mersin 'de onu
yapacak. Mersin, dünyanın en önemli ticaret aktarma merkezlerinden biri olacak.
Özellikle bu bölgede çok ciddi bir şekilde öne çıkacak.'
Bakan çağlayan, çukurova Bölgesel Havaalanı 'nın hemen bitişiğinde yeni
nesil bir serbest bölge yapacaklarını da belirterek, söz konusu bölge ile bugüne
kadar Türkiye 'de uygulanmamış, yapılmamış olan ticarete, ihracata konu işler
yapılacağını dedi.

Tarsus-Kazanlı 'daki tesislerin Akdeniz Oyunları 'na yetişeceğini de ifade
eden çağlayan, Tarsus Turizm Yolu 'nun startının da en geç bu ay sonu ya da
Haziran ayının ilk haftasında verileceğini kaydetti.
Tarsus-Mersin Karayolu ile ilgili bilgi veren çağlayan, şu anda söz
konusu yolda 2 geliş, 2 gidiş bulunduğunu, bu sayının 3 geliş, 3 gidişe
çıkarılacağını, iki bağlantının da 6 bağlantıya çıkarılacağını ifade etti.
Bakan çağlayan, Mersin-Antalya, Karaman-Mersin duble yollarının
açılmasıyla ilk etapta buradan 1 milyon araç geçeceğini de belirterek, bu
çerçevede, Bozyazı, Aydıncık, Anamur ve Taşucu gibi bölgenin yüksek potansiyelli
turizm merkezlerine daha fazla yatırımcı geleceğini, daha fazla turist geleceğini
ifade etti.

çukurova Havaalanı 'nın hem otoyola, hem demir yoluna bağlanmasını
programa dahil ettiklerini de belirten çağlayan, şöyle konuştu:
'Akdeniz Sahil Yolu, 6 etapta yapılacak toplam maliyeti 630 trilyon lira
olacak, 2011 yılı sonu itibariyle 171 km tamamlanıp trafiğe açılacak. Yolun
tamamı ise 2014 yılında tamamlanacak. Bunlar en yeşil çalışmalar, doğaya en az
hasar verecek çalışmalar olacak.

Mersin-Mut Karayolu da toplam 112 km olacak ve yolun tamamı 2014 'de
bitirilecek. Mersin 'i önemli bir lojistik merkez haline getireceğiz.
Eskişehir 'den sonra Mersin Türkiye 'nin en büyük lojistik merkezi olacak. 300
dönümlük alanda gümrükleme alanı olacak, konteynır ve tır parkı olacak, elleçleme
boşaltma hizmetleri olacak. antrepolarla beraber tam bir lojistik merkezi Yenice
Lojistik Merkezini kavuşturuyoruz. Artık söz bitiyor, işin özü başlıyor.'
 dedi.


MERSİN OTOYOLLA ANKARA'YA BAĞLANACAK

Soluk, Mersin; Halep;e yüksek hızlı trenle bağlanacağını da belirterek,
Mersin-İskenderun arasındaki hattı da yeniledik,o hatta artık Mersinlilere
hizmet edecek noktaya gelecektir' dedi.
Bakan Soluk, Niğde üzerinden Mersin;in otoyolla Ankara;ya bağlanacağını
belirterek, Mut üzerinden Karaman;ın da bölünmüş yolla Mersin;e bağlanacağını
kaydetti. Bakan Soluk, tek yolların çalışmasının da devam ettiğini sözlerine
ilave etti.

4,5 MİLYAR LİRA YATIRIM YAPILDI

Havacılıkta, dünya sivil havacılık otoritelerinin Türkiye;ye ile ilgili
2015 yılı hedeflerini, 2005 yılında yakaladıklarını dile getiren Soluk, Bu
nasıl oldu derseniz, sivil havacılık sektörü önündeki çıkmazları düzenlenen
yasalarla bir, bir ortadan kaldırdık. Havayolu elit tabakanın kullandığı bir
ulaşım aracı olmaktan çıktı, halkın yolu haline geldi. Havayolunda 8 milyon 500
bin iç hatlar, 25 milyon dış hatlar olmak üzere toplam 33 milyon 500 bin yolcudan
50 milyon 500 bin iç hatlar, 52 milyon dış hatlar olmak üzere toplam 102 milyon
500 bin yolcuya ulaşıldı. Hayatında hiç uçağa binmeyen 10 milyon vatandaş uçakla
tanıştı, havaalanlarına 4,5 milyar lira yatırım yaptık' şeklinde konuştu.
Bakan Soluk, ayrıca, Iğdır, Bingöl Havalanlarının 2011, şžırnak-Cizre,
Hakkari-Yüksekova havaalanlarının alt yapılarının 2011, üst yapılarının ise 2012
yılında hizmete gireceğini belirterek, 30 Ağustos 2013 yılında ise Zafer
Havaalanını YİD Modeliyle hizmete gireceğini kaydetti.
Kastamonu ve Cengiz Topel Havalanları;nın da 2011 yılı içinde hizmete
gireceğini vurgulayan Bakan Soluk, Ordu-Giresun, çukurova Bölgesel
havaalanlarının ise ihale aşamasında olduğunun bilgisini verdi.

ULAşžTIRMA BAKANI SOLUK
Ulaştırma Bakanı Habib Soluk da yaptığı konuşmada, havaalanlarının
kapasitesinin 2002;de 49 milyon 500 bin olduğunu, şu an itibariyle 165 milyona
çıktığını belirterek, Hedefimiz 400 milyon, bunun 30 milyonu da çukurova
Havalimanı' söyledi.

Adanalıların çukurova Havalimanı yapımı için gerek olmadığını söylediğini
anlatan Soluk, Mersinlilerin ise 'ihtiyaç var' dediğini söyledi. Soluk,
'Adana;da bizim bir hava limanımız var. Ancak Adana, havaalanı şehir merkezinin
içinde bu havaalanın büyüme şansı yok. Ancak  Adana  havaalanının kapatılması gibi
bir şeyde yok. Adana havalimanına bir saatin içinde 7 uçaktan fazlasının kaldırıp
indirme şansına sahip değiliz' ifade etti.

Bakan Soluk, dünyanın 10 büyük limanı içinde yer alacak bir konteynır
limanının da Mersin;e yapılacağını vurgulayarak, bunun içinde havalimanının
önemli olduğunu vurguladı. Bakan Soluk, Bu konteynır limanı 5 kademede
olacak. Türkiye;nin şu andaki yük kapasitesi 6 milyon teu, Mersin;de yapılacak
limanını kapasitesi ise 12 milyon teu. Bu binlerce insana iş demektir, aş
demektir, istihdam demektir' şeklinde konuştu.
Ulaştırma Bakanı Soluk, dünya ölçeklerine göre bir kişinin kapısının
önünden aracının kontağını açtığında Türkiye;de hangi yöne giderse gitsin 100
kilometre mesafede bir havaalanına ulaşabiliyorsa, o ülke için sorun çözülmüş
olduğunu dile getirdi.

Türkiye 8 bin 333 kilometre kıyı şeridine sahip olmasına rağmen
denize sırtını dönmüş, bayrak devletlerde gemileri adeta suçlu olarak damgalanmış
kara listeden beyaz listeye çıktı' diyen Bakan Soluk, Akdeniz çanağından ki
yaklaşık 1 milyon yattan, yat limanlarının yetersizliği ve kapasitesizliği
nedeniyle nasibini alamayan durumda olduğunu, Yap-İşlet-Devret modelleriyle
yapılan yeni yat limanlarıyla yat bağlama kapasitesinin 9 bin 500 adetten, 15 bin
adede çıkartıldığını ifade etti. Soluk, 2015 yılında ise yapımı devam eden yat
limanları ile kapasitesinin 25 bine, 2023 yılında ise 50 bin adet yat
kapasitesine ulaştırılacağını söyledi. Soluk, İstanbul;da 37 adet olan faal
tersane sayısının 70 adede ulaştığını, 56 adet tersanenin yapımının devam
ettiğini, böylece toplamda 126 tersaneye ulaşılacağını kaydetti ve Mersin;de
buraya gelen gemilerin bakımının yapılması havuzlanmasının yapılmasıyla ilgilide
büyük bir tersanenin yapılmasını planlıyoruz' söyledi.
AA


Geri Dön