23 / 12 / 2024

Mersin'de raylı sistem için geri sayım başladı!

Mersin'de raylı sistem için geri sayım başladı!

Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz’ın Mersin’e sözünü verdiği en önemli projeler arasında yer alan Hafif Raylı Sistem Projesi için 2018 yılı sonunda yapım ihalesine çıkılması planlanıyor.



 

Ulaşım Master Planı’nı revize eden ve bu kapsamda Hafif Raylı Sistem Projesi’ni hazırlayarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunan Mersin Büyükşehir Belediyesi, Hafif Raylı Sistem Projesi için çalışmalarına son sürat devam ediyor.

 

Mersin Büyükşehir Belediyesi'nde yer alan habere göre, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün ÇED raporuna gerek olmadığı yönünde onay verdiği proje için çalışmalarına yoğun bir programla devam eden Malatya Büyükşehir Belediyesi, Hafif Raylı Sistem Projesi’ni tamamladığında Mersin’in trafik sorunu da kökten çözülmüş olacak.

 

Mersin Büyükşehir Belediyesi Mayıs 2016 tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanan Ulaşım Master Planı kapsamında hazırladığı Hafif Raylı Sistem Projesi’nin Uygulamaya Esas Kesin Projelerinin Hazırlanması İşi İhalesini geçtiğimiz hafta yaptı.

2021 yılında Mersinlilerin hizmetinde olacak

Ulaşım Master Planı kapsamında hazırlanan ve Mersin trafiği için uzun soluklu çözüm getirecek olan Mersin Hafif Raylı Sistem Projesi’nin hazırlanmasının ardından 7 ay içerisinde projelerin bitirilmesi planlanıyor. 2018 yılı Kamu Yatırım Programı’na alınması için başvurusu yapılan raylı sistem projesinin yapım ihalesi sonuçlandıktan sonra en kısa sürede yapımına başlanacak.

Hafif Raylı Sisteme bağlı transfer merkezleri oluşturulacak

Mezitli-TCDD Garı arasında toplam 16,24 kilometre uzunluğunda olacak olan raylı sistem hattı Mersin Gar’ından başlayacak ve İstiklal Caddesi’ni takip edecek. Gazi Mustafa Kemal Bulvarı’na ulaşan hat Forum Alışveriş Merkezi yönünde ilerleyecek ve son olarak Mezitli’ye gelecek. Hattın ana hizmet bölgesi konut alanları, önemli kentsel aktivite alanları ile merkezi ticari ve iş alanlarının da içerisinde yer aldığı fonksiyonlar olup, güzergâh batıda Mezitli Soli ve çevresine, Mersin Üniversitesi Yenişehir yerleşkesine, Forum AVM ve Marina’ya hizmet verecek. Hat güzergahı boyunca 4 istasyon yeraltında, 7 istasyon hemzeminde ve 1 istasyon ise viyadükte yer alıyor. Hat Mersin Ulaşım Ana Planı kapsamında güzergâh üzerinde yapılması önerilen Mezitli Soli transfer merkezi, Gar ve Eski Otogar Ana Transfer Merkezi sayesinde raylı sistemin, tren garı hattı, doğu, kuzey hatları, ilçe otobüs hatları ile entegrasyonu sağlanmış olacak.

 

Mersin’in önümüzdeki yıllardaki gelişimi göz önüne alınarak seçilen raylı sistem hattının güzergahı, vatandaşların kullandığı önemli ulaşım ana arterleri, nüfus, çalışan ve istihdam sayısı, hanedeki ve okuldaki öğrenci sayıları, araç sayısı, otomobil sahipliği, bin kişiye düşen otomobil sayısı ve hane halkı geliri gibi değişkenler göz önünde bulundurularak seçildi.

Mezitli-Tren Garı arası 21 dakika olacak

Mezitli-Gar Hattı boyunca belirlenen 12 adet istasyon mevcut. İstasyon noktaları güzergâh çevresindeki arazi kullanımları dikkate alınarak, en kesitin ve mülkiyet durumunun uygun olduğu noktalarda, toplu taşıma planlaması ilkeleri doğrultusunda yoğun mesafelere göre belirlendi. Belirlenen araç tiplerine göre oluşturulan  peron boyları 30 metre uzunluğunda 4 araçlık dizilere göre 125 metre peron boyu ile istasyon boyları Aç-Kapa İstasyon (170 metre), Tünel İstasyon (192 metre) ve Hemzemin İstasyon (125 metre) olacak şekilde tasarlandı.

 

Raylı sistem projesi koşullarına göre işletme hızı 42,7 km/sa olarak hesaplandı. Tek yönde yaklaşık 21 dakika süren hattın toplam gidiş dönüş süresi yaklaşık 45 dakika olacak. Hattın açılış yılında işletmenin zirve(en yoğun) saatteki sefer sıklığı 5 dakika olup günde (4’erli araçlardan oluşan) 10 dizi çalışacak. 2030'daki yolcu rakamlarına göre zirve saatteki sefer sıklığı 13 dizi ile 3,75 dakikada bir olacak. Zirve saatteki sefer sayısının en fazla olacağı 2050'de seferler arası süre 2,86 dakikaya düşecek ve işletmede zirve saatte 21 sefer yapılacak. Bu bilgilere göre sistemin açılış yılında zirve saatte tek yönde 14 bin184 yolcu taşınacak ve bu değerin ana plan hedef yılı olan 2030’da 18 bin 574 yolcuya; 2050 yılında ise 24 bin 763 yolcuya ulaşması planlanıyor.

 


Geri Dön