MESİAD: Mersin'e metro yerine hafif raylı sistem yapılmalı!
Mersin Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (MESİAD) Başkanı Hasan Engin, kentin en büyük problemlerinden biri olan ulaşım sorununun çözülmesinin hızlandırılması gerektiğini, metro yerine hafif raylı sistemin yapılması önerisinde bulundu…
2020’de başlayacak Mersin Metrosu çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulunan MESİAD Başkanı Hasan Engin, metro projesinin kendin topografik yapısına uygun olmadığını ve kenti ekonomik olarak sıkıntıya sokabileceğine açıklamalarda bulundu. Mersin Haberci Gazetesi'nin haberine göre, Başkan Engin, "Turizm kenti Mersin’de metro yerine maliyeti daha az olan ve daha hızlı tamamlanabilen hafif raylı sistem sayesinde yolcular, dağ ve deniz manzarasında yolculuk edecekler. Ulaşım sorunu hafif raylı sistem ile etap etap, kısa sürede, ucuz maliyetle çözülmelidir. Dış finansman kaynağına gerek kalmadan Mersin Büyükşehir Belediyesi kendi imkânlarıyla da bu projeyi tamamlayabilir. Metro projesi aciliyet arz etmemektedir" diye konuştu.
Adana'yı örnek gösterdi
Adana’daki metro ve çevre illerde bulunan hafif raylı sistemleri için karşılaştırmalarda bulunu, Mersin için doğru kararın verilmesi gerektiğini ileten, Engin, “Mersin Büyükşehir Belediyesi ve diğer yerel yönetimlerin hızlı ve acil çözümler üretmesi gerekiyor. Mersin’in faydasına olacak radikal kararlar alınmalı, metro yaparsanız kimse altından kalkamaz. Örneğin Adana’da yapıldı; yanlış güzergahtan ve tercihlerden dolayı istenilen ilgiyi görmedi. Adana yıllardır onun sancısını çekiyor. Çevre illerdeki örneğine baktığımız da ise; insanlar ulaşımın yanında manzara için hafifi raylı sistemi tercih ediyor. Deniz kentinde yer altından metro yapıp denizi ve dağları seyretmeden kilometrelerce yolculuk yapmak turizm kentlerinde olacak iş değil" ifadelerinde bulundu.
Sanayi alanlarına ulaşım kolaylaştırılmalı
Ulaşım olanaklarının çalışma ve sanayi alanları ile yerleşim alanları için daha kolay bir hale getirilmesini belirten Engin, konuşmasına şu şekilde devam etti, "Esas söylenmesi gereken ulaşımı kangren haline getiren özellikle sanayicilerimizin doğu hattında OSB’den kent içine girerken doğu girişinde minimum 45 dakika trafik aksaması sıkıntısı yaşamalarıdır. O yolun dışında başka alternatif yol yok, o yüzden diyoruz ki; 2. Çevreyolu’nun Tırmıl Sanayi Sitesi’nden, Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar olan kısmı bir an önce 18 imar uygulaması yapılarak açılmalı. Bu yolun tamamlanması ile doğudan Mersin’e tek giriş olan Deliçay girişi dışında alternatif bir giriş olacak. Burada yaşanan yoğunluk azalacak. Aynı zamanda uzatılacak bu yoldan hafif raylı sistemin sanayi bölgelerine gidecek şekilde planlanması, kent trafiği açısından büyük önem taşımaktadır."