Milenyum kuşağının yüzde 71'i ofislere ihtiyaç duymuyor!
Yeni nesil teknolojilerle beraber hızla artan dijitalleşme profesyonel iş yaşamını dinamik bir dönüşüm sürecine girdi. Teknoloji çağının genç nesli iş hayatında daha fazla olurken verim odaklı çalışma modelleri ön planda.
Olmadık Ofis tarafından açıklanan verilerde, genç neslin iş dinamiklerine paralel olarak mekansal ihtiyaçlar da değişiklik gösteriyor. Milenyum kuşağının yüzde 71’i 2030 yılında fiziki ofis ihtiyacının ortadan kalkması gerektiğinden bahsediyor. Hali hazırda ofiste çalışanların yüzde 63’ünün ise bu konuda milenyum kuşağıyla aynı fikirde.
Maslak yerine Balat’ta çalışmak isteyen bir kuşak
Günümüzde en kıdemli milenyum kuşağı üyelerinin 25 yaşına ulaştığından bahseden Olmadık Ofis Kurucusu A.Seçkin Canan, şunları söyledi: “Günümüzde sonuç odaklı bakış açısıyla önceki nesillerden ayrışan milenyum kuşağı, sade ve işlevsel çalışma alanlarını tercih ediyor. Hibrit çalışma modeliyle sanal ofis ve hazır ofis hizmetleri sunan butik ofislere yönelimin artacağını ve yakın gelecekte plazaların yerini butik ofislerin alacağını öngörüyoruz. Bu kuşak, Levent ve Maslak’taki ofisler yerine Balat, Fener, Karaköy gibi semtlerde çalışmaktan ilham alıyor ve mutlu oluyor.”
Sanal ve hazır ofisler ABD’de 5 milyar dolar tasarruf sağladı
PGI’ın fiziki ofis kiralama maliyetleriyle ilgili ABD özelinde yaptığı araştırmada ise fiziki ofislerin işverenlere maliyeti aylık 10.000 dolardan başlangıç gösteriyor. Buna karşın uzaktan, yarı zamanlı ve sanal ofiste çalışmanın yalnızca 2018 yılında ABD’ye 5 milyar dolar tasarruf sağladığı ortaya çıkıyor. Türkiye’de ise benzer bir tablo özellikle İstanbul gibi büyükşehirlerde ofis olarak kiralanan plazalarda yaşanıyor. Ödenen yüksek meblağlar karşısında verim, ulaşım ve rutin ofis sorumlulukları gibi konularda beklentilerini karşılamayan genç neslin işverenleri, plazalar yerine hazır ve sanal ofisleri seçiyor.
Girişimci neslin yardımına koşuyorlar
Sanal ofis hizmeti sunan butik ofisler, yeni iş kuracaklar veya ofisini farklı bir adrese taşıyacaklar için resmi adres oluyor. Söz konusu yeni ofis türü, girişimci ruhlu yeni nesil için önemli bir çözüm olarak yardımda bulunuyor. Sunulan bu çözüm ile altyapı yatırımı, güvenlik, temizlik, mutfak, sekretarya, aylık fatura, çağrı ve kargo yönetimi gibi rutin ofis sorumlulukları da sanal ofislerde kullanılıyor. İhtiyaç halinde toplantı ve çalışma alanları da kullanılabiliyor. Olmadık Ofis’in yayınladığı hesaplamada, Maslak gibi bölgelerde konumlanan iş merkezlerinde 15 kişilik bir ofisin kira ve idari giderler dahil aylık toplam maliyeti, kişi başına yaklaşık 2.500 TL’den başlangıç gösteriyor. Bu tutar, şehrin daha merkezi bölgelerde bulunan hazır ofislerde her şey dahil 600 TL’ye kadar düşüyor. Özellikle şirket kurulumu için tercih edilen sanal ofislerde ise fiyatlar 100 TL’den başlayan fiyatlarla kiralanabiliyor.
"Kurumsal şirketler çalışanları için hazır ofis üyeliği yapıyor"
Pandemi sürecinde pek çok çalışanın ilk kez deneyimlediği uzaktan çalışma modeli, yeni normale geçiş süreciyle beraber hibrit çalışma modeline geçiliyor. Fiziki ofislerin rutin toplantılar gibi gerekli durumlarda kullanıldığı hibrit çalışma modeliyle ilgili detayları paylaşan Olmadık Ofis Yöneticisi Ahmet Ayan "Şirket çalışanlarının daima tek bir çatı altında toplanması devri kapandı. Milenyum kuşağının verim ve motivasyon açısından yararlı bulduğu bu çalışma modelinin, günümüzde sosyal mesafe kuralları kapsamında uygulansa da yakın gelecekte kalıcı olması öngörülüyor. Genç nesil çalışanlar da geleceğin iş modeline alan açmaları bakımından hazır ofislere yöneliyor. Kurumsal şirketler ise tek bir lokasyona bağlı kalmadan üretmek isteyen yeni nesil iş gücü için uzaktan çalışma imkanı sunarak hazır ofislerden yıllık toplu üyelikler almayı tercih ediyor.” diye konuştu.