28 / 04 / 2024

Mimar Holding 2020'de milyon Euro ciro hedefliyor! 

Mimar Holding 2020'de milyon Euro ciro hedefliyor! 

Lüks segment mobilya üreticisi Mimar Holding kurucu ortağı Alpaslan Özarpat, bu yıl 19 milyon Euro, 2020'de 23 milyon Euro ciro hedeflediklerini söyledi.



2007 yılında kumlan Mimar Holding; Alparslan Özarpat, Orçun Özkan, Alptekin Yıldız ve Mete Buyurgan’ın ortaklığında altı farklı iş kolunda faaliyet gösteriyor. Holding, bu gün 50 milyon dolar yıllık iş hacmine sahip ve bünyesinde 400 çalışan bulunuyor. 

Ekonomist Dergisi'nden Talip Yılmaz'ın haberine göre, şirketin iş kollarından biri olan arcoglobal, dünyanın en önde gelen lüks perakende markalarının mağaza mobilyasını üretiyor ve inşaat uygulamalarını A’dan Z’ye yönetiyor, arcoglobal, Louis Vuitton’dan Ralph Lauren'e Michael Kors’tan Fendi’ye kadar pek çok dünya devi markaya hizmet veriyor. Dünyada Japonya, İsrail, Havvaii, Dubai, İngiltere, Fas, Almanya ve Fransa başta olmak üzere toplam 23 farklı ülkede çalışmaları olan arcoglobal'in; 125 bin metrekare üret-. tiği alanla birlikte 70 ayrı markanın 181 adet farklı mağazasında donanımı bulunuyor. 2019 yılı itibarıyla inşaat uygulaması alanında da hizmet ihraç etmeye başlayan arcoglobal’in dünya genelinde beş ayrı ofisi var.

Yüzde 90 yurtdışı

Mimar Holding kurucu ortağı Alpaslan Özarpat, Türkiye’de Beymen mağazaları içindeki lüks yabancı markaların standını yaptıklarını yine İstanbul Havalimanı’nda-ki lüks mağazalara mobilya ürettiklerini anlatıyor. Şirketin iş hacminin yüzde 90’ı yurt-dışından geliyor. Özarpat, bu durumun devam edeceğini kaydediyor. Özarpat şirketin hedefleri ile ilgili şu bilgileri veriyor;
“2018 yılını 54 proje adedi, 18 bin 900 metrekare alan ve 14,4 milyon Euro ciro ile kapattık. 2019 yılını ise 76 proje adedi, 22 bin 800 metrekare alan ve 17,5 milyon Euro ciro ile bitirmeyi hedefliyoruz. 2020 yılında da 112 proje adedi, 26 bin 680 metrekare alan ve 23 milyon Euro ciro hedefimizi yakalamak için çalışıyoruz.”

Alpaslan Özarpat, dünyada lüks segment mağazalarda metrekarelerin küçülme eğiliminde olduğunu ancak mobilya fiyatlarında artışın sürdüğünü, katma değer yaratarak, yerli tedarikçilerle çalışarak ülke ekonomisine katkıda bulunduklarını anlatıyor.
 


Geri Dön