09 / 09 / 2024

Murat İzci, AVM'lere yeni kimlik kazandırıyor!

Murat İzci, AVM'lere yeni kimlik kazandırıyor!

Olivium Outlet Center'da 9.5 yıl genel müdürlük yapan Murat İzci, burada kazandığı tecrübelerini şimdi başka alışveriş merkezlerine aktarıyor



KDM adlı bir şirket kuran İzci, rekabette zorlanan AVM'lerin konseptlerini yeniden planlıyor.

Türkiye'nin ilk outlet merkezlerinden biri olan İstanbul Zeytinburnu'daki Olivium Outlet Center'da 9.5 yıl genel müdürlük yapan Murat İzci, burada kazandığı tecrübelerini şimdi başka alışveriş merkezlerine aktarıyor. İzci, geçen yıl kurduğu KDM Alışveriş Merkezleri Kiralama ve Yönetim Danışmanlık şirketi ile hem yeni yapılan alışveriş merkezlerine kiralama ve yönetim hizmeti veriyor hem de yeni yatırımlar nedeniyle rekabette zorlanan eski AVM'lerin konseptlerini yeniden planlıyor. Son olarak Bursa'da 10 yıldır faaliyet gösteren As Merkez'i "outlet"e dönüştüren İzci, İstanbul Bahçelievler'deki Town Center'ı ise "aile ve çocuk" konseptiyle yeniden oluşturdu. İzci, şu sıralarda ise İzmir'de uzun yıllardır faaliyette olan Palmiye Alışveriş Merkezi'ne de "çocuk ve aile" konseptini uyguluyor.

Artık alışveriş merkezlerinde ezberleri bozmak gerektiğine dikkat çeken İzci, "Dönüşümleri yaparken rekabet analizi yapmadan işin içine girmemek lazım. Çünkü son zamanlarda değişen bütün projeler, lokasyonlarına çok da bakmadan hep outlet oldu. Her alışveriş merkezi, outlet olamaz. Rekabet edebilmek için çevrede bulunan alışveriş merkezleri arasında tamamlayıcı olmak lazım. Biz bu dönüşümleri yaparken yatırımcıya gerekli ürünleri sunuyoruz. Sonrasında oturup birlikte karar veriyoruz" diye konuştu. Özellikle Anadolu'da faaliyet gösteren alışveriş merkezlerinden kendilerine konsept değişikliği yapmaları için teklif geldiğini belirten İzci, "As Merkez ile Town Center'ın dönüşümü tamamlandı. Şimdi Palmiye ile ilgileniyoruz. İleride başka alışveriş merkezlerinde de bu tarz dönüşümler gerçekleştireceğiz" dedi.
 
As Merkez'e giriş yüzde 25 arttı
Geçen ay içinde outlet olarak kapılarını yeniden açan Bursa As Merkez'de yapılan konsept değişikliğinden sonra ziyaretçi trafiğinin arttığını belirten İzci, "Yaptığımız tüm konsept değişikliklerinden önce alışveriş merkezlerinde rekabet analizlerini çıkarıyoruz. Bu analiz sonucunda şehrin dışında olduğu için As Merkez'i outlet'e dönüştürürken, Palmiye ve Town Center'da ise aile ve çocuk konseptini benimsedik. Yine sigara yasağının etkisiyle merkezlerdeki kafelerde önemli değişiklikler yaptık. Sadece As Merkez'de 3 milyon dolarlık yatırım yapıldı. As Merkez, outlet olarak yeni açılmasına rağmen giriş sayısında yüzde 25 artış yaşandı" diye konuştu.

Bahçelievler'deki Town Center için ise kendilerine "burada aileleri nasıl kazanırız" sorusunu sorduk diyen İzci, şunları söyledi: "Bunun için çocuktan hareket etmeye karar verdik ve merkeze, çocuk alanları kurduk. Çocukla ilgili mağazaları yeniden konumlandırdık. Yine alışveriş merkezinin dış cephesine sigara yasağını da düşünerek iki kafe yerleştirdik. Bu yenilikleri alışveriş merkezini kapatmadan yaptık. Tüm bunları yaparken asıl amacımız ise müşteriye dokunmak oldu."

Bunun yanında yaklaşık 8 yıldır  İzmir  Balçova'da faaliyette olan Palmiye Alışveriş Merkezi'nin de çevresinde açılan yeni alışveriş merkezleriyle rekabet edemediğini belirten İzci, merkezin 1 milyon dolarlık yatırımla mart ayından itibaren aile ve çocuk konseptiyle hizmet vermeye başlayacağını söyledi. İzci, "Burasının konseptini yenilerken içine aslında biraz hayat serpiştirdik. Çünkü burası kutu gibi bir alışveriş merkezi. Ön yüzünü sigara yasağı nedeniyle tamamen kafelere açtık. İçine Mısır Çarşısı benzeri bir çarşı yapıyoruz. Yine burada da mağazaları, aile ve çocuk konsepti üzerine yeniden konumlandırdık. Çok fazla mağaza olmadığı için burada rekabette ayrışmak için bir elektronik market ile büyük bir market açmayı düşünüyoruz."
 
YENİ OUTLETLER ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR
Kendi şirketi KDM'yi 2008 yılının sonunda Murat İzci, şu ana kadar 300 bin metrekare alanın kiralamasını üstlendiklerini belirtti. KDM olarak bir alışveriş merkezine, arsadan merkeze dönüşenene kadarki tüm alanlarda hizmet verdiklerini ifade eden İzci, "Bunun yanında Avcılar'da yeni açılacak olan Pelican ile Beylikdüzü'nde Perlevista projesinin kiralama işlerini yürütüyoruz. Kriz nedeniyle ilgilendiğimiz bazı projeler bekliyor. Bunlardan biri Urfa'da yapılacak olan bir yatırım. Yine Kahramanmaraş'ta Arslan Outlet'in yatırımı bekliyor. Piyasaların açılmasıyla bu projeler harekete geçecek. Kütahya'da devam eden bir outlet var. Burası 2010'da açılacak. Bunun yanında İnegöl'de ve Edirne'de outlet projeleri üzerinde çalışıyoruz" açıklamasını yaptı.
Referans


Geri Dön