22 / 11 / 2024
fuzul

Müteahhitlik belgesi başvurusu nasıl yapılır?

Müteahhitlik belgesi başvurusu nasıl yapılır?

Bir yapıyı hayata geçirmek için inşaat çalışmalarının tümünü veya bir kısmını yönetmeyi üzerine alan kişiye müteahhit deniyor. Müteahhitin yönetimi ele alması için müteahhitlik belgesi olması gerekiyor. Peki, Müteahhitlik belgesi başvurusu nasıl yapılır?




Müteahhitlik belgesi başvurusu nasıl yapılır?


Müteahhitlik belgesi ilk kez alacak kişilerin yapacağı işlemler arasında öncelikle müteahhitlik belgesi için Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Müteahhitlik Hizmetleri daire başkanlığına dilekçe ile başvuruda bulunulması gerekiyor.  Başvuru dilekçesi ekinde nüfus cüzdanı aslı veya noterden tasdikli fotokopisi, öğrenim belgesi veya diploma ve meslek odası belgesi aslı veya noterden tasdikli sureti ile ve 2 adet fotoğraf ile başvuru gerçekleştirlimesi gerekiyor. 


Müteahhit belgesi almak için verilecek fotoğrafların ön cepheden çekilmiş, renkli ve son 1 yıl içerisinde çekilmiş ve 2.5 x 3.5 cm ebatlarında pul resim olması gerekiyor. O güne kadar bitirilmiş işler varsa bitirilmiş işlere ait de bir takım belgeler hazırlanması gerekiyor. 


Bitirilmiş işler için müteahhit iş bitirme belgesi aslı ve fotokopisi, müteahhitlik kıymetlendirme raporu ve ihale kararının temini, iş denetleme belgesi ve çalıştığı döneme ait ilk ve son hakkediş, şantiye şefliği taahhütnamesi veya eleman bildirim listesi, taşeron ise iş bitirme belgesi, noter tasdikli sözleşme, malzeme faturası, sigorta ve vergi dairesinden alınmış resmi yazılar gerekiyor.



İl Müdürlüklerine başvuru.. 

16.12.2010 tarih ve 27787 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Yapı Müteahhitlerinin Kayıtları ile Şantiye Şefleri ve Yetki Belgeli Ustalar Hakkında Yönetmelik ekinde yer alan ‘’Yapı Müteahhidi Yetki Belgesi Numarası Başvuru Formu’’ eksiksiz olarak doldurulduktan sonra bir dilekçe ve ekinde diğer belgeler ile birlikte T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığına başvuru yapılabiliyor. 


İnternet üzerinden başvuru..

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlatılan Yapı Müteahhitliği Bilişim Sistemi (YAMBİS) web sayfasına girilerek müteahhit tanımlama bölümündeki form doldurularak kaydedildikten sonra aynı ekranda yer alan ‘’Yetki Belgesi Numarası Başvuru’’ bölümünde girilip form doldurulduktan sonra, formun çıktısı alınıp, kaşe ve imzalanmasının ardından bir dilekçe ekinde diğer belgeler ile birlikte T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı adresine gönderilmesi gerekiyor.



Müteahhitlik karnesi nedir?



Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com


Geri Dön