Neşve, 2011 sonunda 12 şube açmayı hedefliyor!
Kayseri'de 27 yaşındaki genç girişimci Şaban Emeklioğlu'nun kurduğu kahve zinciri Neşve, 2011 sonunda 12 şubeye ulaşmayı hedefliyor. Emeklioğlu, "Neşve Türkiye'nin kahve markası olarak büyük ilgili gördü. Haftada 25 franchise talebi alıyor" diyor.
Doğuş Üniversitesi ingilizce işletme, Yeditepe Üniversitesi Pazarlama ve Marka Yönetimi yüksek lisans mezunu olan Şaban Emeklioğlu 27 yaşındayken dünya kahve zincirlerinin Türkiye pazarında büyümesinden ilham alarak Neşve markasını oluşturdu. Şaban Emeklioğlu, şu an 29 yaşında ve 2 yıl gibi kısa bir sürede birçok ilde yeni mağaza açmayı başardı. Türk kahve kültürünün global kahve markalarının en büyük sorunu olduğunu anlatan Emeklioğlu, herkesin hayalinde bir gün bir kafe açmak olduğunu ve bunun için imkan değil fikir sorunu çekildiğini anlatıyor. Emeklioğlu, bu sloganla 2 yıl önce çıktığı yolda yanılmadığını gördüğünü belirtiyor. 2011 yılı içinde 12 mağazaya ulaşmak istediklerini anlatan Emeklioğlu, "2011 yılı için en önemli hedefimiz AVM'ler anlamında olacak. Bu yıla kadar AVM'ler dışında büyümeyi seçmiştik. Bu sene itibarıyla bazı belli başlı AVM'lerde yer almak istiyoruz. Şu an sözleşmesi tamamlanmış olan Bandırma Liman AVM dışında İstanbul Torium ve diğer bazı AVM'lerle görüşmelerimiz devam etmekte. Ayrıca Kıbrıs ve Balıkesir'de gerçekleşecek olan projelerimiz mevcut. Bu yıl şube sayımızı 12'ye çıkarmayı planlıyoruz. Neşve haftada ortalama 25 bayilik talebi alıyor ama markanızı herkese teslim edemiyorsunuz, bu anlamda çok seçici davranıyoruz" diyor.
Neşve nasıl doğdu Kısaca sektöre giriş hikayenizden bahseder misiniz
Üniversite yıllarımdan beri kahve özel bir merakımdı. Kahveye olan ilgim dolayısıyla da sektörü yakından takip etmekteydim. Kendi adına kahvesi olan bir ülkenin kahve pazarına yabancı firmaların hakim olması oldukça rahatsız edici bir durumdu. O nedenle işin profesyonelleriyle bir araya gelerek böyle yerli bir marka oluşturmak için çalışmalara başladık. Yaklaşık 6 ay kadar süren çalışmalarımızın sonucunda Neşve Çay Kahve Evi markası doğmuş oldu.
Türkiye'de büyüyen hizmet sektörü içerisinde birçok kahve zinciri yer aldı. Bu yoğun rekabet ortamıyla nasıl mücadele edeceksiniz Farklılıklarınız nelerdir
Kahve sektörü şu an ülkemizde en hızlı büyüyen sektörlerden biri. Her ay birkaç şirket sektöre giriyor. Bizim stratejilerimize gelince, burada öncelikle Nesve'nin farklılıklarından bahsetmek gerekiyor. Buradaki en önemli özellik öncelikle Nesve'nin yerli bir marka olması. Yerli bir şirket olmamız nedeniyle en önemli ürünümüz ise Türk kahvesi. Türk kahvesi Neşve'de kavrulmasından öğütülmesine, hazırlanmasından sunumuna kadar özel olarak planlanmıştır. Sıcak kum ateşinde hazırlanan ve Osmanlı saraylarındaki sunum şekliyle servis ettiğimiz saray kahvesi bu alanda en önemli ürünümüz.
Ayrıca salepli, yaseminli, tarçınlı gibi özel aramalı Türk kahvelerimiz mevcut. Diğer ürün kategorisinde ise diğer firmalardan en önemli farklılığımız, kahvemizi haftalık olarak taze kavuruyor olmamız. Nesve'nin piyasadaki en büyük farklılığı ve en büyük iddiası, en taze kahveyi sunuyor olmak. Diğer birçok şirket kahvesini kavrulmuş olarak ithal ederken bizler yeşil çekirdek olarak üst sınıf kahve çekirdekleri ithal ediyoruz. Her hafta şubelerimizden gelen talepleri toplayarak her cuma kahvelerimizi taze bir şekilde kavuruyor ve dağıtımını gerçekleştiriyoruz.
Mağazalarımızın hiçbirinde öğütülmüş kahve bulamazsınız, müşterilerimiz kahvelerini sipariş ettikleri anda taze öğütürüz ve taze sunarız. Ayrıca Neşve sadece bir kahve firması değil. Çay da en önemli ürün kategorilerimizden bir tanesi. Her ne kadar kahve şu an popüler olsa da, rakamlara göre halen bir çay ülkesiyiz. Nesve'nin kendine özel siyah çay harmanı dışında özel organik karışım çaylarımız ve yurtdışından getirdiğimiz özel çaylarımız bulunuyor. '
Franchise yöntemiyle büyüyorsunuz. Şimdiye kadar nerelere franchise verdiniz Şartlarınız nelerdir
Neşve 2009 yılından itibaren "Herkesin hayalinde bir kafe açmak vardır" sloganıyla franchise vermeye başladı. Şu an Bursa, İstanbul, Samsun ve İzmir'de franchise şubelerimiz bulunuyor. İlk 10 şubemizden franchising isim hakkı bedeli talep etmiyoruz. Öncelikle Neşve kültürüne uygun, sinerji oluşturabileceğimiz yatırımcı adayları arıyoruz. Neşve'ye değer katacağına inandığımız yatırımcı adaylarımızla lokasyon seçimi için araştırmalara başlıyoruz. Yaya ve araç trafiğinin yoğun olduğu, bahçeli veya teraslı alanlar tercihimiz. Yerin bulunmasından sonraki tüm süreç Neşve tarafından anahtar teslim olarak gerçekleştiriliyor. Yatırımcımıza personelleri eğitilmiş, sistemleri kurulmuş, işler bir vaziyette mağazasını teslim ediyoruz. Hatta dileyen yatırımcımızla birlikte ilk bir ay mağazayı birlikte işletiyoruz. Ortalama yatırım maliyetlerimiz metrekare başına bin 250 ila bin 500 TL arasında değişiyor. Bayilerimizin aynı zamanda ana tedarikçisi biziz. Tek merkezden sipariş kolaylığı sunuyoruz. Aynı zamanda kurduğumuz online yazılım sistemiyle bütün şubelerimizi anlık olarak Kayseri merkezden takip edebiliyoruz.
Kayseri sosyal hayatı içerisinde markanızın yerini anlatabilir misiniz Kayseri Neşve'ye nasıl bakıyor Kayseri ile ilgili planlarınız neler
Bu projeye Kayseri'de başlamamızın yegane sebebi, Kayseri'de insanların aileleriyle birlikte gidip oturabilecekleri kaliteli ve nezih mekanların yok denecek kadar az olmasıydı. Bu noktada bizler biraz seçici davrandık. Müşteri seçilmez denen sektörde biraz müşteri seçtik. Özellikle ailelerin gelmesini tercih ettik Neşve'ye. Herkes için elit, rahat edebilecekleri ve kaliteli ürünler bulabilecekleri yeni bir yaşam alanı yarattık. Geride bıraktığımız iki sene içerisinde Kayseri'de gerçekten istediğimiz noktaya geldik. Geçen hafta Kayseri merkez şubemizle ilgili yaptırdığımız müşteri araştırmasının sonucu da bunu bize kanıtladı. Müşterilerimizin yüzde 65'ini kadınlar ve aileler oluşturuyor. Kayseri insanların bize gerçekten güvendiklerinin ve Neşve'de kendilerini rahat hissettiklerinin bir göstergesi. Kayseri'de Neşve'yi kurarken insanlar bize Kayseri'de kime kahve satacaksınız diyorlardı, şimdi kapıdan giren müşterilerimizin yüzde 80'e yakını artık kahvelerini direkt ismiyle istiyor.
Capital Kayseri